Je grootste Gare PHP fout :P
Pagina: 1 2 3 ... 5 6 7 volgende »
Was gister bezig met een simpele variabele declarere
Code (php)
reden waarom het uiteindelijk niet werkte is omdat ik voor
//doe zooi
$newArray[] = $eenArray[$a] + $tel;
nog deze regel code had gezet:
$tel = $a;
echo "lus nummer: ".$tel;
Ik heb echt bijna 2.5 uur lopen zoeken waarom het niet werkte (er zaten meerdere lussen in trouwens en meer code etc..) en wilde bijna me computer het raam uitgooien. Zo focking dom... wat me veel teveel tijd koste. Wilde dit bijna als vraag op forum gaan posten toen ik het opeens zag :P
Mijn favorieten zijn:
Functie ($arg1,$arg2.$arg3) aanroepen, en de 3de parameter staat als $arg3='' gedefineerd in de syntax en dan krijg je dus het effect dat arg2 en 3 samen worden
gevoegd omdat een derde parameter toch niet nodig is, en dan moet het vooral gaan om een sql query die dan misloopt, en dan zit je maar te kijken naar de sql code, waar de fout zit.
Een spatie voordat een session_start wordt gedaan, headers already sent en dan maar zoeken, had ik gewoon voor <!php op de zelfde regel een spatie staan, in een include bestand die voor de sessie werd ingeladen.
En mijn grootste favoriet isdat ik met een font werkte waarbij ik het pas later in de gaten kreeg dat de letter l en de cijfer 1 bijna hetzelfde lijken, dus mijn variabele was (voorbeeld) $s_1ijst en het had moeten zijn $s_lijst.
Of dat een website in FF tijdens ontwikkelingfase prima eruit ziet, ook al doe je wat test data tonen voor de BODY content, en dan ga je in IE na enige tijd het ook even controleren zie je dat ineens een aantal DIV's niet meer meegroeien met de hoogte van de inhoud, dus dan denk je.. oh ik had niet wat meer met IE moeten controleren, blijkt gewoon die test data voor de BODY dit al te veroorzaken.
Ik zeg altijd maar zo, heb je een probleem die je niet kunt vinden.. loop van je computer weg, ga wat anders doen voor een half uurtje of dergelijke en probeer dan geheel opnieuw te zoeken naar het probleem, je hebt soms dat *heldere* momentje nodig en die krijg je nooit als je al te lang achter elkaar aan het zoeken bent.
Gewijzigd op 19/08/2010 12:32:48 door Danny Roelofs
Code (php)
Waarom word $dit nou weer niet gezet?? oh....
Toevoeging op 19/08/2010 12:39:18:
Ook een leuke;
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
2
3
4
5
6
7
8
<?php
$result = mysql_query("SELECT naam FROM iets...");
$naam = mysql_fetch_row($result);
// dingen doen
// afvragen waarom er oppens Array als naam komt te staan...
?>
$result = mysql_query("SELECT naam FROM iets...");
$naam = mysql_fetch_row($result);
// dingen doen
// afvragen waarom er oppens Array als naam komt te staan...
?>
uiteindelijk zo goed, dat het alleen werkte met computers uit de buurt met dezelfde ip range. (wist ik toen nog niet) en ik zoeken en zoeken.
toen na een week maar een maat van mij opgebeld (die is developper voor z'n werk) wij zoeken, na 3.5 uur, 'Waarom check je zo op ip? de database klopt zo niet echt?' waardoor de ip's verneukt werden op geslagen, en slecht verwerkt, en toen werkte alleen mijn range XD
klant was daarna wel blij :')
Hoe krijg je dat voor elkaar? Wijst jouw IDE je niet op de fouten die je maakt?
Overigs gebruik ik nu nog steeds Notepad, weet iemand nog goede editors? :) Notepad++ misschien maar die moet ik nog steeds installeren (al een dik jaar van plan:$)
ik gebruik zelf DreamWeaver. Voordeel boven notepad vindt ik dat je kunt zien aan de kleurcodes wanneer je een ' of een " bent vergeten. Gebeurt me namelijk nog wel eens.
Correct me when i'm wrong.
Enigste waarom ik Dreamweaver zou gebruiken is dat je daar heel makkelijk imagemaps mee kunt maken
Als je het idd voor de kleurtjes doet dan kan je net zo goed notepad++ of SciTe.
Ik gebruik de preview-mode nooit, daar heb je weinig aan aangezien die geen PHP weergeeft.
en dan notepad van windhoos vervangen door notepad2 (of ook notepad++) and you're good to go
Ik was heel erg lang bezig om hem te vinden, ik had hem gevonden toen ik het inlog stukje had vervangen door de variable gewoon te laten echo'en. :P
Robin van der Vliet op 19/08/2010 22:13:56:
Daarom moet je dus niet onnodig variabelen kopiëren zoals jij nu doet. ;-)
Thum b op 19/08/2010 22:04:19:
ik raad persoonlijk ook notepad++ aan,
en dan notepad van windhoos vervangen door notepad2 (of ook notepad++) and you're good to go
Zal er eens na kijken. Ik zit op een rammelbak van 6 jaar oud met XP. Als ik meer dan 10 bestanden open in dreamweaver kan de pc het niet meer aan.
Domste fout (tot nu toe):
Uren bezig geweest met stijl.css in de map /css. Het lukte pas toen ik erachter kwam dat ik in de head csss/stijl.css had staan.
De prievew mode gebruik ik ook nooit, ik geef de voorkeur aan dreamweaver over notepad++ om de code-completion, scheeld weer type-werk.
Ah ja, nog een leuke fout:
<link rel="stylesheet" href="styles/style/css" />
Heel vreemd dat de css niet werkte.... (het moest style.css zijn)
Even over editors:
- Notepadd++
- Zend studio
- Netbeans
En Niels het is Notepad++ niet Notepadd++
Toevoeging op 20/08/2010 13:04:26:
Niels Kieviet op 19/08/2010 18:06:25:
Als je hele lange code hebt met 200+ lijnen ga je niet iedere keer naar boven gaan om het
Gewijzigd op 20/08/2010 13:01:26 door - Raoul -
Recentelijk met JavaScript (jQuery), verkeerde regex gebruikt om tekst te vervangen, waardoor iedere letter en spatie werd vervangen door "undefined". Doe dat op een iets te grote website, en FireFox crasht direct...