javascript beginner
Ik heb een tabel die resultaten uit een query print. Als er met de muis over een <tr> bewogen wordt krijgt deze heel leuk een andere achtergrondkleur. Wat ik nu wil bereiken, is dat als deze <tr> wordt aangeklikt, de checkbox die in de eerste <td> van deze <tr> staat aangevinkt wordt. Deze checkbox heeft de naam van de primaire sleutel van de tabel en bestaat dus in de meeste gevallen uit alleen een getal.
Nu ben ik al een tijdje bezig om te proberen dit in javascript voor elkaar te krijgen, alleen zonder succes helaas... Op internet kan ik ook niet echt vinden wat ik zoek, vind alleen uitgebreide functies die alle checkboxes selecteren etc.
Zou iemand mij misschien op weg willen helpen? Alvast bedankt!
Het is het gemakkelijkst als je een id meegeeft. Dan schrijf je een functie als onderstaande:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
2
3
4
5
6
7
8
function selectbox(id){
if(document.getElementById(id).checked == 'checked'){
document.getElementById(id).checked == 'false';
}
else{
document.getElementById(id).checked == 'checked'
}
}
if(document.getElementById(id).checked == 'checked'){
document.getElementById(id).checked == 'false';
}
else{
document.getElementById(id).checked == 'checked'
}
}
Je moet alleen in de aanroep (vanuit je tr dus) nog het id meegeven die bij de selectbox hoort. Deze mag niet (alleen) numeriek zijn, maar dat is ook eenvoudig te doen door bijvoorbeeld:
check1 (waarbij 1 het id is die je uit de database haalt) etc. te gebruiken als id voor de checkboxes.
In je javascript functie kan je dan bijvoorbeeld al door een kleine aanpassing het laten werken:
Bedankt voor je reactie! het probleem was inderdaad dat javascript een int niet als object ziet.