Javascript uitgeschakeld
--> Viel opzich mee, slechts enkele knopjes(buttons) werkten niet meer.
--> Belangrijkste was of mijn validaties (nu met PHP) correct werden afgehandeld. Dat was dus een vette JA
--> Voordeel was wel dat ik stuk minder irritante reclames op deze website zag voorbij komen.
Facebook blokkeerde gelijk en zei dat ik het weer aan moest zetten. :-)
Toch nog even een vraag:
Hoe check ik of javascript aan of uit staat ?
Gewijzigd op 21/05/2015 16:39:02 door Paco de Wulp
JavaScript uit: <noscript> wordt uitgevoerd
Dit gaat natuurlijk niet werken he
Verder is haast elke site wel afhankelijk van JavaScript, dus als je veelvuldige gebrekkige functionaliteiten op website ziet, dan zal JavaScript haast zeker uit staan. Volgens mij kan JavaScript in Firefox niet eens meer (makkelijk) uit.
Hmm idd Aar, ik heb even gekeken maar kon zo 1 2 3 niet vinden waar ik JavaScript uit kon zetten in Firefox op een Macbook. Of te snel over heen gekeken, alleen via Webmaster Tool Bar (addon) kan ik gemakkelijk JavaScript uit zetten.
Ja, dat is de snelste weg. Ik meen dat Firefox een eigen instelling om JS uit te schakelen recent verwijderd heeft.
Toch komt het vaker voor dat gebruikers een plug-in gebruiken als NoScript om heel selectief JavaScript uit te zetten. XSS-aanvallen en in grotere mate privacy zijn belangrijke redenen.
Het feit dat steeds meer sites vertrouwen op standaard JS-libraries aangeboden door derden (bv. Google) maakt ook dat die derde partij weet heeft kan hebben van een bezoek aan de betreffende website.
Mijn persoonlijke mening is dat zo'n site, waarvoor het beheer is uitbesteed, en ook niet goed functioneert zonder die libraries, gewoon niet goed beheerd wordt. Ik vind het luiheid, en dan blijft mijn bezoek eigenlijk altijd beperkt tot 1 pageview.
De mogelijkheid om selectief om te gaan met JavaScript-scripts van derden vind ik juist fijn, de nodige sites maken het erg bont en hebben een veelheid aan onzin als doubleclick.net, van die performance-meet meuk, adsensing onzin waar ik mijn gegevens niet in allerlei profielen wil hangen waar ze mij niet eens van laten weten of het profiel willen laten inzien, laat staan wijzigen. Dergelijke organisaties zijn ook nooit geïnteresseerd in individuen, waardoor iedereen met statistisch onderbouwde vooroordelen wordt behandeld. Dus zolang er een keuze is om daar niet aan mee te hoeven werken, wordt die door een aantal mensen aangegrepen.
Dan is het de keuze voor de sitebouwer of je die mensen wilt respecteren en je site laat werken zonder JavaScript, en rekening te houden met mensen die standaard JavaScript uit hebben staan, of dat je die mensen gewoon wilt wegsturen.