Je grootste Gare PHP fout :P
Pagina: « vorige 1 2 3 4 5 6 7 volgende »
Kees Schepers op 15/08/2011 23:56:48:
dat het een typo was gebruikte $dabatase in plaats van $database
Dat vind ik het fijne aan notepad++. Als je op een naam gaat staan, worden alle gelijknamige strings groen. Kun je zo zien of je ergens iets mist
Klopt dat is ook in Netbeans, super fijn!
Toen ik net begon met PHP was ik een beetje te veel bezig met Nederlands dan Engels. Als je dood('boodschap') doet, dan werkt dat natuurlijk niet...
Richard V op 19/08/2011 08:06:36:
@Write down: ik heb geprobeerd de code tussen tags te zetten, maar de site herkent de code na de PHP-tag en maakt er alsnog een codeveld van. Suggesties?
Ik ben net vergeten een WHERE-statement in een UPDATE-query te zetten. Gevolg: Een nieuwsarchief van 2 jaar veranderd in 380 identieke berichten...
oei oei... hopelijk heb je nog een back-up die je kan terugzetten.
Tobias Tobias op 26/11/2011 20:45:09:
Ik ben net vergeten een WHERE-statement in een UPDATE-query te zetten. Gevolg: Een nieuwsarchief van 2 jaar veranderd in 380 identieke berichten...
Bekend, was wel in testomgeving gelukkig.
Ozzie PHP op 26/11/2011 20:52:49:
oei oei... hopelijk heb je nog een back-up die je kan terugzetten.
Gelukkig wel
- Aar - op 27/11/2011 00:28:19:
Aar en Tobias kennen elkaar?
Niet dat ik weet. Ik denk dat Aar een vergelijkbare situatie heeft meegemaakt
klopt
Dat is inderdaad niet slim. En verder altijd een backup draaien op de achtergrond. Dat voorkomt zo min veel mogelijk dataverlies
@Aar en Tobias: nu begrijp ik 'm. Heb het zelf ook meegemaakt... in een testomgeving. Haha, we zijn dus met z'n 3'en :D
Bleek dat MySQL nog verbonden stond met mijn testserver xD
MySQL --safe-updates iets voor jou? :p
Niet zo'n slecht idee. Alleen lastig op het moment dat je wél veel wilt veranderen.
Dus bijvoorbeeld:
update('name', 'Kees Schepers', 'id = 10');
of
update('country', 'Nederland', false);
Omdat je nu bewust een WHERE moet meegeven kan het eigenlijk niet meer fout gaan.
Hoe doe je dit dan met meerdere argumenten? Een array erin gooien?
bv:
Code (php)
1
2
3
4
5
2
3
4
5
<?php
$argument[0] = 'geboortedatum < 2010-05-12';
$argument[1] = 'geslacht = m';
update('ledenlijst', 'wijziging', $argument);
?>
$argument[0] = 'geboortedatum < 2010-05-12';
$argument[1] = 'geslacht = m';
update('ledenlijst', 'wijziging', $argument);
?>
En dan in de functie kijken of $argument een array is
Gewijzigd op 29/11/2011 11:04:30 door Tobias Tobias
Ja dat zou prima kunnen op die manier. Je kunt daar zelf iets voor bedenken wat je het handigst vindt.
Je kunt er ook een class van maken met allerlei handige database functies.
Je zou bijv. ook een functie kunnen maken waarin je eerst de tabel zet die je wilt updaten, bijvoorbeeld:
updateTable('ledenlijst');
en dan een functie updateWhere die je meerdere keren kan aanroepen
updateWhere('geboortedatum < 2010-05-12');
updateWhere('geslacht = m');
enz.
Het is net wat je zelf het prettigst vindt werken.
Gewijzigd op 29/11/2011 11:15:58 door Ozzie PHP
Mij gebeurd het ook nog wel eens dat ik een random toets in druk ergens in een template en het niet door heb. En dan een uurtje later, waar kom toch die <random toets> vandaan (vooral met > is het leuk).