Javascript
div.clearer {
clear: both;
line-height: 0px;
font-size: 0px;
padding: 0;
margin: 0;
}
Waarschijnlijk heb ik mijn design niet echt praktisch gemaakt...
Menu is absolute, en content relative....
En plaats dan meteen na je menu div die clearer div.
En dan ook met position relative neem ik aan?
De content div staat nu onder mijn menu...
Meestal is de situatie zo:
<div id="container">
<div id="menu"></div>
<div id="content"></div>
</div>
Als je dan je menu naar links float en hij is langer dan de inhoud van je container, dan valt hij er buiten. De oplossing is dan om zo'n clearer div vlak achter je menu te zetten.
Overigens is dit geen bug. Dit hoort zo te zijn.
Willem-Jan:
De content div staat nu onder mijn menu...
Ik zie het, hahaha. Misschien deze lay-out maar zo laten en de volgende keer anders opbouwen. Werkte hij ook in andere browsers?
Bij relative lijkt het goed te gaan, alleen staat mijn content dus onder het menu (wel rechts ervan, door de margins) Als ik hem absolute laat, gebeurt er niks...
Blijf nog maar even met dat overflow werken dan :S
Je vergeet iets:
document.getElementById('menu').this.class = "actief";
De quotes tussen menu, en na de ) van menu een punt. Ik denk dat daar je probleem in zit.
Maar Jan, bij die voorbeeldsite krijg ik wel warnings in de console van FireFox.
Sebastiaan:
Maar Jan, bij die voorbeeldsite krijg ik wel warnings in de console van FireFox.
Ja klopt. Ik heb die site al weer een tijdje geleden gemaakt. De meeste warnings gaan over CSS voor de scrollbar, die uiteraard alleen in IE werken.
De warnings gaan niet over het stukje menu-code waar het in dit topic over gaat, gelukkig.
kees:
document.getElementById(menu)this.class = "actief";
Je vergeet iets:
De quotes tussen menu, en na de ) van menu een punt. Ik denk dat daar je probleem in zit.
Je vergeet iets:
Van die punt zal je vast gelijk hebben, maar van de quotes niet dacht ik... menu is namelijk een functie variabele. Dus moet niet binnen quotes. Anders gaat hij naar div:menu zoeken toch?
Maar document.getElementById().this.class lijkt mij een beetje overbodig. Je kan this hier weglaten.
Ik gebruik ook al Jan zijn methode, dus gebruik dat zinnetje sowieso al niet meer :D