JQuery Autocomplete - 1 lijst, meerdere input velden

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Donny Wie weet

Donny Wie weet

16/09/2011 10:27:20
Quote Anchor link
Beste alle,

Hoe kan ik een Autocomplete form van JQuery meegeven aan meerdere textinput velden? Het ID="AutoComplete1" toepassen bij meerdere velden werkt helaas niet... Is hier een andere oplossing voor?

Groeten Donny

<script type="text/javascript">
$(document).ready(function()
{
var AutoComplete1Data = ["Highland", "Low Land", "Speyside", "Campeltown", "Isle of Jura", "Isle of Islay", "Isle of Jura", "Isle of Mull", "Isle of Orkney", "Isle of Skye", "USA Canada", "USA Kentucky"];
var AutoComplete1Opts =
{
source: AutoComplete1Data,
delay: 0,
minLength: 2
};
$("#AutoComplete1").autocomplete(AutoComplete1Opts);
});
</script>

PHP hulp

PHP hulp

24/11/2024 12:50:45

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

16/09/2011 10:33:42
Quote Anchor link
Een ID staat voor UNIEK, deze kan dus niet voor meerdere elementen gebruikt worden. In dit geval heb je meer aan een class. Deze wordt gekenmerkt door een . (punt) aan het begin, i.p.v. een # welke bij een ID gebruikt wordt.

Donny Wie weet

Donny Wie weet

16/09/2011 10:57:25
Quote Anchor link
Maar hoe kan je die ID van het javascript verander? Ik heb het autocomplete veld namelijk met WYSIWYG web builder gemaakt, die zet alles makkelijk voor je neer:P

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

16/09/2011 10:59:06
Quote Anchor link
Kijk, en daarom haat ik WYSIWYG-editors om hele website te genereren gewoon kei- en keihard.

Je moet gewoon van die ID van die textboxjes een CLASS maken, en de selector in jquery aanpassen van een # naar een .

Donny Wie weet

Donny Wie weet

16/09/2011 11:03:24
Quote Anchor link
En daarom gebruik ik de WYSIWYG editor niet om hele site's te maken maar alleen de gedeeltes die kant en klaar zijn. JQuery met name.

Jouw antwoord kortom: in de jquery.css de ID veranderen naar een CLASS en dat WYSIWYG weg gooien?:P

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

16/09/2011 11:05:50
Quote Anchor link
Ik raad in ieder geval aan om goed te weten hoe HTML, CSS en JQuery precies werkt.
Wat je met je WYSIWYG-editor doet ligt aan jouw. Maar als je bezig bent met HTML-code-kloppen, dan wil je straks niet anders ;-)

Dus pas gewoon je textarea/input element aan naar ID, en gebruik in je jquery-script in je selector de . van een class.

Donny Wie weet

Donny Wie weet

16/09/2011 11:19:38
Quote Anchor link
Waarom vind ik alleen de autocomplete1 in de tekst hier boven aangegeven en in mn input field? Heb jij enig idee waar ik moet zoeken?

Toevoeging op 16/09/2011 11:23:44:

Ik heb trouwens in Dreamweaver de map geselecteerd waarin JQUERY staat om te zoeken naar autocomplete1 maar die gaf geen resultaat

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

16/09/2011 11:28:58
Quote Anchor link
Omdat dat onderdeel is van een 'selector' (dus: $("#AutoComplete1") ). Deze zijn vrij te bepalen en geven de koppeling aan tussen de jQuery functie en het nodige HTML element.

Geen idee wat je verder nog zoekt?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.