Javascript content uit mysql db

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Michiel Vandendriessche

Michiel Vandendriessche

05/04/2013 17:29:00
Quote Anchor link
Ik heb een website template aangekocht en hier zitten veel leuke features/widgets in zoals bijvoorbeeld een kalender. Nu, bij deze gekochte template zijn er als voorbeeld al enkele dingen ingevuld, zoals enkele evenementen in de kalender. Dit is in een javascript file en ziet er voor de kalender bijvoorbeeld zo uit:

events:
[
{
title: 'All Day Event',
start: new Date(y, m, 1)
},
{
title: 'Long Event',
start: new Date(y, m, d-5),
end: new Date(y, m, d-2)
},
...
]

Nu zou ik graag al deze 'events' uit mijn database halen in plaats van dat ze zo één voor één ingevuld zijn in het script zelf. Ik heb wel wat ervaring met PHP, maar het op internet lijkt iedereen nogal vaag over hoe je dingen uit je mysql database kan halen in een js-script.

Is er dus een manier om dit om te zetten naar PHP? OF: is er een manier om je js-script te linken aan je database?

Alvast bedankt!

PHP hulp

PHP hulp

17/11/2024 05:46:30

Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

05/04/2013 19:53:20
Quote Anchor link
Gewoon in ophalen uit de database dmv een while loop en dan het echoën tussen de script tags.

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

05/04/2013 22:47:43
Quote Anchor link
of met AJAX.

Wat Nick bedoeld is dat je met PHP dus het javascript in elkaar plakt:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php

$myvar
= 'zet php om naar java!';

?>

var myvar ="<?php echo $myvar; ?>";
alert(myvar);
Gewijzigd op 05/04/2013 22:49:47 door Frank Nietbelangrijk

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.