Je eigen code recyclen...?
Hergebruik jij ook je eigen code?
Hoe organiseer jij dit, gebruik je hier tools voor?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jeroen G
Wat je moet doen, is eerst en vooral functies (of klassen) maken.
Object Orientated Programming.
http://en.wikipedia.org/wiki/Object-oriented_programming
of AOP
Aspect Orientated Programming.
http://en.wikipedia.org/wiki/Aspect-oriented_programming
Werken met classes, en dus objecten.
Die zo generiek mogenlijk zijn. Zodat je ze heel makkelijk kan herbruiken.
HTML en CSS kun je eigenlijk niet hergebruiken, elke layout ziet er immers toch anders uit?
Jurgen schreef op 09.09.2008 15:02:
HTML en CSS kun je eigenlijk niet hergebruiken, elke layout ziet er immers toch anders uit?
Template's oid...
Coda voor de mac heeft hiervoor een soort van widget, maar om daarvoor een mac te kopen...
Misschien gewoon in bestanden opslaan met duidelijke namen en comments?
Jurgen schreef op 09.09.2008 15:02:
Dat is nieuw voor mij.HTML en CSS kun je eigenlijk niet hergebruiken, elke layout ziet er immers toch anders uit?
Wat dacht je van templates? Wat dacht je van generieke css, bv. om formulieren op te maken, etc. etc. etc. Dat je hier en daar een ander kleurtje gebruikt of een andere maat, dat doet niet ter zake.
Gokje: 80% van de html en css is dermate generiek dat je hem regelmatig opnieuw kunt gebruiken. De resterende 20% zorgt er voor dat site A een andere look & feel heeft dan site B.
Een reset.css enzovoorts staat daar ook altijd in geïnclude.
En inderdaad kan je html en css voor een groot deel vaak hergebruiken, in elk geval een aantal standaard dingen, denk hierbij aan: Menu, Header, Links, Marges voor paragraven, enz.
Oftewel, maak standaard een HTML pagina, zonder inhoud voor de body, maar wel waarin je een style.css en reset.css neerzet enzovoorts. En een standaard css, waarin je marges/lettertype enzovoorts (veelgebruikte dingen, waaronder dus ook het op te maken formulier wat Frank al noemde) allemaal klaar zet voor hergebruik. Moet je wat aanpassen zijn het kleine dingen en je hoeft het niet allemaal opnieuw te doen.
Omdat ik nog niet echt OOP kan programmeren (niet op de goede manier) schrijf ik bijna alles in een functie. Heel makkelijk aanroepen, en geeft precies terug wat ik nodig heb.
als ik bijvoorbeeld iets nodig heb *een js counter script oid* dan typ ik dat in.
Ik voeg steeds snippets toe, in mijn database, ik heb er ondertussen een heel script enviroment *hoe je het ook typt* van gemaakt.