javascript functie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Hans

hans

13/10/2009 12:42:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb een vraag over javascript.
Ik ben op zoek naar een functie die voor mij controleert of de checkbox is aangevinkt.
Zo niet voeg dan een element (onClick) toe aan die die checkbox.

Ik wil namelijk dat mijn gebruikers op mijn pagina hun actie afmaken tijdens het maken van een nieuwe gebruiker dat ze niet zomaar op knoppen kunnen drukken.
Ik heb zelf al een scriptje gevonden dat voor mij de enter knop als een tab laat dienen en de form dus niet ge-submit word als er op enter word gedrukt.

Maar nu moet er nog bij komen dat als je de checkbox niet hebt aangevinkt je met tab niet verder kan komen dan de checkbox.
Dit is niet het probleem.

Het is het kunnen verdergaan met het drukken op tab als de checkbox is aangevinkt want ik heb onder de checkbox 3 textboxen die ge-enabled worden als de checkbox word aangeklikt, maar hier moet je dus ook naartoe kunnen met tab.

PHP hulp

PHP hulp

29/11/2024 02:37:01

Koen

koen

28/10/2009 11:30:00
Quote Anchor link
je maakt simpelweg een functie met een if erin.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<script type="text/javascript" language="javascript">
function checkcontr()
{
    if (checkbox.checked == 1)
    {
        //hier zet je de enable in om de tab verder te laten gaan.
    }
    else
    {
        //hier als die niet is gechecked.
    }
}
</script>

misschien niet het meest nette script.
maar dit was even uit het hoofd.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door koen

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.