JS updaten clientside
Sietsko Bos
04/01/2021 19:09:57Ik heb recaptcha ingebouwd in mijn aanmeldformulier om te registreren. Hierbij heb ik de signup.js aangepast om alles te laten werken. Nu ondervind een deel van mijn bezoekers een probleem dat ze niet kunnen registreren omdat de signup.js niet geupdate is omdat die waarschijnlijk clientside al staat. Ik heb het zelf opgelost door browsergegevens en de cache te wissen maar niet iedere gebruiker weet hoe dit moet. Is het mogelijk om dit bestand te updaten op 1 of andere manier?
Wie heeft een simpele oplossing hiervoor?
Wie heeft een simpele oplossing hiervoor?
PHP hulp
08/11/2024 11:00:09Het cachen kan je forceren door een eigen bedachte versienummer mee te geven in je aanroep. Na elke update pas je die aan.
<script src="js/script.js?v=1"></script>
<script src="js/script.js?v=1"></script>
Gewijzigd op 04/01/2021 19:14:28 door - Ariën -
Sietsko Bos
04/01/2021 19:17:25Jup, de browser laadt het dan opnieuw in, tot de cache verloopt of het bestand een nieuwe versie heeft.
Als je de versie van het bestand automatisch wilt bepalen aan de hand van de aanmaakdatum, dan kan je ook filemtime() in PHP gebruiken.
Als je de versie van het bestand automatisch wilt bepalen aan de hand van de aanmaakdatum, dan kan je ook filemtime() in PHP gebruiken.
Gewijzigd op 04/01/2021 19:22:10 door - Ariën -