jQuery GET/POST niet weergeven in console
Momenteel ben ik met een website bezig die vaak in de achtergrond gegevens ophaalt, dit doe ik met jQuery.get en jQuery.post.
Het enige nadeel daarvan vind ik dat dat zichtbaar is in het console, voor mijzelf natuurlijk super handig maar ik vind het een beetje slordig overkomen.
Dus mijn vraag is: Is er een manier waardoor ik deze data op kan halen zonder dat dit zichtbaar is in het console?
Hoor het graag!
Groet,
Tim
Of als je echt de console bedoelt: dan zal je wel een console.log in je code hebben staan.
Voorbeeld
GET voorbeeld.php
(open klappen)
[array]
Dit wil ik dus verborgen hebben, zie dat het wel op andere sites gebeurd dus ben benieuwd hoe hun dat doen, gebruiken ze hiervoor een andere methode om data op te halen of?
Verder kan je in de andere tabbladen van de Inspector niet tegenhouden dat je de requests voorbij ziet komen. Andere sites die dat wel lijken te doen, zullen de site gewoon als een normale enkele request uitvoeren en serverside daarin de nieuwe data ophalen.... dus niet a-synchroon en dus zonder AJAX.
Anders ben ik wel nieuwsgierig welke site je bedoelt.
Gewijzigd op 29/03/2017 11:50:33 door - Ariën -
Als het een console log was geweest had ik die gecomment en klaar, maar nogmaals dit is geen console log dit is een ajax request.
Mijn vraag is gewoon hoe dit anders kan
Tim Kampherbeek op 29/03/2017 13:22:35:
Nou blijkbaar heb je dan niet voldoen verstand van jQuery
Pardon?!?
jQuery staat verder ook los van AJAX. Je kan het ook met het plain-text JavaScript uitvoeren.
Verder zou ik geen idee hebben of je requests echt kan laten verbergen in de network-tab. Ik kan me dit niet voorstellen, eerlijk gezegd omdat het (asynchrone requests zijn.) Daarom ben ik graag benieuwd naar een voorbeeld.
Op dit forum is iedereen welkom, maar gaan we wel op een nette en fatsoenlijke manier met elkaar om.
Jij komt zelf met een vraag en met onvolledige informatie. Het siert je dan totaal niet als je tegen iemand zegt die jou nota bene probeert te helpen dat hij dan "blijkbaar niet voldoende verstand" ergens van heeft.
Je zou ook gewoon eens "dankjewel" kunnen zeggen vanwege het feit dat iemand jou zomaar probeert te helpen.
Ik adviseer je om je eigen gedrag eens onder de loep te nemen, waarbij een excuus aan Ariën niet zou misstaan. Als je daar niet toe bereid bent, even goede vrienden, maar dan is het wellicht zinvoller om je vragen voortaan op een ander forum te stellen.
Wat Ozzi al zei..
Goed, ontopic.
Ik denk dat ik begrijp wat jij bedoeld.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<meta charset="UTF-8">
<title>Title of the document</title>
<script src="https://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/3.2.0/jquery.min.js"></script>
<script>
function jsonCallback(json){
window.console.log = function(){
console.error('The developer console is temp...');
window.console.log = function() {
return false;
}
}
console.log(json);
}
$.ajax({
url: "http://run.plnkr.co/plunks/v8xyYN64V4nqCshgjKms/data-2.json",
dataType: "jsonp",
});
</script>
</head>
<body>
</body>
</html>
<html>
<head>
<meta charset="UTF-8">
<title>Title of the document</title>
<script src="https://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/3.2.0/jquery.min.js"></script>
<script>
function jsonCallback(json){
window.console.log = function(){
console.error('The developer console is temp...');
window.console.log = function() {
return false;
}
}
console.log(json);
}
$.ajax({
url: "http://run.plnkr.co/plunks/v8xyYN64V4nqCshgjKms/data-2.json",
dataType: "jsonp",
});
</script>
</head>
<body>
</body>
</html>
Tis misschien niet helemaal netjes gedaan, maar met wat googlen en nadenken wat je bedoeld, denk ik dat je op zo iets uitkomt.
Maar deze request zal je altijd in de network-tab blijven zien.
Ik geef duidelijk aan welke functie ik gebruik, als iemand kennis daarvan heeft weet diegene dat je daar een output van krijgt in je console zonder dat je dat vraagt, dat wil ik eruit hebben. Als ik console.log aan had staan had ik dat wel gemeld en heb geen zin om 3 keer te melden dat dat niet het geval is, ondertussen denken veel op het forum oh die word al geholpen en krijg ik geen resultaat aan reactie.
Maar daar tenzijde dus mijn excuus, ook mijn frustratie naar anderen die dit afgelopen week hebben gedaan je was niet de eerste.
Bartie Bart Bartje!
Bedankt kerel, jsonp dus, ga even opzoeken en kijken of er daar mee uitkom! ben beniewd dankjewel man!
En verder ging mijn reactie niet over de console.log, maar het overzicht met alle requests die een webpagina uitvoert.
Gewijzigd op 29/03/2017 19:19:07 door - Ariën -
Edit:
Het is je eigen keus dat je gebruik wilt maken van jQuery, je zal dus dan ook moeten accepteren wat er nog meer bij komt kijken zoals console.log. Anders zou je zelf een functie moeten schrijven met de zelfde techniek als jQuery.get/post.
Gewijzigd op 29/03/2017 19:30:56 door Marthijn Buijs
Je kunt het zien als een chat script, elke 2 seconden word er wat ingeladen en dat zie je in console, vind ik gwn niet netjes, wil dat weg hebben haha
Geef anders toch eens voorbeeld met wat je anders bedoelt. Want ik heb meer het idee dat er ergens verwarring is in de communicatie.
Dan maak je zelf toch een soort gelijke functie als jQuery.get en jQuery.post?!
Ik weet niet waar er naar gekeken wordt, maar ik zie in de console geen meldingen verschijnen als ik een jQuery.get gebruik. Wel netjes een request die plaatsvindt. Maar dat noem ik nou niet bepaald 'verontreiniging' van het dataverkeer.