json file
alleen heb ik nu een totaal andere json file die velen malen groter is en heel anders dan alleen namen en children
heeft iemand een idee hoe ik een veel grotere json file erin kan verwerken
heb overal naar antwoorden gezocht en naar converters maar tevergeefs
ik vraag niet om een code voor mij te schrijven maar meer tips en ideeen
Kan je misschien wat specifieker zijn?
dit topic?
Datgene wat je probeerde te bereiken met d3js is dus niet gelukt?
En nu heb je iets gevonden waarmee het wel lukt, maar het "input formaat" van de boomstructuur is complexer?
Het klinkt alsof de beheer(s)baarheid een probleem vormt.
Wat je zou kunnen doen is:
- de boom gestructureerd opbouwen waarbij je "inspringt" in je code (een aantal witregels of tabs introduceert voordat je informatie van een "node" intypt; deze witruimte heeft betekenis: het geeft aan op welk "niveau" je in de boom zit en wat het bovengelegen element van een "node" is; hierdoor wordt je boomstructuur beter leesbaar en daarmee waarschijnlijk ook beter beheerbaar
Een (abstract) voorbeeld:
Als je je boom zo opbouwt kun je uit de vorm opmaken dat:
A en E children zijn van root
B en D children zijn van A
C child is van B
Simpelweg door de manier van schrijven (inspringen). Dit moet dan ook blijken uit de daadwerkelijke inhoud in JavaScript van deze elementen maar je hebt dit dus ook al "visueel" gemaakt door hoe je het noteert (naast wat je noteert).
Vergelijk het met een geneste bulleted list:
Leest toch wat makkelijker dan
Ik kan mij niet goed voorstellen dat het opstellen van de boomdefinitie te moeilijk zou zijn. Om hier toch omheen te komen zou je kunnen overwegen om:
- hulpfuncties in JavaScript te introduceren die de boom bouwen
- code in een scriptingtaal (bijvoorbeeld PHP) opstellen die dit doen, en daarmee de JavaSCript-boomdefinitie genereren
In beide gevallen verplaats je het probleem en deel je het in beter behapbare stukken op.
Je refereert waarschijnlijk aan Datgene wat je probeerde te bereiken met d3js is dus niet gelukt?
En nu heb je iets gevonden waarmee het wel lukt, maar het "input formaat" van de boomstructuur is complexer?
Het klinkt alsof de beheer(s)baarheid een probleem vormt.
Wat je zou kunnen doen is:
- de boom gestructureerd opbouwen waarbij je "inspringt" in je code (een aantal witregels of tabs introduceert voordat je informatie van een "node" intypt; deze witruimte heeft betekenis: het geeft aan op welk "niveau" je in de boom zit en wat het bovengelegen element van een "node" is; hierdoor wordt je boomstructuur beter leesbaar en daarmee waarschijnlijk ook beter beheerbaar
Een (abstract) voorbeeld:
Als je je boom zo opbouwt kun je uit de vorm opmaken dat:
A en E children zijn van root
B en D children zijn van A
C child is van B
Simpelweg door de manier van schrijven (inspringen). Dit moet dan ook blijken uit de daadwerkelijke inhoud in JavaScript van deze elementen maar je hebt dit dus ook al "visueel" gemaakt door hoe je het noteert (naast wat je noteert).
Vergelijk het met een geneste bulleted list:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
2
3
4
5
6
7
8
9
<ul>
<li>A<ul>
<li>B<ul>
<li>C</li>
</ul></li>
<li>D</li>
</ul></li>
<li>E</li>
</ul>
<li>A<ul>
<li>B<ul>
<li>C</li>
</ul></li>
<li>D</li>
</ul></li>
<li>E</li>
</ul>
Leest toch wat makkelijker dan
Ik kan mij niet goed voorstellen dat het opstellen van de boomdefinitie te moeilijk zou zijn. Om hier toch omheen te komen zou je kunnen overwegen om:
- hulpfuncties in JavaScript te introduceren die de boom bouwen
- code in een scriptingtaal (bijvoorbeeld PHP) opstellen die dit doen, en daarmee de JavaSCript-boomdefinitie genereren
In beide gevallen verplaats je het probleem en deel je het in beter behapbare stukken op.
hierdoor is een gegeven erin bewerken moeilijker dan een standaard tree
Toevoeging op 19/03/2015 17:09:22:
ja en klopt dat het over de tree gaat van je url
Je zit dus nog steeds met hetzelfde probleem maak ik hieruit op?
Je probleemomschrijving is nogal vaag (understatement).