Ik heb hier een probleem met de functie onunload. Ik heb een facturatieform , met daarin een de mogelijkheid om regels toe te voegen ed.. nadat de regels toegevoegd zijn moet de gebruiker op 'opslaan' klikken omdat dan pas het eigenlijke factuurnummer word toegekend aan de factuur. (anders kon men factuurnummers aanmaken en er geen factuur aanhangen).
Nu, het gebeurt natuurlijk dat de gebruikers 'vergeten' om op opslaan te klikken zodat er wel een factuur is maar geen nummer. Ik heb met onunload al een en ander kunnen bekomen maar toch lukt het niet zoals het moet :
<body onunload="exit()">...
<script..
function exit()
{
if(document.fact_form.factnr.value=='')
{
alert('Factuur is niet bewaard !!');
document.execCommand('Stop');
}
}
probleem is dat het met de value factnr niet wil lukken. Ik heb nog vars in mijn form staan en daarmee kan ik wel een succesvolle if..then doen maar niet met factnr. iemand enig idee hoe dat kan komen ? alvast bedankt !
Al eens getest om de inhoud van het veld met alert te laten zien. Krijg je dan ook niets, ondanks dat er toch inhoud is? Dan vindt JS het veld niet. Je zou dan kunnen proberen het veld op te zoeken met document.getElementById(), of een vergelijkbare functie uit een JS-framework.
Edit: Al getest of je sowieso in de functie komt? Even alert('test'); bovenin de functie.
Jawel, de var factnr is wel degelijk leeg (ik zie toch niks in de alert)...
Die testen heb ik ook gedaan. werkt allemaal. Enkel de var factnr , ook niet met getelementbyid() krijg ik maar niet opgevraagd :(
Gelieve Niet Bumpen::Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de
knop om je tekst aan te passen.
SanThe.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door
Bart