Json

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen, implementeren en testen van PHP-oplossingen en Apps voor klanten en bedrijfsprocessen; Opstellen van requirements en uitwerken van de oplossingen; Testen van software en borgen van een soepele overdracht, inclusief documentatie; Proactief adviseren vanuit eigen expertisegebied over ontwikkelingen en verbeterpunten in technische toepassingen en processen binnen de organisatie. Hier ga je werken De organisatie is een ambitieuze en vooruitstrevende speler in de markt in de regio Rotterdam. Ze zijn de snelst groeiende in hun branche. Met een excellent aanbod en service willen zij de beste keuze zijn voor hun bestaande en nieuwe klanten. Dit alles doen

Bekijk vacature »

Airport Developer / System engineer

De functie Als onze nieuwe Airport Developer / System Engineer is je doel om uit nieuwbouw- en onderhoudsprojecten maximale waarde te creëren voor Schiphol Group en haar stakeholders. Vanuit je visie en expertise, maar ook (technologische) ontwikkelingen, wetgeving en beleid vertaal je klantwensen naar een gedegen programma van eisen. In de planontwikkelingsfase werk je nauw samen met Plan Ontwikkelaars om je kennis in te brengen ten behoeve van de kwaliteit van het investeringsvoorstel. Je overlegt met diverse partijen, stelt de vraag achter de vraag en verbindt zo de belangen van de luchthaven, proceseigenaar en asseteigenaar om tot een gedragen ontwikkelopgave

Bekijk vacature »

.NET Developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een .NET Developer! Wil jij werken voor een internationaal bedrijf waar je legio mogelijkheden krijgt als Software Ontwikkelaar? Grijp nu je kans en kijk snel of jouw vaardigheden aansluiten bij onderstaand profiel! Je kunt een uitdagende rol gaan vervullen als .NET Developer binnen een internationaal bedrijf dat gevestigd is in omgeving Bergen. Dit bedrijf is zeer vooruitstrevend en verricht betekenisvol werk. Binnen dit bedrijf wordt gewerkt aan de productie en ontwikkeling van medische middelen. Als .NET Developer ga jij je bezig houden met het volgende: Je wordt betrokken bij alle fasen van software

Bekijk vacature »

PHP Developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Binnen het team bouw je aan een applicatie met andere .Net Developers, testers een Product Owner en een Business Analyst. Met het team wordt de backlog besproken. In overleg claim jij jouw deel en zorgt ervoor dat onderhoud en innovatie wordt gerealiseerd. Het project dat momenteel draait is het opgraden van de omgeving. Doorontwikkelen van de huidige applicatie; Overleggen met teamleden om de backlog te verdelen; Onderhouden van de huidige omgeving; Sparren met de business en het ophalen van nieuwe requirements. Hier ga je werken De organisatie is een van de grootste landelijke aanbieder van diverse

Bekijk vacature »

Developer (One Data)

Do you have experience with managing IT Teams in a service delivery organization? Are you keen to bring the team and our platform to a higher level? Then Nutreco has a very interesting role for you! As a One Data developer you are responsible for the management, running and functional use of our integration landscape and processes within Nutreco. Nutreco is using at this time BizTalk 2016, and Apigee for its API management, to be replaced by Azure Integration Services as of 2023. You will be part of a virtual teams of 11 people (own and outsourced) working in an

Bekijk vacature »

.NET Software Developer

Dit ga je doen Als .NET Software Developer zul jij je voornamelijk bezig houden met: Het van scratch af aan bouwen van applicaties (.NET, C#, Bootstrap, KnockoutJs en WebAPI2); Het testen van jouw code d.m.v. het uitvoeren van unittesten; Het oplossen van bugs in de code; Het onderhouden van contact met collega's betreffende de door jouw ontwikkelde applicaties; Het verbeteren en doorontwikkelen van maatwerkapplicaties. Hier ga je werken Jij gaat aan de slag als .NET Software Developer en gaat je focussen op het bedenken, ontwikkelen en testen van maatwerkapplicaties in voornamelijk C#. Dit ga je doen bij een grote, internationale

Bekijk vacature »

Front-end developer (Medior/Senior)

Functie Het front-end team bestaat momenteel uit 4 collega’s en is hard aan het groeien! Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren. Je werkt in het front-end team samen met de back-end teams en product owners om te zorgen dat de applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Jouw expertise zorgt ervoor dat de juiste keuzes gemaakt worden qua techniek en ontwerp, van back-end tot aan gebruiker. In samenspraak met je team bepalen jullie de beste keuze voor techniek. Ook is er altijd ruimte om nieuwe technieken te ontdekken. Eisen • Je hebt gedegen

Bekijk vacature »

PHP Developer

Dit ga je doen Je werkt nauw samen met het websitebureau aan de ontwikkeling en optimalisering van het internationale platform; Je ziet nieuwe webshops op en voert optimalisaties door; Je bouwt aan technische, functioneel en commercial resultaat; Je vindt het leuk om zelfstandig binnen een internationale organisatie te werken, maar krijgt ook energie om samen met collega's te werken. Hier ga je werken Voor een bedrijf in de regio Rotterdam zijn wij opzoek naar een PHP Developer. Je wordt onderdeel van het communicatieteam en gaat je bezighouden met het optimaliseren van de website van dit internationale bedrijf. Je schakelt veel

Bekijk vacature »

Medior/senior Fullstack developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel, Docker, Gitlab-CI)

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit 4 ontwikkelaars. Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. Een groot deel van de systemen is gebouwd met behulp van het Laravel framework en PHP (minimaal 7.2), Docker voor lokaab gebruik en Gitlab-CI voor het deployen

Bekijk vacature »

Back-end Programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een ambitieuze werkgever in de regio van Breda zijn wij op zoek naar een Back-end programmeur met affiniteit met C#.NET, SQL en MS Access. Samen met team bestaand uit ware ICT professionals ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Belangrijk is dat je kennis of ervaring hebt van C#.NET en SQL. Je toont een flexibele en sociale houding naar klanten toe. Je denkt in nieuwe mogelijkheden & gaat graag de uitdaging aan. Bedrijfsprofiel De

Bekijk vacature »

Fullstack Developer TOTO

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Fullstack Developer TOTO. Thanks to your efforts, complex business critical applications are always running smoothly. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Fullstack Developer you score by: Taking ownership of the development cycle of an application in a large scale, high availability, geo redundant landscape Coaching your peer developers and safeguarding code quality Integrating the application with other components of the system using the available API’s Managing

Bekijk vacature »

Front-End Developer

Als Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Front-End Developer bij Coolblue? Als Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Je krijgt energie van het bedenken van creatieve oplossingen en presenteert dit graag binnen het team. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te

Bekijk vacature »

Junior PHP ontwikkelaar

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »
Synaps Framework

Synaps Framework

06/09/2010 20:56:36
Quote Anchor link
Hi,

Ik ben een beetje aan het kijken naar Json. Maar ik loop op een stukje vast. Kan zijn dat ik totaal verkeerd bezig ben, maar toch even hier navraag doen.

Ik probeer via Json data te versturen naar een php bestand zodat ik deze fijn kan uitlezen. Echter, het verzenden werkt (via firebug gecontroleerd) maar eenmaal in het php bestand kan ik het geheel niet meer terug vinden. Ik verwachte het in de $_POST maar het zijn allemaal NULL waardes.

Zie hier mijn stukje javascript die het Json zou moeten verzenden:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
    $('[name="loginSubmit"]').bind('click', function(e) {
        $.ajax({
            type: "POST",
            url: 'Backend/Ajax/Login/LoginHandler.php',
            contentType: "application/json; charset=utf-8",
            dataType: "json",
            data:  JSON.stringify('{Data: {Username: "' + $('[name="txtUsername"]').val() + '", Password: "' + $('[name="txtPassword"]').val() + '", DailyToken: "' + $('[name="txtDailyToken"]').val() + '", Captcha: "' + $('[name="txtCaptcha"]').val() + '"}}'),
            success: function(json) {
                //$("#success").html("json.length=" + json.length);
                itemAddCallback(json);

alert(json);
            },
            error: function (XMLHttpRequest, textStatus, errorThrown) {
                $("#error").html(XMLHttpRequest.responseText);
            }
        });
        e.preventDefault();
    });

In de LoginHandler heb ik al de $_POST gedumpt, de $_GET gedumped en zelfs $_REQUEST. Maar alles is leeg.

Nu mijn vraag, na ongeveer 2 uur de servers van google te belasten heb ik alleen maar voorbeelden gevonden die andersom werkten. Dus een Json string terug zenden naar javascript waardoor je dus met die objecten kunt werken. Maar ik kan nergens een goed voorbeeld vinden dat je juist je data wilt verzenden en het via PHP wilt uitlezen. Hoort dat zo? Is Json alleen maar bedoelt om objecten naar javascript te versturen, of zou het ook de andere weg moeten kunnen (welke ik nu dus probeer).

Kusje.

PHP hulp

PHP hulp

24/11/2024 10:15:12

Niels K

Niels K

06/09/2010 21:07:31
Quote Anchor link
Quote:
Hoort dat zo? Is Json alleen maar bedoelt om objecten naar javascript te versturen, of zou het ook de andere weg moeten kunnen (welke ik nu dus probeer).

Het kan allebei zo ver ik weet.
Je hebt json_encode en decode dus.
Verder heb ik er nog niet veel mee gewerkt, maar je zou eens moeten kijken naar een scriptje wat blanche eens heeft geschreven..

Link

Quote:
Kusje

Naah vooruit, eentje terug dan, EDIT: als je tenminste een meisje bent... Je weet natuurlijk nooit..
Gewijzigd op 06/09/2010 21:08:28 door Niels K

Synaps Framework

Synaps Framework

06/09/2010 21:11:24
Quote Anchor link
Voor zover ik weet ligt het probleem niet bij het verzenden van de data. Die word wel verstuurd. Echter kan ik niet achterhalen hoe ik de data kan aanroepen in het PHP bestand. En hoe ik kan bepalen hoe bijvoorbeeld die var gaat heten.

Niels K

Niels K

06/09/2010 21:13:34
Quote Anchor link
Ah, waarschijnlijk dus met json_decode ? Wat heb je nu in je PHP al staan dan?

Wil je perse JSON gebruiken dan? Want ik doe het altijd gewoon met AJAX functie van JQuery. Ik zie nu trouwens ook dat je met JQuery json kan gebruiken.

jquery + json
Gewijzigd op 06/09/2010 21:16:14 door Niels K

Synaps Framework

Synaps Framework

06/09/2010 21:16:02
Quote Anchor link
Ja met die functie kan ik die string uitlezen. Wil ik graag doen. Mijn probleem is dus dat ik niet weet hoe ik die string op moet halen. Ik heb in het php bestand het volgende staan.

Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
    echo var_dump($_POST);
    echo var_dump($_REQUEST);
    echo var_dump($_GET);
?>

Resulteert in NULL NULL NULL.

Niels K

Niels K

06/09/2010 21:17:10
Quote Anchor link
Ik heb mijn vorige post iets aangepast.. Verder zal ik even wat localhost proberen.
Gewijzigd op 06/09/2010 21:17:27 door Niels K

Synaps Framework

Synaps Framework

06/09/2010 21:19:07
Quote Anchor link
Ja kan ook met Ajax maar ik doe dit omdat ik wil kijken of Json mij bevalt. De link met jquery en json resulteert alleen in voorbeelden hoe je een Json string kunt handlen binnen javascript. Niet hoe je het verzend + opvangt met php.

Niels K

Niels K

06/09/2010 21:35:50

Synaps Framework

Synaps Framework

06/09/2010 21:45:36
Quote Anchor link
Die heb ik al wel doorgelezen maar ik kan ook daaruit mijn vraag niet achterhalen.

Niels K

Niels K

06/09/2010 21:46:50
Quote Anchor link
Ik zit zelf even wat te proberen, maar heb weinig tijd, ik zal morgen op het werk nog wel even voor je navragen. Er is een persoon die een gehele module voor ophalen en verzenden heeft gemaakt..

Synaps Framework

Synaps Framework

06/09/2010 21:47:22
Quote Anchor link
Zal ik kunnen waarderen als je dat voor mij na wilt vragen. Cheers.

Jelmer -

Jelmer -

06/09/2010 21:58:34
Quote Anchor link
Gebruik je jQuery? Zo ja, dan kan je toch $.post gebruiken? Zie eens naar de documentatie daarvan, en dan vooral die voorbeelden onderaan voor hoe je je data argument moet vullen.

Je ziet de output in Firebug zeg je, als het goed is kan je dan ook zien of de data verzonden is, als body (of gewoon data) van de request. In wat voor formaat is dat? Kan je dat eens kopieren en plakken hier?

PHP zelf kan die body omzetten in waardes in een $_POST array wanneer het als querystring is doorgestuurd (enctype:urlencodednogwat, standaard), of enctype:multipart/form-data-oid (bij bestanden uploaden). Als het in een andere indeling is, dan zal je het zelf moeten inlezen. Volgens mij kan dat via de php://input stream. Of via $HTTP_POST_DATA, al werkt die bij mij iig nooit.
Code (php)
1
2
3
<?php
$post
= file_get_contents('php://input');
?>

Pim -

Pim -

06/09/2010 22:06:15
Quote Anchor link
Je kan het JSON.stringify() stuk weglaten, data accepteert ook objecten. Maar dit zou natuurlijk niets uit moeten maken.

Jesse Degger

Jesse Degger

06/09/2010 22:38:34
Quote Anchor link
Ik denk dat het komt door je datatypes en headers als JSON, je post de data niet op de juiste manier volgens mij.

Synaps Framework

Synaps Framework

08/09/2010 20:01:46
Quote Anchor link
Heren, dank voor de reacties. Ik heb heb het maar gedaan via $.post();

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
        $.post(
                'Backend/Ajax/Login/LoginHandler.php',
                { 'Data':
                    {    'Username': $('[name="txtUsername"]').val(),
                        'Password': $('[name="txtPassword"]').val(),
                        'DailyToken': $('[name="txtDailyToken"]').val(),
                        'Captcha': $('[name="txtCaptcha"]').val()
                    }
                },
                function(json) {
                    console.log(json);
                },
            'json');

Deze werkt. Echter rust mij nu nog de vraag, of het kan dat ik een login via json laat lopen. Sessies aanmaken etc etc word dan op de achtergrond gedaan. Of is er iets wat deze manier onveilig maakt?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.