javascript leren is voldoende om mobile apps te ontwikkelen voor alle mobile phones?
ik wil weten of javascript leren met html5 en CSS is voldoende om mobile apps te ontwikkelen voor iPhone,Android, en voor andere mobile phones.
ik zie dat op dit moment swift wordt gebruikt om apps te ontwikkelen voor iPhone.
Ik zie ook dat frameworks van javascript wordt gebruikt om apps te ontwikkelen.
ik wil weten wat ik moet leren precies om apps te ontwikkelen voor het meeste gebruikte mobile phones?
1-javascript of bepaalde javascript frameworks?
2-html5?
3-css?
4- php en data base ?
korte antwoorden zou voldoende zijn.
Dank U Wel
johannes
Ook kan je voor Android gebruik maken van PhoneGap. Daarbij hoef je alleen HTML, CSS en JavaScript te kennen.
PHP is niet van belang, want telefoons hebben geen webserver die PHP kunnen uitvoeren. Tenzij je het aan de serverkant wilt gaan gebruiken om via API om data op te slaan of zo.
Gewijzigd op 19/10/2017 23:21:25 door - Ariën -
als u gaat naar deze website:
https://www.valuecoders.com/blog/technology-and-apps/top-javascript-frameworks-for-mobile-app-development/
u ziet verschil tussen phonegap,Titanium,jQuerymobile,en andere 6 frameworks.
ik wil iets leren dat ik kan apps maken voor iPhone,android,windowsphone ,blackberry ect.
zou het jquery mobile het beste keuze zijn ? of titanium of PhoneGap?
johannes
Ik zou eens de vergelijkingstabel bekijken op je genoemde link, en eens ervaring opdoen met wat de functionaliteiten van de frameworks zijn, en wat jij precies wilt.
Iemand kan wel bijvoorbeeld op voorhand zeggen dat Sencha Touch goed is, maar misschien vind jij dat niet lekker werken. Dus ga er zelf eens naar kijken wat het best bij je aansluit.
Gewijzigd op 20/10/2017 00:15:08 door - Ariën -
ik vind beetje ingewikkeld maar ik ga morgen analyseren.
johannes
Hier staat ook een hoop informatie:
https://spijkerenco.nl/verschil-native-app-webapp-hybride-app/
Gewijzigd op 20/10/2017 08:16:01 door - Ariën -
maar iik zie dat progressive web app service worker wordt niet ondersteund door Apple door commerciele belangen(andere functionaliteiten ook).
is er oplossing voor deze problemen om te laten progressive web app werken on iPhone en iPad?
johannes
Edit:
Spam verwijderd.
Gewijzigd op 26/06/2021 09:19:56 door - Ariën -
"Maak een goede app vanaf nul" incl serverside
Johannes davidian op 19/10/2017 22:56:44:
ik wil weten wat ik moet leren precies om apps te ontwikkelen voor het meeste gebruikte mobile phones?
2-html5?
3-css?
4- php en data base ?
2-html5?
3-css?
4- php en data base ?
1a. Met JavaScript kan je webgebaseerde apps ontwikkelen voor de meeste telefoons.
1b. Een raamwerk hoef je niet te leren.
2. HTML5 is een vereiste, omdat het allerlei JavaScript koppelingen geeft
3. CSS is optioneel, maar noodzakelijk voor lay-out (kleuren, afbeeldingen, etc.)
4a. PHP is geen vereiste. Als je de app wilt laten koppelen met een server kan dat ook via node.js, dat is in JavaScript
4b. Kennis van databases SQL is geen vereiste.
Bonus: kennis van SVG is een handige maar niet noodzakelijke toevoeging.
Maar let op, webgebaseerde apps zijn lastig te vergelijken met native apps. Wil je dat wel, dan kan je beter C leren en overgaan tot WebAssembly.
Ik denk dat Johannes Davidian na 4 jaar zijn draai wel heeft gevonden in de mobible device wereld. ;-)
Dus bij deze...