javascript hulp
Ik heb eigenlijk amper verstand van javascript, en kwam toch in een situatie terecht waarin ik het moest gebruiken. Geen probleem, ff het web doorzoeken voor het script dat ik nodig had, en ik kwam hier op uit:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
2
3
4
5
6
7
<SCRIPT language=JavaScript>
function reload(form)
{
var val=form.squad.options[form.squad.options.selectedIndex].value;
self.location='admincenter.php?site=users&page=1&type=DESC&sort=nickname&search=&action=addtoclan&cat=' + val ;
}
</script>
function reload(form)
{
self.location='admincenter.php?site=users&page=1&type=DESC&sort=nickname&search=&action=addtoclan&cat=' + val ;
}
</script>
werkt perfect, maar ik moest er een get bij stoppen. Ik heb dus eerst een variable aangemaakt om die daarna in de url te stoppen.
Maar nu krijg ik die niet in de link op de goede manier.. Deze opties heb ik geprobeerd.
Code (php)
1
site=users&page=1&type=DESC&sort=nickname&search=&action=addtoclan&cat=' + val + '&id= ' + id;
Maarja dit werkt niet omdat het ergens fout is en ik geen idee heb hoe ik dit op moet lossen..
De spatie tussen = en ' moet er niet zitten. En afhankelijk van de waarde die id heeft moet je ook nog even de functie 'escape' over de variabele halen, zodat bijvoorbeeld alle spaties worden omgezet in %20 karakters.
Jelmer schreef op 18.04.2008 17:09:
De spatie tussen = en ' moet er niet zitten. En afhankelijk van de waarde die id heeft moet je ook nog even de functie 'escape' over de variabele halen, zodat bijvoorbeeld alle spaties worden omgezet in %20 karakters.
Bedankt voor je reactie. Maar als ik er dit van maak:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
2
3
4
5
6
7
8
<SCRIPT language=JavaScript>
function reload(form)
{
var id=form.id.options[form.id.options.selectedIndex].value;
self.location='admincenter.php?site=users&page=1&type=DESC&sort=nickname&search=&action=addtoclan&cat=' + val + '&id=' + id;
}
</script>
function reload(form)
{
self.location='admincenter.php?site=users&page=1&type=DESC&sort=nickname&search=&action=addtoclan&cat=' + val + '&id=' + id;
}
</script>
Lijkt er niks te gebeuren. Zoals je misschien wel aan het script kan zien moet hij naar die link toegaan, maar dat gebeurd niet.
niemand?
Voor de laatste keer: Weet iemand hoe ik dit probleem oplos.
Quote:
Je gebruikt daar twee keer id. Eerst maak je er een var van (dus maak je hem leeg) en daarna wil je hem gebruiken om de juiste waarde op te halen. Probeer het maar eens met een andere var, bijv. formID:
bedankt, dit was niet precies het antwoord dat ik nodig had, maar nog even door te zoeken ben ik erachter gekomen wat er fout ging en heb ik het werkend gekregen..