jQuery conflict

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in de regio van Bergen op Zoom ben je als PHP Developer niet alleen gefocust op het ontwikkelen van Software. Daarnaast ben je ook voortdurend bezig met het zoeken naar nieuwe mogelijkheden en innovaties die essentieel kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Je deelt veel kennis en informatie met het team en ontvangt deze dan ook graag terug. Techstack: PHP, Symfony & mySQL. Bedrijfsprofiel Deze uitdagende opdrachtgever is ruim 20 jaar actief in de regio Bergen op Zoom. Het vooruitstrevende team staat de hele dag voor je klaar om je te helpen en ondersteunen.

Bekijk vacature »

Informeel bureau zoekt Senior PHP developer

Functie Als senior PHP developer neem je het voortouw in ontwikkeltrajecten en ben je in staat werk uit te leggen aan collega’s om zo je kennis met hen te delen. Je deinst niet terug voor ingewikkelde projecten. Deze zie jij alleen maar als uit uitdaging. Je werkt doorlopend aan klantcases (en hierdoor je klant echt leert kennen), maar toch ben je afwisselend bezig. Dit alles in een vrije en ontspannen werksfeer, met een team van gelijkgestemde. Binnen de development teams werken ze met o.a. PHP, Laravel, React, Node, Elastic, Amazon AWS, JIRA, Solid, Domain-driven-design, Doctrine, Redis, docker, Kubernetes, CI, PHP

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel/Vue.js)

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als Lead developer wordt jij onderdeel van een multidisciplinair team van circa 23 software engineers. Als team werken jullie agile en zijn termen als Continuous Integration en Continuous Delivery dagelijkse koek. Jullie werken aan uitdagende en afwisselende projecten met als doel klanten een totaal oplossing aan te kunnen bieden. Jij wordt verantwoordelijk voor complete projecten waarbij jij als verantwoordelijke zorgt dat het project op de juiste manier blijft draaien. Zo haal jij ook de requirements op bij de klant en kijk jij samen met het team en met de salesafdeling hoeveel uren hiervoor nodig zijn. Daarnaast stuur jij jouw

Bekijk vacature »

PHP developer (Symfony, Doctrine)

Functie Als PHP developer wordt er een hoge mate van zelfstandigheid verwacht, maar ook dat je goed opereert in een team waar kennis wordt gedeeld en dingen als codereviews erg veel voorkomen. Kwaliteit staat voorop, mede hierom werken ze bijvoorbeeld zonder echte deadlines in hun sprints. De SaaS-applicatie wordt volledig ontwikkeld in PHP en Symfony. De module bestaat uit een stuk informatie verrijking en intelligentie wat resulteert in een medische check. De logica wordt daarom in de code geïntrigeerd. Je bent onder andere bezig met complexe databases waar meer dan 80.000 medicijnen op verschillende niveaus in staan, die maandelijks worden

Bekijk vacature »

Network Engineer (f/m/d) in Heidelberg

Network Engineer (f/m/d) The IT Services team operates and supports the IT infrastructure and services at EMBL headquarters in Heidelberg and at the laboratory’s sites in Barcelona and Rome. As part of IT Services, the Network team is responsible for managing and developing the network infrastructure in our data centres, on campus, and to our external network providers. As a leading scientific institution with highly data-intensive research, extensive data flows at and between the laboratory’s six sites and to the Internet, EMBL is connected to national and international scientific networks using state-of-the-art technologies from vendors including Cisco, Extreme Networks and

Bekijk vacature »

C#.NET-developer - JUNIOR

Functie omschrijving Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Brielle zijn wij op zoek naar een junior developer. Werk jij graag met de volgende tools & technieken? C#, .NET, ASP.NET, MVC en SQL? Kijk dan snel of dit iets voor jou is! Als programmeur bij een productiebedrijf zal je voornamelijk nieuwe software schrijven maar ook bestaande software verbeteren. Verder werk je veel samen in back end projecten met leuke collega's. Bedrijfsprofiel Met een team van ruim 130 personen staan ze elke dag weer klaar om IT en Business te combineren door het ontwikkelen van producten op maat. Er zijn 3 teams,

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie; Het oplossen van bugs en incidenten. Hier ga je werken Als C#.NET Developer binnen deze organisatie kan jij het verschil maken. Zij werken momenteel nog met programmatuur die is ontwikkeld in C++. Hiervan gaan zij afscheid nemen zodra alle nieuwe software in C#.NET geschreven is. Een grootschalig en langdurig project. Voor hen is deze software van

Bekijk vacature »

Medior/senior front end developer

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn ze op zoek naar een Technische front end developer. Momenteel hun front end back end team gescheiden aan het werk. Hier willen ze verandering in krijgen. Omdat ook veel interne applicaties ontwikkeld worden zoeken ze iemand die hen kan helpen om de interne applicaties te voorzien van de juiste Vue.js componenten. Zodoende willen ze de interactie tussen front end en back end versoepelen en de volgende stap binnen het platform gaan zetten. Deze componenten die jij ontwikkeld zullen in elk project gebruikt worden. Het back end team bestaat momenteel uit 8 ontwikkelaars

Bekijk vacature »

Senior java ontwikkelaar integratie

Functieomschrijving Voor de gemeente Rotterdam zijn wij op zoek naar een senior java ontwikkelaar integratie. Taken Binnen een zelfsturend Scrumteam voer je geheel zelfstanding je opdrachten uit en levert het eindresultaat op aan het Integratieteam. Jij voelt je net als alle teamleden verantwoordelijk voor alle aspecten, vanaf de vraag tot en met de oplevering in productie. Je bent kritisch, je helpt de klant om zijn wensen helder te krijgen, je schrijft zelfstandig clean code die van hoge kwaliteit is, met bijbehorende unit- en integratietesten, je ondersteunt zo nodig bij deployments naar productie. Het Integratieteam bouwt componenten (Endpoints) op de ESB.

Bekijk vacature »

Junior Fullstack Developer

Functie omschrijving Heb jij je universitair diploma Informatica afgerond en ben jij op zoek naar een startersfunctie waar jouw ontwikkeling in een hoog vaandel staat? Voor een softwarebedrijf in Amsterdam zijn wij op zoek naar een Junior Fullstack Developer. Je begint met een op maat gemaakte training om de kennis bij te spijkeren die jij nog mist. Uiteraard leer je het meeste tijdens je werk, maar de training geeft je hiervoor alvast de juiste handvatten. Je kunt het volgende verwachten! Jij ontwikkelt in technieken als Java, Javascript en SQL. Je werkt hierbij volgens de Agile/Scrum methode; Na het afronden van

Bekijk vacature »

Frontend Developer Vue Nuxt HBO Javascript

Samengevat: Deze werkgever levert elke dag betere digitale gebruikerservaringen. Ben jij geschikt als frontend Developer? Heb je ervaring met Vue en Nuxt? Vaste baan: Front-End Developer HBO €3.100 - €4.600 Zij bieden opdrachtgevers een complete dienstverlening op gebied van ontwerpen en ontwikkelen van websites, zoekmachine optimalisatie, online adverteren, content marketing en conversie verbetering. Zij werken met een eigen ontwikkeld CMS. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om de inzet van technologie. Deze werkgever staat open voor elke nieuwe trend. Onze systemen zijn groot

Bekijk vacature »

Full stack developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Software Developer / .NET / Azure

Dit ga je doen Als Lead .NET Software Developer zal je je bezig houden met: Het vertalen van bedrijfswensen naar een technische roadmap; Uitwerken van nieuwe architectuur / designs; Het team aansturen en motiveren; Toezien op de kwaliteit van de code; Mee ontwikkelen van nieuwe features en applicaties. Hier ga je werken Deze organisatie is op dit momenteel marktleider in het ontwikkelen van productielijnen voor de voedselindustrie en heeft een wereldwijd klantnetwerk. Binnen deze organisatie is het team van software developers dagelijks bezig met het ontwikkelen van maatwerk oplossingen om alle productiemachines aan te sturen, maar ook bedrijf kritische applicaties

Bekijk vacature »

PHP Developer

Dit ga je doen Je werkt nauw samen met het websitebureau aan de ontwikkeling en optimalisering van het internationale platform; Je ziet nieuwe webshops op en voert optimalisaties door; Je bouwt aan technische, functioneel en commercial resultaat; Je vindt het leuk om zelfstandig binnen een internationale organisatie te werken, maar krijgt ook energie om samen met collega's te werken. Hier ga je werken Voor een bedrijf in de regio Rotterdam zijn wij opzoek naar een PHP Developer. Je wordt onderdeel van het communicatieteam en gaat je bezighouden met het optimaliseren van de website van dit internationale bedrijf. Je schakelt veel

Bekijk vacature »
Reshad F

Reshad F

22/03/2012 23:36:45
Quote Anchor link
hallo,

ik heb in mijn JS een heel groot bekend probleem.. maar ik kom er maar niet uit hoe ik dit op zou moeten lossen. ik heb veel gegoogled en de manieren die ze gebruiken om dit op te lossen kan ik niet toepassen op mijn script omdat het heel anders opgebouwd is.

het gaat om het volgende: ik heb de jQuery library van google geinclude en een script van een lightbox plugin. nou is het zo dat of het een werkt of het ander.. dus als ik de library van google weghaal dan doet de lightbox het gewoon netjes maar wanneer ik deze weer terugzet doen de scripts waarvoor ik de library nodig heb wel maar doet de lightbox het niet dit komt door een conflict. er wordt op internet verteld dat je dit kan oplossen door $ voor de een te gebruiken en jQuery voor de ander. alleen zou ik niet weten hoe ik dit zou moeten oplossen. iemand enig idee?

dankjewel alvast!

PHP hulp

PHP hulp

25/11/2024 02:37:21

Bart V B

Bart V B

22/03/2012 23:49:33
Quote Anchor link
jquery noConflict() Gebruiken?
http://api.jquery.com/jQuery.noConflict/

Reshad F

Reshad F

22/03/2012 23:58:19
Quote Anchor link
hoe zou ik dit moeten toepassen op mijn script? het ziet er zo uit

<script type="text/javascript" src="js/prototype.js"></script>
<script type="text/javascript" src="js/scriptaculous.js?load=effects,builder"></script>
<script type="text/javascript" src="js/lightbox.js"></script>

<script type="text/javascript" src="validation.js"></script>
<script type="text/javascript" src="http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.7.0/jquery.min.js"></script>

Bart V B

Bart V B

23/03/2012 00:03:40
Quote Anchor link
Waarom houd je het niet bij een soort javascript framework?
Dan heb je dit soort problemen niet zo gauw.
Dit doet exact het zelfde:
http://leandrovieira.com/projects/jquery/lightbox/

Oeps even te snel op de knop gedrukt.
noConflict() gebruik je als je een function van het ene wil gebruiken en een function van een ander framework. Dus zeg maar iets als porten van het ene naar het andere.
Dat moet je dus IN je scripts veranderen.
Maar een nettere oplossing vind ik persoonlijk om het bij een framework te houden. :)
Gewijzigd op 23/03/2012 00:06:51 door Bart V B

Reshad F

Reshad F

23/03/2012 00:12:10
Quote Anchor link
dat is het probleem ik gebruik die lightbox al... en ik gebruik andere jquery dingen op mn website en de jQuery library van google die ik gebruik voor die andere scripts is in conflict met die van lightbox... en ik kan niet die van lightbox verwijderen omdat die speciaal voor de lightbox is

Bart V B

Bart V B

23/03/2012 00:15:55
Quote Anchor link
?? je gebruikt nu prototype en scriptaculous lightbox.
Niet die van jquery hoor.
Je laad alleen het jquery framework van google.
En dat geeft conflicten waarschijnlijk.
Heb je een link voor me waar ik ff kan spieken?

Reshad F

Reshad F

23/03/2012 00:48:23
Quote Anchor link
ja dat bedoel ik die jquery van google en die prototype en die andere dat geeft conflict met elkaar

Bart V B

Bart V B

23/03/2012 01:05:09
Quote Anchor link
Ok, je hebt hem niet...
Je gebruikt lightbox. Deze is van Prototype en scriptaculous.
Je gebruikt jquery voor validation.js toch?
Ik zeg:

Mijn vraag/advies is dan ook waarom niet in een soort framework houden?

Dus als jij het prettig vind om met jquery te werken, omdat het ook gebruikt word DOOR validation.js, dan kan je beter de oplossing zoeken door lightbox ook in jquery te gebruiken.
Dus de link die ik in de quote gaf.
Wat van google ingeladen word is het jquery framework. Meer niet.
Prototype is een totaal ander framework, waar je eigenlijk niets mee doet als lightbox laden. En dat hoeft helemaal niet. (even als aanname gezien ik even in een ander topic heb gekeken van je omdat ik ervan uit ga dat het over die site gaat.)

Reshad F

Reshad F

23/03/2012 01:16:45
Quote Anchor link
wanneer ik die andere gebruik heb ik ook hier last van. of bedoel je dat ik dan de jquery daarvan niet gebruiken moet?

Kris Peeters

Kris Peeters

23/03/2012 01:20:00
Quote Anchor link
Je kan al je jQuery wrappen in een functie die zichzelf aanroept.
Binnen die functie is $ het jQuery object, er buiten niet.
Misschien moet je wel oppassen welk framework je eerst in je code laadt, moet je eens uitzoeken.

Dit kan op deze manier
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
(function($, window, document, undefined) {
  // hier kan je veilig jQuery gebruiken.
  // Hier is $ het jQuery object, buiten deze functie kan $ van andere frameworks komen

})(jQuery, window, document);

Bart V B

Bart V B

23/03/2012 01:21:11
Quote Anchor link
Validate.js dat van jquery of prototype?
Nogmaals: 1 framework gebruiken, 1 versie.
Dus niet voor het ene jquery-1.17-min.js en voor het andere een versie hoger.

Kijk eens in de bron van lightbox.js.
Is dat jquery of prototype?

Kris Peeters op 23/03/2012 01:20:00:
Je kan al je jQuery wrappen in een functie die zichzelf aanroept.
Binnen die functie is $ het jQuery object, er buiten niet.
Misschien moet je wel oppassen welk framework je eerst in je code laadt, moet je eens uitzoeken.

Dit kan op deze manier
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
(function($, window, document, undefined) {
  // hier kan je veilig jQuery gebruiken.
  // Hier is $ het jQuery object, buiten deze functie kan $ van andere frameworks komen

})(jQuery, window, document);

Klopt Kris, alleen vermoed ik dat de TS niet begrijpt dat het allemaal in 1 framework kan. Wat ik er zo van zie is hij nu gewoon 2 frameworks aan het gebruiken wat niet nodig is. Lightbox heb je ook in de versie jquery dus niet nodig om een work a round te bouwen...
Gewijzigd op 23/03/2012 01:26:08 door Bart V B

Reshad F

Reshad F

23/03/2012 01:30:21
Quote Anchor link
ik heb nu gedaan wat jij zegt.. dus alles in 1 framework proberen te gebruiken.. heb het lokaal nu helemaal draaiend maar als ik het upload dan krijg ik alles in een blanke pagina ( de plaatjes ) wanneer je op view design klikt.. zie mijn website onder het portfolio kopje...

www.reshadfarid.nl

lokaal krijg ik geen enkel error, maar op de website heb ik er 4
Gewijzigd op 23/03/2012 01:38:24 door Reshad F

Bart V B

Bart V B

23/03/2012 01:38:10
Quote Anchor link
<script type="text/javascript" src="js/jquery.js"></script>
Deze word niet geladen....

EDIT verwijder die eens en zet daar eens je oude link neer:
Code (php)
1
<script type="text/javascript" src="http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.7.0/jquery.min.js"></script>
Gewijzigd op 23/03/2012 01:39:45 door Bart V B

Reshad F

Reshad F

23/03/2012 01:40:11
Quote Anchor link
ahh thanks! ik heb hem even opnieuw geupload en nu werkt het! .. maar krijg ik in de toekomst geen problemen met het gebruik van de jquery framework die momenteel geladen wordt? en waarom kan ik niet die van google gebruiken? is die versie te hoog?

Toevoeging op 23/03/2012 01:42:03:

dan krijg ik deze error in mijn console. Uncaught Syntax error, unrecognized expression: [@rel*=lightbox]

dit gebruik ik om aan te geven welke img tot de lightbox behoren

Bart V B

Bart V B

23/03/2012 01:45:39
Quote Anchor link
Als het werkt, werkt het he. :)
persoonlijk zou ik hem niet van google laden, maar gewoon de recentste bij jquery.com downloaden. En deze op jou eigen domein zetten.
Google KAN er soms uit liggen, en dan werkt het niet meer.
Volgens mij kan je die van google ook gebruiken hoor, maar persoonlijk houd ik niet zo van afhankelijk zijn van externe partijen.

Je gebruikt nu versie 1.2.3
Je kan ook naar een JQUERY lightbox googlen die met 1.7.x werkt.
Gewijzigd op 23/03/2012 01:47:38 door Bart V B

Wouter J

Wouter J

23/03/2012 08:55:52
Quote Anchor link
@Bart, persoonlijk zou ik de Google CDN gebruiken met een local fallback:
Code (php)
1
2
<script src="http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.7.0/jquery.min.js"></script>
<script>window.jQuery || document.write(unescape(''%3Cscript src="js/jquery-1.7.1.min.js"%3E%3C/script%3E'))</script>

Mocht google eruit liggen (wat zelden gebeurd) of ben je offline hiermee bezig dan valt hij terug naar js/jquery-1.7.1.min.js op jou host, dit path kun je natuurlijk aanpassen.

En mocht je dit probleem dan nog eens krijgen. Zie dan mijn reactie hier of de reactie van Kris hierboven.

Reshadd, je weet dat ProtoType een JS framework is, precies zoals jQuery dat is?
Gewijzigd op 23/03/2012 08:56:30 door Wouter J

Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

23/03/2012 09:20:52
Quote Anchor link
Ook een erg fijn Lightbox-achtige is Shadowbox die, als je de correcte versie samenstelt met diverse JS-frameworks samen kan werken.

Bart V B

Bart V B

23/03/2012 10:04:41
Quote Anchor link
Quote:
@Bart, persoonlijk zou ik de Google CDN gebruiken met een local fallback:

Dat kan natuurlijk ook. Maar dat vond ik even voor dit topic ietsje te ver gaan. :)

Quote:
Reshadd, je weet dat ProtoType een JS framework is, precies zoals jQuery dat is?

Dat was het gehele probleem vannacht Wouter.
Ik kreeg het gevoel dat Resshadd dat niet door had.
Dan is het heel lastig om uit te gaan leggen dat je met jullie optie, dus met noConflick() e.d. het ook kan.
Ik zou me kunnen voorstellen dat het soms handig zou zijn.
Maar voor deze ene optie en gezien het allemaal nog copy/past scripten is, is dat niet ideaal. (Overigens bedoel ik dit naar de TS niet negatief uiteraard.)
Deze optie is handig als je iets wil doen van het ene framework samen met het andere.
Als de optie in het ene framework ook al zit, waarom zou je dit dan willen.
Dan kan je beter gewoon 1 framework gaan leren, en als je er zelf dingen in kunt schrijven het op jullie manier gaan proberen he. ;)

Reshad F

Reshad F

24/03/2012 09:45:07
Quote Anchor link
Nja het probleem was dat ik de framework van google niet kon gebruiken en ik wist dat prototype een framework is maar de jquery code die ik al gebruikte werkte dan niet als ik alleen die van google gebruiktw

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.