json xml

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Fullstack Software Developer

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving Java ontwerpen, bouwen en testen (T-shaped). Als senior ontwikkelaar ben je bekend in zowel de back-end als de frontend van een applicatie. Angular, Continious Delivery / Integration. Een ervaren iemand die de leiding kan nemen, een weg vindt in nieuwe situaties, en in oude applicaties. Initiatiefrijk, bekend met de (technische) omgevingen die we bij duo gebruiken, niet te beroerd om collega’s te helpen. Als senior programmeur in staat om op te treden als lead programmeur. Ondersteunt de testers bij de testautomatisering en minder ervaren programmeurs bij dagelijks werkzaamheden. Dit laatste met name op het gebied van Angular. Achtergrond

Bekijk vacature »

Lead javascript developer Node.js React

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

Front-end Developer Magento 2/Wordpress

Voor het aantrekkelijk houden en steeds vernieuwen van de huidige websites en webshops en het meedenken in de marketing zijn wij per direct op zoek naar een ervaren Front-end developer met gedegen kennis van Magento 2 (webshops) en Wordpress (websites). Wat bieden wij jou Mooi salaris! Meteen op contract bij de opdrachtgever! Gezellig, Kempisch bedrijf! 35 uur per week! Auto van de zaak! Wie ben jij Van een front-end developer verwachten wij: Een afgeronde Bachelor ICT opleiding met profiel ICT & Media Design. Dat je in het bezit bent van een Magento 2 professional front-end developer certificaat; Je hebt ruime

Bekijk vacature »

PHP back-end developer gezocht!

Functie Werk je liever zonder druk en keiharde deadlines maar met de focus op kwaliteit? Dan kom je hier op de juiste plek terecht! In Het team bestaat momenteel uit 12 developers, hiernaast werken er collega’s van front-end, UX maar ook marketing/sales en support. In iedere sprint ontwikkel je samen functionaliteiten met als uitdaging om de klanten de beste gebruikerservaring te bieden. Ze bieden een werkplek waar je jezelf kunt blijven ontwikkelen, en mee te werken aan zowel bestaande als nieuwe mogelijkheden. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar een papiertje) • Je denkt graag mee over

Bekijk vacature »

Oracle APEX Ontwikkelaar (3.500-6.000 euro)

Bedrijfsomschrijving Ben jij een getalenteerde Oracle APEX ontwikkelaar met minimaal één jaar ervaring in het ontwikkelen van Oracle APEX-applicaties? Ben je gepassioneerd over het ontwikkelen van bedrijfskritische oplossingen en wil je werken bij een toonaangevend consultancybedrijf? Dan zijn wij op zoek naar jou! Deze organisatie beschikt over zowel inhouse als externe projecten, maar bovenal over een sterk team en netwerk van opdrachten waardoor jij jezelf verder kunt ontwikkelen. Het team bestaat uit een aantal junior en medior developers, maar vooral uit senioren. De business unit managers binnen het team zijn mensen die hun vak verstaan en zelf als Oracle APEX

Bekijk vacature »

Back-end PHP Software Developer - Juniorfunctie

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Software Developer om ons team te versterken en mee te werken aan de ontwikkeling van eigen IOT-oplossingen. In deze functie ben je verantwoordelijk voor het bouwen van webapplicaties, apps en dashboards voor het uitlezen en managen van sensoren in machines. Je werkt nauw samen met een team van ontwikkelaars en engineers om de beste software-oplossingen te creëren. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je bent in deze rol verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties en softwaretoepassingen voor in-house ontwikkelde IOT oplossingen. Je werkt aan complexe databases en back-end

Bekijk vacature »

PHP ontwikkelaar

Functie Jij komt te werken in een development team van 9 man. Het grootste deel doet back end development en daarnaast is er 1 teamlead en 1 tester in het team. Dit Agile team is van groots belang voor de organisatie omdat zij voornamelijk alle eigen systemen in-house ontwikkelen. Naast het door ontwikkelen van het bestaande platform en de software die daarbij komt kijken, zul jij je ook bezighouden met het realiseren en opzetten van nieuwe projecten binnen het bedrijf. Je staat nauw met de klant in contact om zo hun wensen zo goed mogelijk te kunnen realiseren. Daarnaast ontwikkel

Bekijk vacature »

Junior/Medior Front-end developer

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

Ervaren Magento developer gezocht!

Functie Je komt te werken in een zelfsturend team waarin vertrouwen voorop staat en inbreng en ideeën worden gewaardeerd. Ook staat innovatie centraal. Ze bieden jou de mogelijkheid om jezelf door te ontwikkelen. Denk hierbij aan cursussen en een persoonlijk ontwikkelplan. Je komt terecht in het team van momenteel 4 (ervaren) collega’s en zal meewerken aan de doorontwikkeling en nieuwbouw van de Magento platformen van meerdere opdrachtgevers volgens Agile/Scrum. Denk hierbij aan nieuwe functionaliteiten, UX en koppelingen met verschillende back-end systemen. Als ervaren developer zul je hiernaast ook andere developers assisteren en waar nodig de leiding nemen in het project.

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving Startende Software Ontwikkelaar gezocht met kennis van C# .NET! Ben jij net klaar met je opleiding en ben je op zoek naar je eerste echte werkervaring? Of heb jij al enige werkervaring maar ben toe aan iets nieuws? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Wij zoeken namelijk een Junior Software Ontwikkelaar die klaar is voor een nieuwe uitdaging bij een leuke werkgeven in de regio Zeist. In deze functie werk jij vaak aan verschillende projecten en ga je bij klanten op bezoek. Ben jij op zoek naar een functie met uitdaging, diversiteit en verantwoordelijkheid? Dan is

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een andere uitdaging? Voor een erkende werkgever in de omgeving van Breda zijn wij op zoek naar een Fullstack developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in

Bekijk vacature »

Team Lead Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Als Team Lead Java Developer draag een grote verantwoordelijk je stuurt ontwikkelaars aan en staat dagelijks in contact met jou ICT Manager. De team Bestaat uit front-end en backend systemen. Je ben in staat op hoog niveau de technische vak te bepalen en ook te bewaren. Je dag zie er als volgt uit, ontwikkelen van nieuwe en bestaande applicaties, het uitvoeren van processen en analyses en het beschrijven van functioneel ontwerpen. Ook zal samen met jouw Tester applicaties gaan testen door middel van peer reviews en het leveren van support aan gebruikers

Bekijk vacature »

Senior Software Developer C++

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Vacature ID: 13342 Introductie Do you want to work for one of the most innovative companies located in the region of Eindhoven. Currently Due to growth we are looking for a Senior Software Developer. Our client is a high-tech company with international roots and can provide you with a challenging opportunity. Functieomschrijving Responsibilities: Design, develop, and maintain high-quality software applications in C++ Collaborate with other engineers, product managers, and stakeholders to understand requirements and develop solutions Write clean, maintainable, and efficient code Conduct thorough testing and debugging to ensure high-quality software Optimize applications for

Bekijk vacature »

Front end developer React

Functie Wij zijn van origine een wordpress bureau, maar sinds 2006 zijn wij dit wel redelijk ontgroeid. Naar mate de jaren verstreken zijn we gegroeid in omvang, maar ook in de complexiteit van opdrachten waarin wij onze klanten kunnen bedienen. Momenteel bestaat onze organisatie uit 4 front end developers, 12 back end developer 3 projectmanagers en een 2 koppig management. Wij zijn een hele informele, bijna familiaire organisatie. Geen strak pak of overhemd, nee gewoon dragen waar jij je prettig bij voelt. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 25 en 30 en wij doen er veel aan om onze hechte

Bekijk vacature »
Kweenie

kweenie

09/01/2010 15:39:00
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik ben op het moment druk bezig een api te maken.
Ik heb een script die xml of json kan maken nu wil ik echter als iemand een request doet dat deze een json of xml terug krijgt net als alle andere api's maar hoe doe je zoiets?
Ik neem aan dat ze gewoon de uitvoer van een php bestand zien maar dan met een .json of .xml extentie.
En hoe vang je die extentie's dan af met $_GET oid?

Vast bedankt!

PHP hulp

PHP hulp

24/11/2024 21:30:33

SilverWolf NL

SilverWolf NL

09/01/2010 16:05:00
Quote Anchor link
Verkeerde topic, negeer dit bericht maar ;)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door SilverWolf NL

Kweenie

kweenie

09/01/2010 16:08:00

Yearupie Achternaamloos

Yearupie Achternaamloos

09/01/2010 16:11:00
Quote Anchor link
Volgens mij weet je niet wat xml is?
Op deze pagina vind je alleen gegevens, deze kun je niet veranderen op een xml pagina
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Yearupie Achternaamloos

Kweenie

kweenie

09/01/2010 16:16:00
Quote Anchor link
Bij bijvoorbeeld de google api's krijg je json terug bij twitter krijg je of json of xml terug.
Dit kun je met php doormiddel van cURL opvragen doormiddel van een http request.

voorbeeld van twitter http://twitter.com/statuses/friends_timeline.xml?count=5

dit wil ik dus ook!

Hipska BE

Hipska BE

09/01/2010 16:19:00
Quote Anchor link
maskeren met mod_rewrite

09/01/2010 16:24:00
Quote Anchor link
Je kunt met dom xml maken. Voor json zou je json_encode moeten gebruiken.

Kweenie

kweenie

09/01/2010 16:32:00
Quote Anchor link
Fiets schreef op 09.01.2010 16:24:
Je kunt met dom xml maken. Voor json zou je json_encode moeten gebruiken.

Dat heb ik allemaal al.

Ik denk inderdaad dat ik mod_rewrite nodig heb maar dat heb ik al geregeld geprobeerd maar dat is mij nou nog nooit gelukt.
Hoe doe ik dat nou goed?

Ik heb mod_rewrite aangezet in apache hoe krijg ik het nu eens goed aan de gang?
ik heb een .acces bestand in mijn webroot staan met:
RewriteEngine On
RewriteRule ^index.json index.php

alleen dit werkt nog niet.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door kweenie

Hipska BE

Hipska BE

09/01/2010 17:23:00
Quote Anchor link
het is .htaccess

en de rule lijkt me goed als je het aanroept met http://hostname/index.json

Yearupie Achternaamloos

Yearupie Achternaamloos

09/01/2010 17:25:00
Quote Anchor link
Heb je je bestand hier opgeslagen als .json of als .php?

Kweenie

kweenie

09/01/2010 17:26:00
Quote Anchor link
het is opgeslagen als een php

Kweenie

kweenie

09/01/2010 17:49:00
Quote Anchor link
ik weet niet waar het aan ligt aan de instellingen van apache misschien.
In mijn php.ini staat bij de Loaded modules wel mod_rewrite dus ik snap niet waarom het niet werkt.

mijn bestand staat in /var/www/api
ik heb in /var/www de .htacces staan en ook een in /var/www/api

Hipska BE

Hipska BE

09/01/2010 17:57:00
Quote Anchor link
enkel de .htaccess in /var/www wordt gelezen denk ik.

En je file staat dus op http://hostname/api/index.php terwijl je mod_Rewrite doet van http://hostname/index.php

dus moet een van deze regels in je .htaccess

RewriteRule index\.json index.php
of
RewriteRule ^api/index\.json api/index.php

Waarbij de tweede volgens mij voorkeur heeft.

de \ moet erbij omdat api/indexFjson ook zou werken bijvoorbeeld
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Hipska BE

Yearupie Achternaamloos

Yearupie Achternaamloos

09/01/2010 17:57:00
Quote Anchor link
Je moet hem in de map van je domein hebben staan.

Kweenie

kweenie

09/01/2010 18:29:00
Quote Anchor link
Hipska schreef op 09.01.2010 17:57:
enkel de .htaccess in /var/www wordt gelezen denk ik.

En je file staat dus op http://hostname/api/index.php terwijl je mod_Rewrite doet van http://hostname/index.php

dus moet een van deze regels in je .htaccess

RewriteRule index\.json index.php
of

Waarbij de tweede volgens mij voorkeur heeft.

de \ moet erbij omdat api/indexFjson ook zou werken bijvoorbeeld

Heb ik gedaan maar helaas het mag niet baten.

Hipska BE

Hipska BE

09/01/2010 18:31:00
Quote Anchor link
WAT heb je dan gedaan?

Kweenie

kweenie

09/01/2010 18:40:00
Quote Anchor link
Het .htacces bestand in /var/www aangepast hier staat nu het volgende in:
RewriteEngine On

Kweenie

kweenie

10/01/2010 14:17:00
Quote Anchor link
Het probleem is opgelost!

Ik had het bestand .htacces maar het moet .htaccess dat krijg je als je de hele dag naar een beeldscherm zit te turen haha.
In ieder geval bedankt allemaal!

Hipska BE

Hipska BE

10/01/2010 17:25:00
Quote Anchor link
Hipska schreef op 09.01.2010 17:23:
het is .htaccess
Tjah..

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.