Javascript content uit mysql db
Michiel Vandendriessche
05/04/2013 17:29:00Ik heb een website template aangekocht en hier zitten veel leuke features/widgets in zoals bijvoorbeeld een kalender. Nu, bij deze gekochte template zijn er als voorbeeld al enkele dingen ingevuld, zoals enkele evenementen in de kalender. Dit is in een javascript file en ziet er voor de kalender bijvoorbeeld zo uit:
events:
[
{
title: 'All Day Event',
start: new Date(y, m, 1)
},
{
title: 'Long Event',
start: new Date(y, m, d-5),
end: new Date(y, m, d-2)
},
...
]
Nu zou ik graag al deze 'events' uit mijn database halen in plaats van dat ze zo één voor één ingevuld zijn in het script zelf. Ik heb wel wat ervaring met PHP, maar het op internet lijkt iedereen nogal vaag over hoe je dingen uit je mysql database kan halen in een js-script.
Is er dus een manier om dit om te zetten naar PHP? OF: is er een manier om je js-script te linken aan je database?
Alvast bedankt!
events:
[
{
title: 'All Day Event',
start: new Date(y, m, 1)
},
{
title: 'Long Event',
start: new Date(y, m, d-5),
end: new Date(y, m, d-2)
},
...
]
Nu zou ik graag al deze 'events' uit mijn database halen in plaats van dat ze zo één voor één ingevuld zijn in het script zelf. Ik heb wel wat ervaring met PHP, maar het op internet lijkt iedereen nogal vaag over hoe je dingen uit je mysql database kan halen in een js-script.
Is er dus een manier om dit om te zetten naar PHP? OF: is er een manier om je js-script te linken aan je database?
Alvast bedankt!
PHP hulp
17/11/2024 05:46:30Nick Dijkstra
05/04/2013 19:53:20Frank Nietbelangrijk
05/04/2013 22:47:43of met AJAX.
Wat Nick bedoeld is dat je met PHP dus het javascript in elkaar plakt:
Wat Nick bedoeld is dat je met PHP dus het javascript in elkaar plakt:
Code (php)
1
2
3
4