JOINS

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front End Developer React Vue

Dit ga je doen Meewerken aan de implementaties en ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten van de webapplicaties; Ontwikkelen met o.a. React en Vue en HTML/CSS, ook krijg je in verband met de samenwerking ook affiniteit met de backend Ruby on Rails; Ontwikkeling aan de front end voor de koppelingen tussen de diverse systemen; Ontwerpen van interfaces en een bijdrage leveren aan de gebruikerservaring; Zorgdragen voor hoge kwaliteit van code en jezelf (en anderen) blijven verbeteren; Als Senior Front End Developer begeleid je zelf ook FE-development projecten, hierin leid je de projecten en pak jij het initiatief op (bv integratieprojecten). Hier ga

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Net afgestudeerd en op zoek naar een leuke baan als developer? Zoek niet verder! Ik heb een functie beschikbaar als back-end developer, bij een leuk familiebedrijf. Je gaat werken met de Microsoft stack en de technieken C# en .NET. Verder maak je gebruik van MVC en Entity framework. SQL kent ook geen geheimen voor jou. Jouw verantwoordelijkheden: Nieuwe maatwerk software bouwen; API koppelingen bouwen; Applicaties en software optimaliseren; Back-end programmeren. Een erg uitdagende functie, met veel vrijheid. Je kan meerdere dagen thuis werken en als je op kantoor werkt wordt de lunch verzorgd. Heb je interesse, reageer dan

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Als Java Developer ben je verantwoordelijk voor: Het ontwikkelen van nieuwe en bestaande webservices; Het uitbreiden van functionaliteiten binnen de producten- en dienstenportefeuille; Het werken aan gegevensuitwisseling met bijvoorbeeld SOAP; Testen van frameworks met gebruik van UNIT en Selenium. Hier ga je werken De organisatie waar je komt te werken is een semi-overheidsinstelling, gesitueerd in Utrecht en zorgt voor een goede samenwerking tussen verschillende overheidsinstanties. Het is een familiaire club die gaat voor kwaliteit en langdurige relaties. Zo zorgen zij ervoor dat er op grote schaal vertrouwelijke informatie tussen verschillende overheidsinstellingen wordt uitgewisseld. Hun werk zorgt

Bekijk vacature »

Oracle Developer / PL SQL

Dit ga je doen Software ontwikkeling aan een internationaal gebruikt pakket; Werken met technieken als Oracle 19c, Toad, PL/SQL, Oracle Forms, Reports en Designer; Meedraaien in internationale projecten; Meedenken over technisch en functioneel ontwerp; Samenwerken met collega's als Informatie Analisten, Testers en Release Managers; Soms wensen en eisen afstemmen met de business. Hier ga je werken Onze klant, een internationaal bekend bedrijf dat essentiële producten maakt waar iedereen graag gebruik van maakt, zoekt versterking in het Software Development team. Samen met 3 developers, een release manager, een informatie analist en 3 testers werk jij aan een systeem waarmee complexe producten

Bekijk vacature »

.NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

Freelance Fullstack Java Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij op zoek naar ervaren Fullstack JAVA Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid hebben

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Wat ga je doen? Als developer ben jij samen met een gemotiveerd team van 10 collega’s verantwoordelijk voor het creëren van aangemeten software voor klanten. Je bent klantvriendelijk en oplossingsgericht ingesteld, omdat het essentieel is om de klanten zo goed mogelijk te helpen met hun uitdagingen. Het is mogelijk om vanuit huis je werkzaamheden uit te voeren, maar het is ook prettig als je in de omgeving van Tilburg woont om naar het kantoor te kunnen komen. Vind jij het leuk om jouw creatieve vaardigheden te benutten om complexe systemen te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Bedrijfsprofiel Voor wie

Bekijk vacature »

Senior Front-End Developer

Als Senior Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Senior Front-End Developer bij Coolblue? Als Senior Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Senior Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Nadenken

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Binnen het team bouw je aan een applicatie met andere .Net Developers, testers een Product Owner en een Business Analyst. Met het team wordt de backlog besproken. In overleg claim jij jouw deel en zorgt ervoor dat onderhoud en innovatie wordt gerealiseerd. Het project dat momenteel draait is het opgraden van de omgeving. Doorontwikkelen van de huidige applicatie; Overleggen met teamleden om de backlog te verdelen; Onderhouden van de huidige omgeving; Sparren met de business en het ophalen van nieuwe requirements. Hier ga je werken De organisatie is een van de grootste landelijke aanbieder van diverse

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Alblasserdam zijn wij op zoek naar versterking op de afdeling Software Development! Als Fullstack react.js developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met de back

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar Identity & Access Management

Dit ga je doen Als Identity & Access Management Ontwikkelaar zorg jij er voor dat studenten, medewerkers en docenten de juiste benodigdheden op het juiste moment kunnen gebruiken; Het juist opslaan van onderzoeksdata en het openbaar beschikbaar stellen van publicaties (Open Access); Studenten, collega's en wetenschappers ondersteunen; Agile en Scrum werken; Technisch Applicatiebeheer; Ontwikkelen in One Identity Manager en VB.NET. Hier ga je werken Als Ontwikkelaar kom je terecht in een hecht team die zich richt op wetenschappelijke informatie en ICT. Jij bent degene die er voor zorgt dat alle informatie, uit diverse onderzoeken, bij de juiste personen terecht komt.

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer met Laravel ervaring! Voor een groeiende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP developer met Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten in een specifieke markt. Als PHP developer ben je samen met een gemotiveerd team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het innoveren van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Als software developer ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Om

Bekijk vacature »

Java Developer bij een jonge groeiende organisatie

Bedrijfsomschrijving Vind jij het als Java developer ook zo belangrijk dat een bedrijf je de ruimte en tijd geeft voor persoonlijke ontwikkeling? Dan zit je hier helemaal goed. Deze jonge organisatie is opgericht in 2018 en is ondertussen uitgegroeid tot een club van ongeveer 30 medewerkers. Het gaat hier om een echte Java club, die vrijheid en verantwoordelijkheid erg belangrijk vinden. Het bedrijf heeft een informele sfeer en de teams zijn erg hecht met elkaar. Ze delen graag de kennis en ervaringen met anderen, maar vinden andermans mening ook zeer belangrijk. De organisatie zet zich in voor ontwikkeling en besteed

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gorinchem zijn wij op zoek naar versterking. Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met de back end werken! Bedrijfsprofiel Onze

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Koen Bokern

Koen Bokern

19/04/2007 15:15:00
Quote Anchor link
Hallo iedereen
(sorry voor de mensen die een leeg topic zien op het begin. Nadeel van een touchpad)

Ik ben bezig met een forum. Daarvoor heb ik twee tabellen aan gemaakt. Een voor de reacties en een voor de Topics.

Voor de topics
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
CREATE TABLE `forum_topics` (
  `id` int(11) NOT NULL auto_increment,
  `schrijver` varchar(255) collate latin1_general_ci NOT NULL,
  `onderwerp` varchar(255) collate latin1_general_ci NOT NULL,
  `categorie` varchar(255) collate latin1_general_ci NOT NULL,
  `bericht` text collate latin1_general_ci NOT NULL,
  PRIMARY KEY  (`id`)
) ENGINE=MyISAM  DEFAULT CHARSET=latin1 COLLATE=latin1_general_ci AUTO_INCREMENT=200 ;

voor de reacties
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
CREATE TABLE `forum_reacties` (
  `id` int(11) NOT NULL auto_increment,
  `topic_key` int(11) NOT NULL default '0',
  `schrijver` varchar(255) collate latin1_general_ci NOT NULL,
  `onderwerp` varchar(255) collate latin1_general_ci NOT NULL,
  `categorie` varchar(255) collate latin1_general_ci NOT NULL,
  `bericht` text collate latin1_general_ci NOT NULL,
  PRIMARY KEY  (`id`)
) ENGINE=MyISAM  DEFAULT CHARSET=latin1 COLLATE=latin1_general_ci AUTO_INCREMENT=3 ;

Nou zie ik de reacties uit het tabel forum_reacties maar niet het start bericht uit de tabel forum_topics. Wel heb ik uit deze een onderwerp kunnen halen.

De query
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
$query3     = mysql_query
    ("
    SELECT forum_topics.id, forum_topics.schrijver, forum_topics.onderwerp, forum_topics.categorie, forum_topics.bericht,
    forum_reacties.id, forum_reacties.topic_key, forum_reacties.schrijver, forum_reacties.categorie, forum_reacties.bericht
    FROM forum_topics
    LEFT JOIN forum_reacties
    ON forum_topics.id = forum_reacties.topic_key
    WHERE forum_topics.id = '". $topicid ."'
    AND forum_reacties.topic_key = '". $topicid ."'
    ") or die(mysql_error());

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben.
Bij voorbaat dank,
vlerknozem
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Koen Bokern

PHP hulp

PHP hulp

23/12/2024 01:35:45

Robert Deiman

Robert Deiman

19/04/2007 15:24:00
Quote Anchor link
Op zich zit je query dus wel goed in elkaar. -> Geef alleen nog een alias aan de berichtkolom van beide tabellen:

Code (php)
1
2
3
SELECT
   forum_reacties.bericht AS forumbericht,
   forum_topics.bericht AS topicbericht

Op zo'n manier. Dan kan je ze bijvoorbeeld weergeven door $row['forumbericht'] te doen.

Succes!

Cedric

Cedric

19/04/2007 15:24:00
Quote Anchor link
Kan je gewoon niet als je het topic weergeeft een select query maken met een where clause als deze?
Code (php)
1
WHERE topic_id = '".$GET['topic']."';

Sorry als ik er naast zit, ik ken niks van JOINS maar ik heb zelf nog nooit problemen gehad met reacties koppelen aan een topic oid.

Robert Deiman

Robert Deiman

19/04/2007 15:40:00
Quote Anchor link
@Cedric

Het ging niet om de koppeling, zoals de TS al aangaf krijgt hij wel alle reacties te zien, en haalt hij ook keurig het onderwerp op. De koppeling is dus wel goed. Zie ook mijn reactie.

Quote:
Toelichting op mijn vorige reactie:
Als jij "SELECT tabel.pietje, tabel2.pietje" gebruikt in je query, geeft $row['pietje'] alleen de laatste keer weer. Dat wil zeggen de gegevens in de kolom "pietje" uit tabel2. Wil je dit voorkomen, dan zal je aliassen moeten gebruiken.
Het is hierbij verstandig om aan te geven wat het gegeven inhoud, en uit welke tabel die komt. Dat werkt voor jezelf wel net zo prettig.

Koen Bokern

Koen Bokern

19/04/2007 15:50:00
Quote Anchor link
Dus als ik het goed bergrijp met die aliassen:

Als ik deze neem:
Code (php)
1
2
3
SELECT
   forum_reacties.bericht AS forumbericht,
   forum_topics.bericht AS topicbericht

Moet ik deze gebruiken
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
while($ikbenvariabel = mysql_fetch_array($ikbeneenquery))
{
$topic_bericht = $ikbenvariabel['topicbericht'];
$forum_bericht = $ikbenvariabel['forumbericht'];

// nu deze variabelen weergeven.
}

Dit is dan even heel zwart wit gezegd, maar klopt dit ongeveer?

Cedric

Cedric

19/04/2007 15:54:00
Quote Anchor link
Ja, want je geeft er een alias aan, alleen zou ik mysql_fetch_array vervangen door mysql_fetch_assoc. Dat is sneller en is bijna net hetzelfde. ( met array kan je fetchen als een associatieve array, numerieke array of beide, assoc fetcht enkel een associatieve array als ik het goed heb.)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Cedric

Koen Bokern

Koen Bokern

19/04/2007 16:04:00
Quote Anchor link
Werkt perfect, en bedankt. Ik denk dat ik de JOINS nu wat beter onder de knie heb.

Echter zat ik nog met twee problemen hierdoor:
1) Topic bericht werdt heel vaak herhaalt, niet goed
2) Mijn kleuren, dus om en om krijgt het topic bericht de zelfde kleur als de eerste reactie.

Dus voor probleem 1 heb ik een $count aan gemaakt met het volgede
Code (php)
1
2
3
4
if($count < 1)
{
   // weergeef het onderwerp bericht
}

Voor probleem 2 heb ik de oplossing ook al...

Dus harstijke bedankt. Nu kan ik eindelijk weer verder :)

Koen Bokern

Koen Bokern

19/04/2007 16:48:00
Quote Anchor link
Echter is er nu nog een klein probleem.

Ik start nu een topic met een bericht. Het onderwerp en het bericht worden NIET weergeven. Zodra ik een reactie toevoeg, dan wordt wel alles weergeven. Een deel van mijn bron:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
if ( ($categorie) AND ($topic_id) )
{
  $topicid = $_GET['topicid'];
  include("db_connect.php");
    $query3     = mysql_query
    ("
    SELECT forum_topics.id, forum_topics.schrijver, forum_topics.onderwerp, forum_topics.categorie, forum_topics.bericht AS topicbericht,
    forum_reacties.id, forum_reacties.topic_key, forum_reacties.schrijver, forum_reacties.categorie, forum_reacties.bericht AS forumbericht
    FROM forum_topics
    RIGHT JOIN forum_reacties
    WHERE forum_topics.id = '". $topicid ."'
    AND forum_reacties.topic_key = '". $topicid ."'
    ORDER BY forum_reacties.id ASC
    ") or die(mysql_error());

//  ON forum_topics.id = forum_reacties.topic_key
      $cl = 1; // Begin waarde kleuren voor regels
    $count = 2;
    $kleur1 = "#CFCFCF"; // Onevenkleuren  
    $kleur2 = "#FFF"; // Even kleuren

print("<table id=\"$count\" border=\"1\"  width=\"480\" style=\"width: 480;\"  class=\"artheader\">");

}

while($rat = mysql_fetch_array($query3)) // WHILE voor de reacties :P
  {
    if($cl % 2){$kleur=$kleur2;} else {$kleur = $kleur1; } // Om en om kleuren genereren voor regels.

$topicid     = $rat['id'];
    $topic_key  = $rat['topic_key'];
    $categorie     = $rat['categorie'];
    $onderwerp  = $rat['onderwerp'];
    $topic_bericht    = $rat['topicbericht'];
    $reactie_bericht    = $rat['forumbericht'];
    $schrijver  = $rat['schrijver'];

if($count < 3)
    {  
        print("<tr><td colspan=\"2\">$onderwerp</td></tr>");
        print("<tr><td width=\"110\" style=\"  width: 110;\" valign=\"top\" bgcolor=\"$kleur1\">$schrijver</td>");
        print("<td width=\"370 \" style=\"width: 370; \" bgcolor=\"$kleur1\" >$topic_bericht</td></tr>");
    }

print("<tr><td width=\"110\" style=\"  width: 110;\" valign=\"top\" bgcolor=\"$kleur\">$schrijver</td>");
    print("<td width=\"370 \" style=\"width: 370; \" bgcolor=\"$kleur\" >$reactie_bericht</td></tr>");

$cl++;
    $count++;

}

print("</table>");

Ik hoop dat iemand me hierbij nog kan helpen

Robert Deiman

Robert Deiman

19/04/2007 17:36:00
Quote Anchor link
Maak van de RIGHT JOIN eens een LEFT JOIN ;)
Edit:

Als je de tutorial van mij hebt gelezen (onderste in het lijstje met laatste tutorials) dan is je misschien wel duidelijk wat het verschil is. Deze draait de tabellen net andersom:
- waarbij in een LEFT JOIN eerst zal worden gekeken naar de 1st genoemde tabel, de tabel met topics, en van daaruit wordt je koppeling gelegd

En bij een RIGHT JOIN is dit net andersom, dan gaat die kijken naar reacties en zoekt daar het topic bij.

De LEFT JOIN zal voor jou dus het gewenste resultaat geven.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robert Deiman

Koen Bokern

Koen Bokern

19/04/2007 18:54:00
Quote Anchor link
Geen verschil

dit heb ik geprobeerd
Code (php)
1
2
FROM forum_topics
LEFT JOIN forum_reacties

dit heb ik geprobeerd
Code (php)
1
2
FROM forum_reacties
LEFT JOIN forum_topics

Ook heb ik RIGHT en INNER geprobeerd.

Nu even de tut lezen

Robert Deiman

Robert Deiman

19/04/2007 18:59:00
Quote Anchor link
@vlerknozem

Das wel raar, probeer eens een OUTER JOIN dan..

Koen Bokern

Koen Bokern

19/04/2007 19:25:00
Quote Anchor link
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'OUTER JOIN forum_reacties ON forum_topics.id = forum_reacties.topic_key WH' at line 4

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

19/04/2007 19:33:00
Quote Anchor link
echo je sql eens en zet deze eens mooi geformateerd hier neer tussen code tags

Koen Bokern

Koen Bokern

19/04/2007 19:36:00
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
$query3
     = mysql_query
("
   SELECT
       forum_topics.id, forum_topics.schrijver, forum_topics.onderwerp,  
       forum_topics.categorie, forum_topics.bericht AS topicbericht,
       forum_reacties.id, forum_reacties.topic_key, forum_reacties.schrijver,  
       forum_reacties.categorie, forum_reacties.bericht AS forumbericht

FROM forum_topics
   OUTER JOIN forum_reacties

WHERE forum_topics.id = '"
. $topicid ."'
   AND forum_reacties.topic_key = '"
. $topicid ."'
   ORDER BY forum_reacties.id ASC
"
) or die(mysql_error());
?>

Als dat niet mooi is :)

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

19/04/2007 19:52:00
Quote Anchor link
Doe eens:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<?php
$query3
="
    SELECT
       forum_topics.id,
       forum_topics.schrijver,
       forum_topics.onderwerp,  
       forum_topics.categorie,
       forum_topics.bericht AS topicbericht,
       forum_reacties.id,
       forum_reacties.topic_key,
       forum_reacties.schrijver,  
       forum_reacties.categorie,
       forum_reacties.bericht AS forumbericht
FROM
       forum_topics
LEFT JOIN
        forum_reacties
ON
        forum_topics.id = forum_reacties.topic_key
WHERE
        forum_topics.id = '"
. $topicid ."'
AND
        forum_reacties.topic_key = '"
. $topicid ."'
ORDER BY
        forum_reacties.id ASC
"

echo $query3;
$res=mysql_query($sql) or die(mysql_error());
?>

Koen Bokern

Koen Bokern

19/04/2007 19:56:00
Quote Anchor link
Dan krijg ik dit:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
SELECT forum_topics.id, forum_topics.schrijver, forum_topics.onderwerp,
forum_topics.categorie, forum_topics.bericht AS topicbericht, forum_reacties.id,
forum_reacties.topic_key, forum_reacties.schrijver, forum_reacties.categorie,
forum_reacties.bericht AS forumbericht FROM forum_topics LEFT JOIN
forum_reacties ON forum_topics.id = forum_reacties.topic_key WHERE
forum_topics.id = '205' AND forum_reacties.topic_key = '205' ORDER BY
forum_reacties.id ASC Query was empty

Koen Bokern

Koen Bokern

19/04/2007 20:01:00
Quote Anchor link
Na lichte aanpassing zie ik de boel wel, maar ik kan het niet meer testen want een topic toevoegen gaat nu niet meer. Dus ik moet dat eerst even gaan debuggen.

Edit:

Oke. Maar het werkt nog steeds niet. Ik vind het maar wazig...

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

19/04/2007 20:05:00
Quote Anchor link
Wat doet die Query was empty daar???

Koen Bokern

Koen Bokern

19/04/2007 20:10:00
Quote Anchor link
Vroeg ik me ook al af. Ik zou eigenlijk niet weten hoe ik dit moet aanpakken.

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

19/04/2007 20:12:00
Quote Anchor link
Bestaat forum_topic.id 205 wel?
En wat gebeurt als je
SELECT forum_topics.id, forum_topics.schrijver, forum_topics.onderwerp,
forum_topics.categorie, forum_topics.bericht AS topicbericht, forum_reacties.id,
forum_reacties.topic_key, forum_reacties.schrijver, forum_reacties.categorie,
forum_reacties.bericht AS forumbericht FROM forum_topics LEFT JOIN
forum_reacties ON forum_topics.id = forum_reacties.topic_key WHERE
forum_topics.id = '205' AND forum_reacties.topic_key = '205' ORDER BY
forum_reacties.id ASC
invoert in phpmyadmin?

Koen Bokern

Koen Bokern

19/04/2007 20:38:00
Quote Anchor link
Dan zie ik de volgende velden.

id
schrijver
onderwerp
categorie
topicbericht
id
topic_key
schrijver
categorie
forumbericht

Elk hiervan is gevuld met de juiste waarde. Misschien is het geen SQL probleem maar eerder een PHP probleem

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.