javascript "zien"

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/10/2012 16:23:30
Quote Anchor link
Ik heb een registratieformulier op een joomla site, en als ik daar een mouse-over op een label doe, dan verschijnt er een uitleg / tooltip. Echter, die uitleg bestaat uit zwarte letters zonder een background. Hierdoor staan de letters door de tekst van het label heen. Ik ga er vanuit dat deze "tooltip" door een of andere javascript functie wordt getriggerd, maar hoe kom ik erachter welke functie dat is?

Ik heb in Firefox de Firebug plugin al geprobeerd, maar als ik met m'n muis over een label heen ga, zie ik niks gebeuren. Wat ik dus wil is dat ik kan zien welke functie wordt getriggerd zodra ik een mouse-over op een label doe. Is daar een tooltje voor?
Gewijzigd op 04/10/2012 16:24:15 door Ozzie PHP

PHP hulp

PHP hulp

25/11/2024 20:20:52

Kris Peeters

Kris Peeters

05/10/2012 13:21:08
Quote Anchor link
edit: voor de duidelijkheid, wat aangepast
Ozzie PHP op 04/10/2012 16:23:30:
... dus wil is dat ik kan zien welke functie wordt getriggerd zodra ik een mouse-over op een label doe. Is daar een tooltje voor?

Ja, dat is lastig. Voor zover ik weet, lukt dit niet.
Ik zie ook te veel uitzonderingen / speciale gevallen / notaties om dit te laten functioneren.

Script dat dynamisch wordt geladen; broncode waarbij je verstopt dat je de tooltip aanspreekt, ...
Gewijzigd op 05/10/2012 15:49:52 door Kris Peeters

Q S

Q S

05/10/2012 15:20:01
Quote Anchor link
Is dat niet zoiets als dit?

http://forum.joomla.org/viewtopic.php?f=627&t=668644

Dan zou je dus in je CSS
.tip{
background-color:#BLABLA;
}

kunnen doen.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/10/2012 17:41:56
Quote Anchor link
Ja, om zo'n tooltip gaat het inderdaad. Ik heb uiteindelijk de javascript functie gevonden en een class naam meegegeven zodat ik het ding kan stylen. Probleem opgelost. Maar ik vind het super onhandig dat ik niet direct kan zien welke javascript functie er wordt getriggerd. Dat was een aardige zoektocht. Dat moet makkelijker kunnen zou je denken.

Kris Peeters

Kris Peeters

05/10/2012 17:51:39
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 05/10/2012 17:41:56:
Dat moet makkelijker kunnen zou je denken.

Ik weet het niet.
Ik zie wel in waarom het niet zo evident is om dit te maken.

Maar misschien bestaat er wel iets zoals een tool die alle gebruikte functies logt. Ik zou dat ook wel kunnen gebruiken.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/10/2012 18:05:18
Quote Anchor link
Mocht iemand iets weten, dan hoor ik het graag!

Reshad F

Reshad F

05/10/2012 18:06:41
Quote Anchor link
heb je in Firebug of chrome developer tools geen aparte JS tabelletje waar je alles over die js kan vinden? of misschien voortaan een console.log neerzetten op een paar plekken??

Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/10/2012 18:09:14
Quote Anchor link
Geen idee hoe dat werkt. Ik firebug heb je een tabblad javascript,en ik heb daar wel een hele lap javascript voorbij zien komen, maar als ik iets trigger (door een mouse over) gebeurt er niks.

Wouter J

Wouter J

05/10/2012 19:55:24
Quote Anchor link
Chrome Dev. Tools kunnen dit.

1) Rechtermuisknop op het element > element inspecteren (de normale manier om de dev. tools te openen)
2) menu aan de rechterkant inklappen en 'Event Listeners' (laatste) uitklappen
3) Op de trechter (filter icoon) klikken en 'Selected Node Only' selecteren
4) Je krijgt nu een overzicht van alle events op dat ene element
5) Klik op een van die events om wat informatie te zien: ingevoegd als attribute/ingevoegd door addEventListeren; regelnummer waar de functie staat; code van de event functie; het element waarop de event staat; bestandsnaam; event type.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/10/2012 23:03:05
Quote Anchor link
Thanks Wouter! Ik ga het maandag even uittesten :-)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.