Je recente geschiedenis
Ik heb een website , ik mis een iets , namelijk ik wil graag onder aan kan aangeven Je recente geschiedenis op de website.
dus welke artikelen heb je bezocht dat laatste 5 daar zichtbaar wordt.
Heeft iemand een idee ?
ik gebruik php met template (TPL).
mijn website is www.mazadxana.com ps als link niet mag vanwege reclame u kunt verwijderen .
Dank.
De pagina's kan je ophalen met $_SERVER['REQUEST_URI'].
moet ik ook een html pagina aan maken om die op te roepen via index.php? en css natuurlijk.
Je zou het met PHP kunnen opslaan in een cookie, of in de database met een unieke ID in de cookie die de koppeling zorgt.
kunt u aub helpen dan wil ik het opslaan in txt file.
Hartelijke dank voor u help.
Ik zou er zelf voor kiezen om het in een database op te slaan. Dan kan je alles eventueel migreren als niet ingelogde gast naar een ledenaccount, zodat je altijd inzicht erin zou kunnen hebben.
dan moet ik een database table aanmaken en een file om die data op te roepen en natuurlijk bij ieder bezoeker moet de recente articles opslaan..
Die zorgt dan de koppeling met de recente artikelen in de database.
of kan ik een tabel aan maken met naam "recent"
De database kan je het best voor de duidelijkheid naar je websitenaam noemen, en de tabel noem je naar de inhoud. Recently_viewed bijv.
Dank voor u tijd
Toevoeging op 05/10/2015 22:14:15:
Hoeveel kolommen moet ik aangeven?
Je hebt een kolom voor de unieke cookieID en eentje voor de URL.
is het niet mogelijk om met java script dat te doen?
Alex alexander op 05/10/2015 22:34:35:
Ik krijg fout melding bij aanmaken db.
Welke melding? Wat concretere antwoorden zouden wat meer helpen.
Gewijzigd op 05/10/2015 22:40:08 door - Ariën -
Het doel is dat gebruiken kan zien wat heeft hij voor laatst gezien welke artikelen heeft hij geklikt. Net zo als bij lightinthebox onder aan de website kan je zien welke artikelen heb je laatst bezocht.,
Dat begrijp ik, maar waar loop je in vast bij het aanmaken van de database?
ik heb gemaakt class_recent_view 2 kolommen
dan gaat na volgende stap moet je allemaal waarde geven aan de database.. daar geeft rode balk error kolom aanmaken.
Wat vul je precies waar in? Maak anders eens een screenshot van je databasebeheer-programma (phpMyAdmin?), en upload die op TinyPic.
Ik zet zelf in dat je een waarde toepast op een veld die niet bij het datatype past.
Gewijzigd op 05/10/2015 22:47:57 door - Ariën -
dus de database is al klaar nu die php code in index.php zetten toch?
En dan nog bij elke view de locatie opslaan met een INSERT INTO query.
Gewijzigd op 05/10/2015 22:55:05 door - Ariën -
en als dat bestand is een php betstand of wat anders?
ik heb nu deze code in index.php
nog geen error.
dus voor uitlezen en laten zien op index.php moet ik dze code $_SERVER['REQUEST_URI'] in de indx.tpl zetten
of heb ik het fout