jQuery - totale hoogte van body
Het jquery-statement $(document).height() geeft de hoogte van het zichtbare deel van een website. Nu wil ik de totale hoogte van de body weten. Heeft iemand de oplossing?
Als je een website opent in je browser en de pagina is groter dan je scherm, heb je twee delen: het gedeelte wat je nu ziet (1) , en het gedeelte wat je ziet als je naar beneden scrollt (2). Nu wil ik de totale hoogte van de pagina weten, dus deel 1 en 2 bij elkaar.
Als het goed is rekent deze dat ook uit..
Thnx, het werkt met een beetje aanpassen. Als de inhoud kleiner is dan het venster, dan is $("body").height() kleiner dan $(document).height(), dus ik moet ze gewoon vergelijken en de grootste waarde gebruiken.
Ook als je dynamische content hebt in je body, past hij dit niet aan.
Ik zou inplaats van een vaste hoogte te zetten een min-height gebruiken.
Ik heb het echter nodig voor een popup vergelijkbaar met de jQuery LightBox. Als javascript uitstaat, gebeurt er dus helemaal niets, en maakt het ook niet uit als mn height niet klopt ;)
Maar thnx iig
Als mensen hun js uitzetten zijn ze dom... met dat soort mensen moet je geen rekening houden... Meer dan 99% van de gevallen van een website zullen de mensen die hun js uit hebben staan nooit jouw doelgroep zijn.
Vanuit de usability hoek gekeken zou het erg slecht zijn om op js te bouwen, maar die staat zowat altijd aan.
Mijn formulieren zijn ook tegenwoordig js afhankelijk. ( begrijp me niet verkeerd.. server validatie vind wel plaats!) maar als js uitstaat, werkt het formulier niet meer. Mede doordat jQuery zo`n mooie lib is, heb ik besloten gestandaardiseerde formulieren te gebruiken.