JQuery tabel met zebra kleuren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

22/11/2011 18:01:43
Quote Anchor link
Hallo iederen

Omdat ik het toch beter leesbaar vond, een tabel met zebra kleuren, dus de even rijen bijvoorbeeld grijs en de andere wit, wil ik dit met JQuery doen!

Ik weet hoe simpel het is want het werkt. Maar ik gebruik een soort plug-in die ervoor zorgt dat ik heel gemakkelijk de tabellen kan sorteren. Maar wanneer ik daar dus op klik kloppen de kleuren soms en soms niet. Daardoor moest ik zelf een code schrijven, hier kwam ik op, maar dit werkt pas na tweemaal klikken en ik wil het natuurlijk na eenmaal!

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
                $('.messages .header').click(function() {
                    $('tr').removeClass('even uneven');
                    $('tr:even').addClass('even');
                    $('tr:odd').addClass('uneven');
                });

Alvast bedankt
Gewijzigd op 25/12/2014 12:53:40 door Bas IJzelendoorn

PHP hulp

PHP hulp

28/11/2024 11:29:50

Erwin H

Erwin H

22/11/2011 18:47:53
Quote Anchor link
Hoe bedoel je "het werkt pas na twee keer klikken". Is het soms dat het sorteren pas NA het toepassen van de zebra kleuren gedaan wordt? In dat geval is het pas na twee keer klikken ja, als je eerst de sort doet en dan de zebra kleuren moet het wel werken.

22/11/2011 19:13:04
Quote Anchor link
Het is met een plug-in... Dus je klikt eerst op een tablad en dan zoals je ziet gebruik ik de code hierboven, dus na het aanvragen van het sorteren van de tabel.

Maar toch werkt het niet.

Erwin H

Erwin H

22/11/2011 19:30:23
Quote Anchor link
Op welke manier gebruik je die plugin dan, want die is niet te vinden in je code hierboven. En, waar zit die tweede klik? Moet je dan weer op het tabblad klikken?

Wouter J

Wouter J

22/11/2011 20:07:27
Quote Anchor link
Kun je misschien een link geven naar de plugin die je hebt gebruikt?
En wat nog handiger is om even een gestripte code op een site als jsfiddle.net, thinkerbin.com of jsbin.com te zetten en dan het linkje te geven.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.