Javascript functie
Ik ben al uren op zoek naar een kleine javascript-functie die het volgende kan
Code (php)
1
2
3
4
5
2
3
4
5
<select>
<option>Gewoon</option>
<option>Aanbieding</option>
<option>Nieuw</option>
</select>
<option>Gewoon</option>
<option>Aanbieding</option>
<option>Nieuw</option>
</select>
Nu wil ik graag dat zodra er één van bovenstaande opties geselecteerd wordt, dat de value van een input-veld ernaast veranderd wordt.
Ik heb zitten zoeken op de onChange functie maar kan niet echt iets vinden, en omdat ik geen ster ben in js, hoop ik dat jullie mij verder op weg willen/kunnen helpen.
onchange="document.getElementById('input').value=this.value;"
zoiets bedoel jij dus.
http://www.veoliatransport.nl/tmpl/NL/TimeTablePage____21888.aspx?epslanguage=ML
Volgens mij heeft www.leejoo.nl ooit zoiets gemaakt als ik jou was zou ik daar eens op kijken.
@Douwe M> Bedankt, na wat aanpassingen werkt dit ook prima (was ik eigenlijk niet naar op zoek). Bedankt :)
Geen probleem daarvoor is phpHULP:P
Nu nog hopen dat ik mijn probleem met .htacces ook krijg
opgelost.
Groetjes, Jesper
MooTools pwnt dat prototype @ iChris :P
iChris.nl schreef op 26.08.2008 15:08:
Weetje iedere javascript lib. heeft dat wel... Verder kan iedereen wel gaan opnoemen welke "pwnt" of "ftw" is, maar daar heb je niks aan.
Kijk anders eens op http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_JavaScript_frameworks
Mijn voorkeur gaat bijvoorbeeld uit naar jQuery omdat die het kleinst en snel is. Verder heeft ie ook mogelijkheden die prototype niet heeft.
ik zit met hetzelfde probleem alleen ik snap er de jota van
Hieronder vindt u het deel van het script waar het allemaal zou moeten gebeuren, maar bij mij werkt het niet (gewoon omdat niet weet waar gezocht)
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
<?php
$dbse = "fust";
/* hoe en met wat moet de query opgebouwd worden */
$requete_sql = "select p_laag,fustcode,row_id,$taal from ".$dbse." where fustcode = '".$fstcd3."' order by fustcode";
$query_result=mysql_query($requete_sql,$dbh);
if (mysql_num_rows($query_result) > 0)
{
while($row = mysql_fetch_array($query_result))
{
$wrdsfst = $row[$taal];
$wrdsfstrwd = $row["fustcode"];
$fst = $row["fustcode"]." | ".$wrds608." = ".$row["p_laag"]." | ".$row[$taal];
}
}
$requete_sql = "select p_laag,fustcode,$taal,p_laag from ".$dbse." where boom = 'X' order by fustcode";
echo('<select name="fustcode3" style="background-color:yellow" onkeypress="return handleEnter(this, event)" onchange="document.getElementById(\'input\').value=this.value;">');
echo('<option value = "'.$wrdsfstrwd.'" >'.$fst.'</option>');
while($option=mysql_fetch_array($query_result))
{
$fst = $option["fustcode"]." | ".$wrds608." = ".$option["p_laag"]." | ".$option[$taal];
echo('<option value = "'.$option["fustcode"].'">'.$fst.'</option>');
$fstlg3= $row["p_laag"];
$fstds3 = round(($row["minplanten"]+$row["maxplanten"])/2,0);
}
echo('</select>');
//hieronder wil ik dat $fstlg3, indien $fustcode3 gewijzigd is vernieuwd wordt met de inhoud van het veld in de tabel "fust" p_laag//
echo "</td><td><input type='Text' name='fstlaag' style='background-color:yellow' onkeypress='return handleEnter(this, event)' size=1 value=$fstlg3></td>";
//hieronder wil ik dat $fstds3, indien $fustcode3 gewijzigd is vernieuwd wordt met de gemiddelde inhoud van de velden in de tabel "fust" minplanten en maxplanten//
echo "<td><input type='Text' name='plfst' style='background-color:yellow' onkeypress='return handleEnter(this, event)' size=1 value=$fstds3></td>";
?>
$dbse = "fust";
$requete_sql = "select p_laag,fustcode,row_id,$taal from ".$dbse." where fustcode = '".$fstcd3."' order by fustcode";
if (mysql_num_rows($query_result) > 0)
{
while($row = mysql_fetch_array($query_result))
{
$wrdsfst = $row[$taal];
$wrdsfstrwd = $row["fustcode"];
$fst = $row["fustcode"]." | ".$wrds608." = ".$row["p_laag"]." | ".$row[$taal];
}
}
$requete_sql = "select p_laag,fustcode,$taal,p_laag from ".$dbse." where boom = 'X' order by fustcode";
echo('<select name="fustcode3" style="background-color:yellow" onkeypress="return handleEnter(this, event)" onchange="document.getElementById(\'input\').value=this.value;">');
echo('<option value = "'.$wrdsfstrwd.'" >'.$fst.'</option>');
while($option=mysql_fetch_array($query_result))
{
$fst = $option["fustcode"]." | ".$wrds608." = ".$option["p_laag"]." | ".$option[$taal];
echo('<option value = "'.$option["fustcode"].'">'.$fst.'</option>');
$fstlg3= $row["p_laag"];
$fstds3 = round(($row["minplanten"]+$row["maxplanten"])/2,0);
}
echo('</select>');
//hieronder wil ik dat $fstlg3, indien $fustcode3 gewijzigd is vernieuwd wordt met de inhoud van het veld in de tabel "fust" p_laag//
echo "</td><td><input type='Text' name='fstlaag' style='background-color:yellow' onkeypress='return handleEnter(this, event)' size=1 value=$fstlg3></td>";
//hieronder wil ik dat $fstds3, indien $fustcode3 gewijzigd is vernieuwd wordt met de gemiddelde inhoud van de velden in de tabel "fust" minplanten en maxplanten//
echo "<td><input type='Text' name='plfst' style='background-color:yellow' onkeypress='return handleEnter(this, event)' size=1 value=$fstds3></td>";
?>
Zodra de inhoud van die 2 velden gewijzigd zijn zou ik die getallen willen gebruiken voor een berekening.
Hopelijk kan er mij iemand helpen want zodra ik de basis begrijp kan ik verder.
Met vriendelijke groeten,
Marc
Ik ben voorstander van Java of Javascript.
Maar moet je zelf weten ;)
Wat heeft Java hier mee te maken?
Douwe M schreef op 26.08.2008 17:17:
Wat heeft Java hier mee te maken?
Ik denk dat dat typisch weer zo'n post is van "ik weet d'r niks van af, dus blaat ik maar wat..."
Javascript != java..
Dat denk ik ook, maar ik vraag het even om Jesper het te laten uitleggen ;)
Hallo Jesper,
Hoe zou u dat dan oplossen? Geef aub een hint zodat ik in een bepaalde richting kan zoeken.
Hallo iedereen
Ik heb op diverse sites gekeken en door gebrek aan kennis raak ik volledig het noorden kwijt in die Javascripts.
Zoals ik in mijn vorig bericht vroeg : kan iemand mij verder helpen zodat ik dit probleem kan oplossen.
Met vriendelijke groeten,
Marc
Je moet eerst zien dat je strings goed worden opgebouwd. Geen variabelen tussen de quotes zetten.
Kijk bv. eens naar jouw lijk 29. Maak daar eens dit van:
Code (php)
1
2
2
<?php echo '</td><td><input type="Text" name="fstlaag" style="background-color:yellow" onkeypress="return handleEnter(this, event)" size="1" value="'.$fstlg3 .'"></td>';
?>
?>
Dan is er nog de vraag die je stelt.
Dit:
Code (php)
1
<?php echo'<select name="fustcode3" onchange="document.getElementById(\'input\').value=this.value;">'; ?>
betekent: indien er iets verandert aan de select box moet de waarde (die net gekozen is) doorgegeven worden aan het element met id="input". Je moet dus ergens bv. zo-iets hebben:
<input type="text" id="input" />