Javascript deel?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

Jacco Engel

Jacco Engel

27/12/2006 21:25:00
Quote Anchor link
Javascript word een steeds groter deel van het websites programmeren.

Mijn vraag is kort en simpel :
Kan er een javascript deel komen?

PHP hulp

PHP hulp

12/01/2025 23:23:04

Erik Rijk

Erik Rijk

27/12/2006 21:27:00
Quote Anchor link
Ik vind het een goed idee :)

Even op Bas z'n antwoordt wachten :)

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

Quote Anchor link
PHPhulp is allang geen PHP-only forum meer. Onderwerpen zoals JavaScript en CSS komen hier veelvuldig aan bod. Misschien wil Bas er nieuwe categorieën voor aanmaken?

- -

- -

Quote Anchor link
Jacco schreef op 27.12.2006 21:25:

Ik mag hopen van niet.
Mijn vraag is kort en simpel :
Kan er een javascript deel komen?

Moet je Bas vragen.

Willem Jan Z

Willem Jan Z

Quote Anchor link
Heeft altijd gewoon in webdesign gekunt, dus ik stem tegen...

Edit: Wow, 4 tegelijkertijd...
Edit2: Als er een aparte cat voor komt, moet er zeker een aparte cat voor CSS komen...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Willem Jan Z

Eric Cartman

Eric Cartman

27/12/2006 21:29:00
Quote Anchor link
Jonathan schreef op 27.12.2006 21:27:

Ik mag hopen van niet.

Verklaar je nader...

Erik Rijk

Erik Rijk

Quote Anchor link
we zijn razendsnel ;)

Quote Anchor link
Tegen, sluit mij aan bij WJ

BTW Bas heeft nog een heel waslijstje te doen (CSSHulp.nl, ASPHulp.nl, PHPHulp.nl New Style¿, RSS feeds PHPHulp....)

Marien xD

Marien xD

27/12/2006 21:30:00
Quote Anchor link
Ik vind Javascript niet onder webdesign vallen. Dit is eigenlijk een aparte taal wat geintegreerd word in html, daarvoor zou css ook apart kunnen. Maar dit heeft een grote overlapping met webdesign. Dus dat zou je duidelijk kunnen maken in de omschrijving :)

Jacco Engel

Jacco Engel

27/12/2006 21:30:00
Quote Anchor link

Ik mag hopen van niet.

Dat is een mening die ik tot op zekere hoogte met je deel. Maar als je kijkt naar het aantal mensen dat wel javascript gebruikt en het feit dat Jan al een beetje aangaf dat dit geen phponly forum meer is, vind ik dat het een tekort is dat er bijvoorbeeld geen javascript (en ook eerder genoemd css trouwens) deel is. Dit vraag ik niet alleen voor mezelf maar met name omdat alles anders een grote warboelword. Je ziet nu al dat het php deel word vol gepost (beetje overdreven mischien) met vragen over CSS en JS.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

27/12/2006 21:34:00
Quote Anchor link
Ik neem aan dat de TS echt bedoelt een onderdeel van deze site en niet www.csshulp.nl. En wat mij betreft zijn JavaScript en CSS net zo goed losse onderdelen als OOP en MySQL.

Kees V

Kees V

27/12/2006 21:38:00
Quote Anchor link
WEL graag een Javascript-categorie, wat mij betreft. Al was het alleen maar omdat ik geen goed Nederlandstalig Javascript-forum ken.

Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

27/12/2006 21:56:00
Quote Anchor link
Ik gebruik steeds vaker Javascript, meestal kom ik er mee vooruit, maar soms ook niet. Ik vind phphulp zo fijn. Dan zou het makkelijk zijn als ik hier ook met mijn javascript vragen terecht kan!

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

27/12/2006 21:58:00
Quote Anchor link
@ Tdr93: dat kun je al. Er lopen hier ook aardig wat JavaScript experts rond ;-)

Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

27/12/2006 22:01:00
Quote Anchor link
Ja maar een aparte categorie is wel makkelijk, ook voor css zolang csshulp nog niet online is..

Maarja: Wel of geen javascript deel, ik blijf komen op phphulp!

Legolas

Legolas

27/12/2006 22:10:00
Quote Anchor link
@tommy: csshulp.nl forum zou gedeeld worden met phphulp.nl

Jelmer -

Jelmer -

27/12/2006 23:02:00
Quote Anchor link
Ik weet het niet echt. Enerzijds is het goed voor de duidelijkheid bij het onderbrengen van de topics (Javascript valt zooo niet onder webdesign, JS zelf heeft namelijk geen uiterlijk noch definieert het dat) maar daarbij nodigt het misschien ook meer uit tot Javascript topics. Dat zou weer er tot kunnen leiden dat hier meer en meer mensen alleen voor Javascript komen, er meer Javascript in de scriptlib komt, en PHPhulp niet meer gericht is op PHP, maar een beetje op alles wat met Internet te maken heeft. Want als Javascript ook al aan bot komt, wat houdt mensen met ActionScript vragen dan nog tegen? Straks moeten we zelfs aan de VB :P

En dan wordt het zo'n zootje...

Maar mocht het wel komen, misschien is het dan een idee om de categorieën van 'PHPhulp' en 'Webdesign' te hernoemen naar 'Server side' en 'Client side', waarbij 'Client side' 'Javascript' en 'CSS en HTML', oftewel 'webdesign' bevat. Ow, en natuurlijk 'Site reviews'. 'Server side' blijft dan gewoon 'PHP', '(web)servers' en 'Database/SQL' en 'OOP'. 'Aanvragen' en 'Vacatures' zou ik dan verplaatsen naar 'Chill out', aangezien die voor beide categorieën kan gelden.

Maar eerst maar eens bekijken of een apart Javascript forum welkom is. Ik ben sceptisch.
Maar het is een feit dat Javascript de komende tijd alleen maar meer aandacht zal krijgen, vooral met de Ajax-hype die nog in volle gang is, het opkomen van de grote frameworks (Dojo, GWT, YUI) en geen grote nederlandstalige community om het te ondersteunen. Face it: PHPhulp is voor PHP geslaagd en een gevestigde Nederlandse PHP community. En uitgerekend wie interesseren zich nu juist in de hype? Ik denk de PHP'ers voornamelijk.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelmer -

Mark L

Mark L

28/12/2006 01:57:00
Quote Anchor link

Ik mag hopen van niet.

Gisteren zou ik 't nog helemaal met je eens zijn geweest, hé Jan?

Rens nvt

Rens nvt

28/12/2006 08:26:00
Quote Anchor link
Jelmer schreef op 27.12.2006 23:02:
Ik weet het niet echt. Enerzijds is het goed voor de duidelijkheid bij het onderbrengen van de topics (Javascript valt zooo niet onder webdesign, JS zelf heeft namelijk geen uiterlijk noch definieert het dat) ............
Maar mocht het wel komen, misschien is het dan een idee om de categorieën van 'PHPhulp' en 'Webdesign' te hernoemen naar 'Server side' en 'Client side', waarbij 'Client side' 'Javascript' en 'CSS en HTML', oftewel 'webdesign' bevat.

Maar eerst maar eens bekijken of een apart Javascript forum welkom is. Ik ben sceptisch.
Maar het is een feit dat Javascript de komende tijd alleen maar meer aandacht zal krijgen, vooral met de Ajax-hype die nog in volle gang is, het opkomen van de grote frameworks (Dojo, GWT, YUI) en geen grote nederlandstalige community om het te ondersteunen. Face it: PHPhulp is voor PHP geslaagd en een gevestigde Nederlandse PHP community. En uitgerekend wie interesseren zich nu juist in de hype? Ik denk de PHP'ers voornamelijk.

@Jelmer, wat wil je nou? Eerst schaar je Javascript zoooooo niet onder webdesign, en dan wil je het indelen onder 'Client side', oftewel 'webdesign' :-) *grin*

Maar nu even zonder dollen, over het wel of niet toekennen van nieuwe categorieën heb ik niet echt een mening, de vragen worden nu toch al wel gesteld, en beantwoord. Het zou mogelijk alleen wel wat overzichtelijker worden, maar ik gebruik hier persoonlijk ook alleen het kopje 'Laatste forum berichten' omdat ik het forum zwaar onoverzichtelijk vind... Mijn persoonlijke mening over www.phphulp.nl is dat ik hier kom voor het beantwoorden van vragen (en helaas ben ik hier nog minder aanwezig dan ik zou willen zijn). Functioneel gezien is de site goed, maar het aantal errors en warnings in de html + css biedt niet veel garantie op de inhoud van het forum :-)

En nee, ik ben dus niet negatief over de site, maar wanneer er meer categorieën toegekend gaan worden moet naar mijn idee de site wel even goed doorlopen worden op makkelijk te herstellen fouten, en onduidelijke navigatie (zo is het forum te benaderen via 'Laatste forum berichten'... Niet de plek waar je hem zou verwachten...)

Verder kun je met Javascript trouwens net zo goed design doen... Wanneer je zou willen kun je met Javascript compleet dynamisch een opmaak regelen zonder een losse stylesheet, of je kunt een pagina opbouwen via het DOM... Wat is aan dit laatste nou minder 'design' dan het opbouwen van een pagina met behulp van HTML?
Verder denk ik dat Javascript kennis voor een PHP Programmeur tegenwoordig onmisbaar is, al is het maar voor het toepassen van AJAX
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Rens nvt

Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

28/12/2006 09:44:00
Quote Anchor link
Maar dan zou je PHP ook onder webdesign moeten laten vallen. Mss Server side webdesign en clien side webdesign.

Rudie dirkx

rudie dirkx

28/12/2006 09:55:00
Quote Anchor link
Waar het onder valt is toch niet boeiend??? Je ziet de forum index toch praktisch nooit! Een js only forum is echter wel handig!
En Jonathan, hoe je tegen JS bent zegt meer over jouw dan over JS en de mensen die het wel kunnen. Het is nu eenmaal een geweldig taaltje met enorme mogelijkheden! Doe je niks aan. Web 2.0 he

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.