jpg of avi in mysql plaatsen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Spooky

spooky

14/12/2006 16:01:00
Quote Anchor link
voorbeeld, ik wil een database aanleggen zodat members zich kunnen inschrijven en hun foto, of filmpje (gemaakt met webcam bv) kunnen uploaden.
Nu kan ik de naam van de geuploade pic/film in de data base plaatsen en daarna met een hyperlink uit de map halen waar die foto/filmfragment is geuploaded. Maar het grote probleem is.... de naam van het bestand, voorbeeld, klant 1 stuurt mijnpic.jpg op, klant 2 stuurt ook toevallig mijnpic.jpg op, dus wordt dat overschreven. hoe voeg ik die opgestuurde bestanden toe aan de mysql database?

PHP hulp

PHP hulp

19/11/2024 11:43:26

Leroy Boerefijn

Leroy Boerefijn

14/12/2006 16:04:00
Quote Anchor link
gewoon met een insert..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Leroy Boerefijn

14/12/2006 16:08:00
Quote Anchor link
1) Maak voor elk bestand of klant een map met een uniek nummer.
2) Verander steeds de bestandsnaam in een uniek nummer en weergeef overal de originele bestandsnaam (die je natuurlijk in de db hebt opgeslagen)

Spooky

spooky

14/12/2006 16:20:00
Quote Anchor link
dankje voor de reacties leroy en Webmakerij :-)
maar... weet iemand hoe ik via php de bestands naam kan veranderen?
voorbeeld, iemand stuurd een pic die hoort bij zijn inschrijving, hoe kan ik dat in php renamen, ik kan nergens een funcie in php vinden om dat te doen. dan zou ik voor bv elke member een gerenaamde pic/filmpje in een mapje kunnen plaatsen.

14/12/2006 16:37:00

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.