Je grootste Gare PHP fout :P
Pagina: « vorige 1 2 3 4 5 6 7 volgende »
unlink.
Maar 1 ding over het hoofd gezien... Je moet de map publish verwijderen en niet de echte map.
Kortom: Mijn hele project nu weg...
Vanmiddag bijna hetzelfde gehad als Aar, Tobias en Ozzie. Ik ben een PHP compressor aan het maken om je project in 1 keer te laten optimaliseren. Daarna wordt alles in 1 map geplaats, publish. Als je dan het script nog een keer aanroept moet je eerst die hele map verwijderen, scriptje gemaakt met behulp van recursie en Maar 1 ding over het hoofd gezien... Je moet de map publish verwijderen en niet de echte map.
Kortom: Mijn hele project nu weg...
(wel bijzonder een compressor die je project dusdanig heftig comprest dat het project compleet is verdwenen... :-s)
Een buurjongen die zich met PHP bezighield was op zoek naar een uploadscript om iets naar zijn Plesk servertje te uploaden. Dat het feit dat hij Plesk draait, niet echt relevant was voor zijn vraag, daar was hij niet zelf van op de hoogte.
Komt hij uiteindelijk met een volgende soort link naar me toe, om te vragen of hij daar wat mee kon:
Plesk_Exploit_Filemanager_4.3.4
Mijn antwoord: Ja, maar of je daar wat aan hebt is zozeer de vraag. Ik heb hem uiteindelijk even naar de upload-uitleg pagina van PHP.net verwezen en wat uitleg gegeven over de veiligheid :-).
PHP begint steeds meer op JS te lijken (jahoe!!) met zijn closures enzo. Maar 1 ding gebruik je in JS wel heel veel (10x per minuut) en in PHP bestaat zoiets niet:
Gelukkig hebben ze in PHP:
Maar helaas als je in beide talen veel script vergis je je wel eens. Bij mij 10x per minuut.
Het gebeurd zo vaak dat ik console.log($someVar); in mijn PHP projecten gebruik...
ik gebruik vaak gewoon alert()
Ik heb de laatste tijd veel het probleem dat ik mysql_result() gebruik idpv mysql_query()..
(ja ik weet, iedere tabel met vobis_ laten beginnen is niet netjes, maar aangezien er meerdere mensen van dezelfde database gebruik maken, houdt dit het wat overzichtelijker)
Ik ben iets aan het testen en tot mijn verbazing gaat alles steeds trager en trager. Ben een tijd aan het zoeken geweest en heb het eindelijk gevonden. In een session vul ik een array() en dat wordt om de zoveel tijd naar de database geschreven. Wat was ik nou vergeten, steeds na het schrijven naar de database dat array() leeg te gooien. Ik dus een teller bijgezet om te kijken hoeveel query's er werden verzonden. Tja, dat waren er op een gegeven moment meer dan 7500 in plaats van enkele tientallen. Dom. dom, dom. Maar weer wel een interessante ervaring.
Wat zou hier uit komen? Iedere hersencel in mijn lichaam zegt 'green' en ook JS zegt 'green'. Maar wat zegt PHP? 'orange' :S
Oplossing:
Waarom wil PHP nou die extra haakjes???
Volgens de operators.precedence worden eerst de > uit gevoerd en dan de ?: dus het wordt:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
(10 + 5) > 12
? 'green'
: (10 + 15) > 12
? 'orange'
: 'red'
15 > 12
? 'green'
: 25 > 12
? 'orange'
true
? 'green'
: true
? 'orange'
? 'green'
: (10 + 15) > 12
? 'orange'
15 > 12
? 'green'
: 25 > 12
? 'orange'
true
? 'green'
: true
? 'orange'
Dan moet er toch 'green' komen? Waarom zijn die extra haken dan nodig? Of maak ik, en JS, ergens een denk fout?
Offtopic:
Moest even mijn ergernissen kwijt
Gewijzigd op 28/01/2012 13:09:11 door Wouter J
SanThe
PS: Gestuurd aantal is 38813 en dat dus naar twee servers maakt een totaal van 77626 mailtjes.
Gewijzigd op 25/05/2012 14:38:54 door - SanThe -
wow mailbommetje... zijn btw zwaar illigaal als je dit op een willekeurig mailadres doet (als je dit op je site zet bijvoorbeeld)
Jeroen vd op 25/05/2012 14:08:57:
wow mailbommetje... zijn btw zwaar illigaal als je dit op een willekeurig mailadres doet (als je dit op je site zet bijvoorbeeld)
Duh, maar dit is onbewust.... ik hoop dat zijn SanThe's provider verder niet moeilijk gaat doen.
Gewijzigd op 25/05/2012 14:10:18 door - Ariën -
- Aar - op 25/05/2012 14:09:32:
ik hoop dat zijn SanThe's provider verder niet moeilijk gaat doen.
Alles gaat over mijn eigen mailservers. De provider ziet dat niet eens. Die ziet alleen dat het dataverkeer is toegenomen.
Edit: Nog behoorlijk wat werk gehad om deze mailexplosie weer te stoppen. De mail ging over meerdere servers en die houden het tijdelijk vast als het zo enorm druk is. Dus ik heb op al die servers (4 stuks) van alles moeten schonen.
(Ach, je moet alles een keer meegegmaakt hebben zeg ik altijd)
Gewijzigd op 25/05/2012 16:42:36 door - SanThe -
Vandaag mijn Cookie Consent Box aan het uit testen werkte er geen cookies om iets op te slaan. Huh? Hoe kan dat. Uren bezig met onderzoeken, twijfelde bijna aan mijn PHP cookie kunsten, kom ik erachter dat ik ook cookies heb geblokkeerd voor mijn localhost om het een en ander te testen...
Wouter J op 27/05/2012 13:06:26:
... kom ik erachter dat ik ook cookies heb geblokkeerd voor mijn localhost ...
Die is ook leuk. ;-)
achja, laat ik mijn blunder ook maar eens vertellen: ik had iets in de mappenstructuur aangepast, maar mijn editor sloeg nog elke keer op in het oude pad, en de localhost opende natuurlijk het nieuwe pad.... echt uren lopen zoeken, debuggen, niets werkte. :S
maar moest natuurlijk zo:
Ook nog een leuke bij een Zend projectje: bij het overgaan van een test omgeving naar de live omgeving kreeg ik alleen maar een witte pagina, ook als ik de error reporting aan zette. Niks werkte en het zweet brak na een middag zoeken wel uit. Bleek dat ik in de config.ini de error reporting beheerde en deze alle handmatige error reporting overschreef... Daar ga je dan met je goede gedrag :)
Koen hollander op 28/05/2012 09:20:25:
En liever nog zo:
en wil je het echt heel netjes doen, dan zo:
:)