[JavaScript] TD's uit een TR ophalen
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door ToySoldier ZegIkNiet
verzin trouwens een betere topictitel en kijk ook eens op google rond..
Ik moet eigenlijk alleen de td's uit een bepaalde <tr>-rij hebben.. jou script haalt ze van de hele pagina af, toch?
In iedergeval komt het met de id methode er zo uit te zien:
var alltds = document.getElementById('eenidvaneentr').getElementsByTagName('td');
Nu heb je dus in alltds alle td's van de opgegeven id (wat dus een id van een tr in jou geval gaat zijn).
Bij de class is het anders, maar dat laat ik je zelf uitzoeken ;), als je het echt niet snapt vragen ;)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door CB2thephp
Ik heb een <table>. Daarin <tr></tr>'s en daarin weer de <td></td>'s. Gewone table dus.
In de laatste <td> heb ik een checkbox. Mijn bedoeling is dat als een checkbox aangevinkt word dat elke <td> in die <tr> een ander achtergrond kleurtje krijgt. Echter lukt het me niet echt dat voor mekaar te krijgen. En wat het NÓG lastiger maakt is dat de classes afwisselen (background wit / grijs / wit / grijs ). Nu is dat nog niet het probleem, daar vind ik wel iets op maar op geen enkele manier word de achtergrond kleur anders..
@ CB : Ik probeer het eens, thx
Is er een manier om de laatste 7 tekens van een className weg te knippen? Google doet het bij mij erg slecht wat dat betreft ..
Edit : Found, nevermind