Je grootste Gare PHP fout :P
Pagina: « vorige 1 2 3 4 5 6 7 volgende »
En jezelf dan afvragen waarom je een error blijft krijgen....
Tja ... Het is zoieso array(); ipv array[];
dat weet hij ook wel ;)
Weet ik :)
Daarnaast kan je een array() ook niet echo'en ;-)..
Justin S op 23/02/2011 22:06:56:
Daarnaast kan je een array() ook niet echo'en ;-)..
Tenzij je weer naar boolean typecast :-P
Het ging uiteindelijk om:
Altijd error reporting aanzetten dat voorkomt dit
Is ook leuk trouwens als je een delete_directory functie maakt die dus elke map in een bepaalde map verwijderd. Dat uitvoert op een XAMPP server op Windows. En vergeet: . en .. er uit te filteren.
Oftewel, al mijn bestanden en mappen een directory er boven waren weg -.-
Gelukkig nog een backup van de tape kunnen terugdraaien.
Ik kap maar met ICT hier op ons kantoor ze huren maar een professional in, ik ga weer terug naar me maintaak.. accountant :). Ik krijg hartaanvallen van dit soort dingen.
Het was niet echt heel belangrijk, maar van ellende heb ik dat project maar eens een maand of wat aan de kant gezet omdat ik de fout maar niet kon vinden.
Denken dat m'n magic quotes aan staan omdat ik m'n JSON returnde in de console. De quotes werden geplaatst door FireBug. Dag 2 uur debuggen..
Ja natuurlijk als je een if/functie vergeet af te sluiten en voordat de editor de kans krijgt om de fout op te zoeken je alweer aan het uploaden bent, en de webpagina alweer open hebt.
En net zoals Aar hierboven, ik ben ook wel eens vergeten om een CSS/JS bestand in te laden.
En wat helemaal frustrerend is als je bezig bent om een Linux server te configureren en het maar raar vinden waarom de server elke keer maar een ander IP krijgt terwijl je toch echt een statisch IP hebt ingesteld.. Nee dus achteraf.
Gewijzigd op 11/08/2011 16:02:01 door PHP Scripter
Die gebruik ik ook PHP Scripter ;-)
Ama saril op 11/08/2011 12:25:46:
Ahem... vandaag per ongelijk een database tabel van 1.2miljoen rijen gedelete... Had de testomgeving en de live omgeving naast elkaar openstaan en deed de delete op de verkeerde...
Haha, dat is peentjes zweten... en leg dat maar eens uit aan de baas :)
Had de testomgeving en de live omgeving naast elkaar openstaan en deed de delete op de verkeerde...
Zo ben ik vandaag lang bezig geweest met een CSS-bestand. Ik had het bestand uit de test-omgeving gehaald, en controleerde het op het live stuk
Ozzie PHP op 11/08/2011 18:15:09:
Ahem... vandaag per ongelijk een database tabel van 1.2miljoen rijen gedelete... Had de testomgeving en de live omgeving naast elkaar openstaan en deed de delete op de verkeerde...
De uitleg was redelijk simpel "Ik ben geen ICT'er / programmeeur, wat ik eerder had aangegeven" :). Maar ja uiteindelijk toch opgelost.
Hehe... lol. Dat zijn wel kl#te situaties. Je schrikt je rot!
Ozzie PHP op 15/08/2011 14:22:30:
Hehe... lol. Dat zijn wel kl#te situaties. Je schrikt je rot!
Ja dat klopt wel ja.. Ben blij dat ik de tape werkend kon krijgen (systeembeheerder was met vakantie dus was niet bereikbaar). Maar heb er wel van geleerd... Geen testomgeving en echte omgeving tegelijk openzetten :)
Een van mijn eigen faal acties was weleens: sudo chown -R kees:kees / in plaats van sudo chown -R kees:kees ./
Gewijzigd op 15/08/2011 23:58:18 door kees Schepers