joomla, wordpress enz.
Jullie mening?
ik heb ook liever mijn eigen systeem dan weet je perfect hoe het in elkaar zit.
Wordpress is snel onder de knie te krijgen en je eigen uitbreidingen zijn makkelijk toe te voegen
1 voor 1 tegen :)
Ikzelf heb om deze reden een eigen CMS gebouwd, en bied de klant alles wat ze maar willen. Modules zijn zo gemaakt, en kunnen heel makkelijk worden geinstalleerd.
Mja, dat lijkt mij dus ook... het lijkt mij een heel geklungel om uit te zoeken hoe zo'n systeem precies werkt en in elkaar zit. Laat staan dat je iets moet aanpassen. Maar toch zijn er genoeg bureaus die er mee werken. Ben benieuwd hoe lang je erover doet om er normaal mee te kunnen werken.
Anders gebruik ik zelf gewoon mijn eigen CMS systeem, al denk ik eraan om over te stappen naar een bestaat CMS systeem. Is toch wat uitgebreider en beter.
WP is zeker niet moeilijk om te leren. Je krijgt er al snel handigheid in.
Hmm, oke.. en geldt dat ook voor joomla dan?
Joomla heb ik ooit een keer geprobeerd, maar ben toen maar snel gestopt. Ik krijg er geen handigheid in, misschien ook eens kijken naar drupal? Schijnt simpel en goed te zijn. En drupal is een echt CMS, wordpress niet.
hmmm, oke... thanks voor de reacties!
Wordpress en Joomla, prima tools, zo zijn er nog wel meer met veel goeie plugins. Het kost minder tijd om deze tools te leren kennen dan je eigen CMS te bouwen. Ik heb nooit begrepen waarom zoveel programmeurs zoveel tijd steken in het bouwen van een "eigen CMS". Kennelijk tijd teveel of een vorm van hobby??
Ik denk zelf dat het is omdat je dan alles "in eigen beheer" hebt. Je kunt het precies zo maken als jij zelf wilt en je weet precies hoe alles in elkaar steekt.
Ook is Drupal trouwens best een gaaf systeem.
Waarom zou je nooit een eigen cms bouwen? Wat zijn jouw argumenten om het niet te doen? Mij lijkt het dus juist handig... het enige nadeel is dat je er wat tijd in moet steken, maar als je het goed doet betaalt zich dat wel weer terug lijkt mij.
Als je uit gaat van een normaal uurtarief om zoiets te bouwen, dan heb je een erg lang termijn nodig om dat eruit te halen. Tenzij je een CMS/applicatie volledig af wilt stemmen op een bedrijf maar dan is er al geen sprake meer van een CMS maar een bedrijfsapplicatie.