Jouw favoriete editor?
In de loop der jaren heb ik met redelijk wat editors gewerkt (notepad, dreamweaver, textpad, homesite, eclipse, bluefish, enz. enz.) Wat ik echt geweldig vind aan dreamweaver is dat je live op een FTP server kunt werken...
Ik ben erg benieuwd of er opensource editors zijn die dit ook ondersteunen, en die draaien onder linux. Ik ben momenteel wat dingen rond Eclipse aan het uitzoeken, want die zou het moeten kunnen. Maar input van jullie kant zou fijn zijn!
geef mij maar
rapid php 2006
of
php designer 2007
en een 3rd party ftp client... wel makelijker ^^
3rd party ftp client is goed om RSI te ontwikkelen :p
je kan ook gewoon met command werken via dos... dan hoef je je muis niet zo te gebruike :P
@Jeroen ;-) in mijn geval dan via mijn shell... en ja, dat kan, maar is niet waar ik naar op zoek ben.
waar ben je precies naar opzoek?
1) opensource
2) snel
3) source highlighting
4) FTP ondersteuning
open source linux? welke os?
Zoekwerk hoef je voor mij dus niet te doen ;-) Maar wel tof dat je het aanbied trouwens!
P.S. Ik draai momenteel op OpenSuse
werkt relax..
but i prefer Redhat, Whitehat, of FC
maar iig ik heb zelf alleen ervaring met kladblok xD, rapid php, en php designer
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jeroen
Mocht je het open source gedeelte wel erg belangrijk vinden, dan zou ik als ik jou was bij Eclipse blijven, ook erg relaxed programma, mis alleen de eigen klassen kennis.
Zend vind ik persoonlijk iets lekkerder werken, maar met Eclipse heb je een compleet platform voor allerlei onderdelen van het ontwerpen en bouwen van een professioneel systeem. Met Zend heb je alleen php en html, maar geen database-ontwerp e.d.
Binnen ons bedrijf heb ik het verplicht gesteld om met Eclipse te werken. Ik ben de enige die ook nog Zend gebruikt, maar dat is het recht van de baas... ;)
De editor waar ik liever in werk is php designer 2007 en Dreamweaver
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelle -
2007 beter?
zend studio is ECHT irritant! heel mn computer gaat laggen als ie opstart en dat doet ie automatisch!! k*tprogramma!
Gister op de PHP Conferentie van Eduvision werd er o.a. een presentatie gehouden over Eclipse in combinatie met de Zend plugin, dit ziet er ook veelbelovend uit! Zou dus ook moeten werken onder Linux. Verder kun je eens kijken naar Quanta, is ook een erg mooie editor voor Linux maar ik weet zo niet meer of deze FTP-support had.
maar der zullen best wek wat dingen veranderd zjn waaronder de layout
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jeroen
En tjah, ik ben van nature natuurlijk een luie programmeur :p
klabblok!
Maar zo op het eerste gezicht zie ik geen hele grote voordelen tegenover eclipse...
Edit: En 'wat' geld is beetje zacht uitgedrukt denk ik, Zend Studio is niet bepaald goedkoop..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Willem Jan Z
Heb nu 2 nieuwe projecten lopen, laat dus lekker mijn huidige projecten in mijn huidige omgeving (dreamweaver op linux, en dus trager dan ik wil). De 2 nieuwe projecten ga ik onderverdelen tussen Eclipse en Zend studio... Enne, hoezo is Zend Studio niet goedkoop???
Dreamweaver 8: $399
Zend Studio: $299
Eclipse: gratis
Is dus zeker niet de duurste van deze drie ;-) En als je gaat beta testen maak je kans op 20% korting... Ook niet verkeerd...