Jquery boek

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior full stack developer

Functie Als full stack developer binnen onze organisatie ga jij je bezig houden met het bouwen van de user experience van de webapplicaties. Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van concepten, briefings en designs naar werkende functionaliteit. Hierbij zorg je ervoor dat applicaties betrouwbaar, veilig en toekomstbestendig zijn en een goede architectuur hebben en behouden. Verder denk je actief na- en mee over nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten om zo elke dag de klantervaring weer te verbeteren. Dit doe je natuurlijk niet alleen maar in een development team. Het team bedraagt momenteel 4 man bestaande uit 2 devops engineers en 2

Bekijk vacature »

Programmeur / Developer

Voor een familiebedrijf in Doetinchem, actief in de machinebouw voor de food-sector, zijn wij op zoek naar een programmeur / developer. In deze functie ben je werkzaam in een team van 5 medewerkers. Je werkzaamheden bestaan onder andere uit het verhelderen van requirements vanuit de opdrachtgever, de klant en de afdeling ontwikkeling. Je verricht haalbaarheidsstudies en werkt specificaties uit die je afstemt met de opdrachtgever. Je ontwerpt design in software en stemt af met je collega's. De huidige vision-systemen zijn geschreven in C software, welke draait op een CUDA platform. Je schrijft en codeert software en zal gaan testdraaien. Tot

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET Core developer wordt jij onderdeel van ons team met drie breed ontwikkelde software engineers en een flexibele schil met zes ervaren freelancers. Jij gaat mee in de visie van onze organisatie om als IoT partner in deze branche specifieke markt “het” platform te blijven innoveren en deze ook steeds slimmer te maken. Wij hopen dan ook zeker dit in de toekomst te kunnen realiseren met bijvoorbeeld Artificial Intelligence. De architectuur van ons platform is opgemaakt uit een deel eigen protocol, een interface laag en een laag welke de protocollen van derde partijen vertaald naar het eigen

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Full Stack Software Ontwikkelaar gezocht! Voor een bedrijf in de regio van Ermelo zijn wij op zoek naar een Software Ontwikkelaar die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van SaaS applicatie van dit bedrijf. Hierbij ga jij voor- en samenwerken met de klanten van de organisatie, het is hierbij dus van groot belang dat je communicatief vaardig bent en dat je beschikt over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? Altijd al in een echt familiebedrijf willen werken? Dan is dit je kans! Het bedrijf waar je komt te

Bekijk vacature »

Ervaren Full stack developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een uitdagende in-house functie bij een bedrijf met enorme groeipotentie? Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging vol afwisseling en gezelligheid? Dan ben je bij dit bedrijf aan het juiste adres! Wij zijn in omgeving Breda op zoek naar een ervaren full stack developer. Je gaat werken voor een zeer gewilde werkgever met goede arbeidsvoorwaarden. Je krijgt een plekje in het jonge IT team, work hard, play hard is hier duidelijk het motto! Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Jij bent verantwoordelijk voor het ontwerpen en bouwen van webapplicaties. Je bent

Bekijk vacature »

C# Unity Developer

Functieomschrijving Ontwikkel jij mee door applicaties te bouwen die bijdragen aan het optimaliseren van processen? Voor een erkende werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een Unity C# Developer die graag de uitdaging aangaat! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je bent een luisterend oor naar klanten en vertaalt hun wensen door naar bruikbare software; Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van processen; Je bent verantwoordelijk voor het uitvoeren van updates/aanpassingen aan de reeds draaiende applicaties. Bedrijfsprofiel Je komt te werken voor een internationale werkgever in regio Tilburg. Samen met een vooruitstrevend team

Bekijk vacature »

Frontend Developer - Leeuwarden

Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider in onderwijsland. Wat vragen

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte website die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zitten onze development afdelingen en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé PHP/Back-end developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het bedenken van nieuwe functionaliteiten Het verbeteren van het

Bekijk vacature »

Full-stack Developer

As a Full-stack developer at KUBUS, you will develop the (web)applications and services of BIMcollab. You will work on both the front- and back-end. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact in the market, but small enough that as an individual developer you can have an impact and really make a difference. Our development team consists of over 40 developers, testers, scrum masters and product owners, divided over

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Angular

Functie Er zijn momenteel 5 SCRUM-teams waarvan drie gefocust zijn op DevOps en de huidige projecten en twee op innovatie van de platformen. Jij zal onderdeel worden van het innovatie Scrum team. De 2 multidisciplinaire innovatie teams bestaan momenteel uit 14 werknemers. Jij als senior Front end developer wordt onderdeel van onze innovatieteams. De innovatieteams houden zich bezig met het door ontwikkelen van de huidige producten en denken na over nieuwe functionaliteiten. Binnen de rol van Front end developer krijg je veel vrijheid en kan je je dag zelf indelen. Dingen waar jij je dagelijks mee bezig zult houden is

Bekijk vacature »

PHP developer (Symfony, Doctrine)

Functie Als PHP developer wordt er een hoge mate van zelfstandigheid verwacht, maar ook dat je goed opereert in een team waar kennis wordt gedeeld en dingen als codereviews erg veel voorkomen. Kwaliteit staat voorop, mede hierom werken ze bijvoorbeeld zonder echte deadlines in hun sprints. De SaaS-applicatie wordt volledig ontwikkeld in PHP en Symfony. De module bestaat uit een stuk informatie verrijking en intelligentie wat resulteert in een medische check. De logica wordt daarom in de code geïntrigeerd. Je bent onder andere bezig met complexe databases waar meer dan 80.000 medicijnen op verschillende niveaus in staan, die maandelijks worden

Bekijk vacature »

Front End Developer React Vue

Dit ga je doen Meewerken aan de implementaties en ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten van de webapplicaties; Ontwikkelen met o.a. React en Vue en HTML/CSS, ook krijg je in verband met de samenwerking ook affiniteit met de backend Ruby on Rails; Ontwikkeling aan de front end voor de koppelingen tussen de diverse systemen; Ontwerpen van interfaces en een bijdrage leveren aan de gebruikerservaring; Zorgdragen voor hoge kwaliteit van code en jezelf (en anderen) blijven verbeteren; Als Senior Front End Developer begeleid je zelf ook FE-development projecten, hierin leid je de projecten en pak jij het initiatief op (bv integratieprojecten). Hier ga

Bekijk vacature »

Senior Javascript developer

Functie Het platform is gebouwd in een moderne JavaScript stack, die gebruikt maakt van:  React.js  Redux  TypeScript  Node.js  Google Cloud functions (node.js)  Semantic UI Alle code wordt getest en beoordeeld door collega developers. De continuous integration pipeline maakt het mogelijk om elke dag waarde te leveren aan hun klanten. Het ontwikkelproces is pragmatisch en gebaseerd op Scrum. Wat je zult doen: Ten eerste kun je nadrukkelijk jouw eigen stempel drukken op de technologie, het product en de cultuur van het bedrijf. Je bent bezig met het uitwerken van de architectuur van nieuwe functionaliteiten op

Bekijk vacature »

Low Code Ontwikkelaar

In het kort Als Low Code Developer werk je aan projecten bij en voor onze klanten, waarbij je voor het ontwikkelen van de oplossingen een technisch low-code platform gebruikt. Samen met het team streef je naar de beste oplossing en bepalen jullie de juiste aanpak. Je rol is divers en je bent van begin tot eind betrokken bij de ontwikkeling zowel de back-end en de front-end van de applicatie. Naast de ontwikkeling en oplevering, breng je ook advies uit aan de klant waarom bepaalde keuzes worden gemaakt. Je bent dan ook communicatief sterk en kunt je keuzes goed (inhoudelijk) onderbouwen.

Bekijk vacature »

Frontend Developer Vue Nuxt HBO Javascript

Samengevat: Deze werkgever levert elke dag betere digitale gebruikerservaringen. Ben jij geschikt als frontend Developer? Heb je ervaring met Vue en Nuxt? Vaste baan: Front-End Developer HBO €3.100 - €4.600 Zij bieden opdrachtgevers een complete dienstverlening op gebied van ontwerpen en ontwikkelen van websites, zoekmachine optimalisatie, online adverteren, content marketing en conversie verbetering. Zij werken met een eigen ontwikkeld CMS. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om de inzet van technologie. Deze werkgever staat open voor elke nieuwe trend. Onze systemen zijn groot

Bekijk vacature »
Tobias Tobias

Tobias Tobias

21/05/2011 08:10:45
Quote Anchor link
Hallo,

Weet iemand een goed beginnersboek over jquery? Ik heb al wel de videoserie van in the woods bekeken, maar ik hou ervan om tekst op papier naast me te hebben liggen als naslagwerk.
Ik heb wel ervaring mep php, maar nog weinig met javascript

PHP hulp

PHP hulp

21/11/2024 18:59:59

Y A

Y A

21/05/2011 09:30:49
Quote Anchor link
Op de site van jquery zelf kan je genoeg leren -> http://docs.jquery.com/Tutorials

Have fun.

Phpnuke r

phpnuke r

21/05/2011 09:56:50
Quote Anchor link
jquery is vrij simpel.

Ik zou w3schools gebruiken en vanaf daar events en overig kopieren. Je leert het op lange termijn uit je hoofd maar dat is zoiezo niet nodig als het op internet te vinden is...

Wouter J

Wouter J

21/05/2011 10:02:13
Quote Anchor link
Ik zou geen w3schools gebruiken. Vind dat nooit zo'n geweldige site als het niet gaat om HTML/CSS.

Ik zou gewoon jquery.com gebruiken. Daarin staat alle informatie.

Verder zijn er ook cheatsheets, waarbij je snel alle functies kan zien. Bijv. deze of deze.

Vincent Huisman

Vincent Huisman

21/05/2011 11:40:31
Quote Anchor link
En wanneer je de functies een beetje leert kennen is http://api.jquery.com/ ook wel handig, kan je nog even weer voorbeeldjes vinden.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

21/05/2011 14:33:11
Quote Anchor link
Lezen mensen... lezen!!! Hoe moeilijk is het nou? Tobias vraagt toch duidelijk om een boek?!

Tobias Tobias op 21/05/2011 08:10:45:
Hallo,

Weet iemand een goed beginnersboek over jquery? Ik heb al wel de videoserie van in the woods bekeken, maar ik hou ervan om tekst op papier naast me te hebben liggen als naslagwerk.

Zelf ben ik het boek Smashing jQuery aan het lezen en tot nu toe bevalt het wel goed.

(Ik heb het via de boekhandel besteld en moest ongeveer een week wachten voordat het binnen was.)
Gewijzigd op 22/05/2011 15:15:49 door B a s

Phpnuke r

phpnuke r

21/05/2011 14:46:23
Quote Anchor link
Wouter J,

Over jquery valt er ook nog redelijk wat te vinden op w3schools.com hoor. PHP is inderdaad zeer slecht o w3schools.

Tobias Tobias

Tobias Tobias

21/05/2011 16:38:04
Quote Anchor link
Ik ben nu begonnen met de In the woods: jquery for absolute beginners Tutorial
@ozzie: ik zal hem eens opzoeken

Wouter J

Wouter J

21/05/2011 18:08:13
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 21/05/2011 14:33:11:
Lezen mensen... lezen!!! Hoe moeilijk is het nou? Tobias vraagt toch duidelijk om een boek?!

Tobias vraagt om een naslagwerk op papier, vandaar dat ik hem ook door link naar 2 cheatsheets als naslagwerk die je naast je kan hebben.

@Tobias, die screencast serie is een hele goede start. Na het zien van al die tutorials heb je al een hele grote basis kennis van jQuery.

Joakim Broden

Joakim Broden

22/05/2011 14:46:41
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 21/05/2011 14:33:11:

Tobias Tobias op 21/05/2011 08:10:45:
Hallo,

tekst op papier als naslag werk, ooit van een printer gehoord? Als iemand goede links geeft kan de TS de pagina's desnoods uitprinten als hij het echt op papier wil hebben. Niet gelijk zo dom reageren, mensen geven hem gewoon tips.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/05/2011 16:07:58
Quote Anchor link
Ik reageer niet dom Oetzie cookie en ik wens al helemaal niet door jou op een dergelijke toon aangesproken te worden, oke? De topicstarter vraagt zeer gericht om een boek en dat boek wil hij gebruiken als naslagwerk.

Het is prima dat mensen tips geven, maar dan is het wel handig als dat relevante tips zijn die aansluiten bij de vraag van de topicstarter.

Tobias Tobias

Tobias Tobias

22/05/2011 16:33:09
Quote Anchor link
Ik heb het boek besteld, ben benieuwd.

Wat betreft de discussie:
Geen ruzie heren ;-)
Als het boek niet is wat ik hoop, dan zal ik idd printjes gaan maken. Ik hou ervan dingen op papier te hebben staan. Vind ik zelf overzichtelijker en ik kan er snel wat bij krabbelen als het moet.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/05/2011 18:02:25
Quote Anchor link
Succes met het boek :)

Tobias Tobias

Tobias Tobias

26/05/2011 21:39:33
Quote Anchor link
Boek vandaag binnen gekregen. Op het eerste oog ziet het er goed uit. Ga dit weekend ermee bezig. Als het bevalt zal ik een recensie plaatsen

PHP Scripter

PHP Scripter

26/05/2011 21:44:25
Quote Anchor link
Tobias, ik ben ook benieuwd naar het boek. Wil hem zelf namelijk ook bestellen.

Pieter van Linschoten

Pieter van Linschoten

27/05/2011 00:00:09
Quote Anchor link
Tobias, misschien ben ik wel spuit 11, maar is het niet interessanter om direct JavaScript te leren. Mijn ervaring is dat ik jQuery (en andere frameworks) binnen een mum van tijd onder de knie had.

Bovendien ben je dan ook niet gebonden aan een framework bestand van een paar MB, wanneer je enkel wat simpele effectjes wilt doen op een pagina.

Pim -

Pim -

27/05/2011 00:09:42
Quote Anchor link
Waarom zou je, zeker als je alleen maar eenvoudige DOM bewerkingen wil doen, je gek laten maken door native JS? Dan zijn frameworks als jQuery echt een uitkomst.
Later kan je je dan nog eens storten op het leren van echt OO JS.

Tobias Tobias

Tobias Tobias

27/05/2011 06:17:46
Quote Anchor link
@ Pieter
Waar ik vooral in geïnteresseerd ben is zaken als werken met mysql en forms zonder page-refresh. Dat je met jquery ook leuke hoovereffecten etc kun maken is mooi meegenomen

Tobias Tobias

Tobias Tobias

29/05/2011 08:45:28
Quote Anchor link
De recensie staat erop!
Er bestond al een recensie, de oudste is een kopie van de achterkant van het boek
Ik heb net zelf een nieuwe uitgebreidere recensie toegevoegd

Ozzie PHP

Ozzie PHP

29/05/2011 09:21:39
Quote Anchor link
Tobias Tobias op 29/05/2011 08:45:28:
De recensie staat erop!
Er bestond al een recensie, de oudste is een kopie van de achterkant van het boek
Ik heb net zelf een nieuwe uitgebreidere recensie toegevoegd

En dan ook meteen maar even een linkje naar de recensie:

http://www.phphulp.nl/php/boek/smashing-jquery/99/

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.