jubileumtocht2008.nl
het is al tijden geleden dat ik op PHPhulp geweest ben!
Ondertussen kan ik nog steeds voor geen meter PHP, dat niet terzake ;)
Ik heb voor mijn peetoom een site in elkaar gezet, het gaat voornamelijk om de layout. Ik moet nog een paar teksten binnenkrijgen.
Wat vinden jullie ervan?
http://www.jubileumtocht2008.nl/
xxx
Lotte
Nette start! Combinatie van je header en kleurenschema is erg mooi. Maar je menu valt een beetje weg, misschien kan je hier een iets contrasterende kleur in stoppen zodat het ites meer opvalt. Let verder even op de jpeg compressie van je header, of gebruik png, dat is iets geschikter voor zulk grafischs materiaal.
http://www.jubileumtocht2008.nl/home.php
Zoiets is niet zo netjes ;) Probeer dat te verbergen..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Onbekend Onbekend
@Tommy, dan mag jij mij mooi uit gaan leggen hoe ik dat moet doen ^_^
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door PHP hulp
Wat is het nut er precies van? [A]
Dat is netter xD
Waarom is het netter? x']
Omdat je dan niet meer zo home.php in de adres balk kunt intypen en die home.php krijgt te zien zonder header en footer.
Dan zal ik het er even bij zetten ^^
Leuke foto trouwens ;)
Dankje ^^
dat foto vond ik wel mooi, ben je dat echt?? :P
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Kumkwat Trender
Flirten doe je als het goed is niet achter de computer.
--------------
Lotte,
Als je met een includes werkt. (een slechte vorm denk ik.) zou ik deze buiten de webroot (of een beveiligde dir zetten)
Lotte woont zo ver weg (in limburg) op de fiets daar naar toen is geen pretje..
Jason, je moet niet met moeilijke woorden gaan praaten. Het woord webroot is voor mij net zo duidelijk als het woord eeh... whatever x'] Ik weet iig niet wat een webroot is [a]
Tommy schreef op 13.01.2008 14:31:
Ik weet wel of het werkt. Niet dus ;) Wanneer is een array nou gelijk aan een string?
En ontopic, ziet er leuk uit Lotte. Ik houd sowieso wel van groen. Alleen is er aan de linkerkant van je header meer ruimte dan aan de boven- en rechterkant. Dat is eigenlijk het enige dat ik aan te merken heb erop.
Edit:
De webroot is de map waar je terecht komt als je naar www.jubileumtocht2008.nl gaat, zonder verder een bestandsnaam op te geven. Die map waar je dan uitkomt, noem je de webroot. Jason bedoelt dat je je pagina's die geïnclude worden daar buiten moet zetten, zodat deze niet te bereiken zijn via de browser, maar wel geïnclude kunnen worden. Je kunt ze natuurlijk ook binnen de webroot houden, maar dan in een met htaccess beveiligde map, zodat mensen er ook niet bij kunnen. Dan krijg je zo'n htaccess:
Dit bestand noem je ".htaccess" (dus zonder een echte naam eigenlijk) en zet je in dezelfde map als je pagina's die geïnclude worden. Zo kan niemand erbij. Wel zorgen dat er geen andere pagina's in de map staan waar mensen bij moeten kunnen komen, want daar kunnen ze dan ook niet meer bij ;)
Dit bestand noem je ".htaccess" (dus zonder een echte naam eigenlijk) en zet je in dezelfde map als je pagina's die geïnclude worden. Zo kan niemand erbij. Wel zorgen dat er geen andere pagina's in de map staan waar mensen bij moeten kunnen komen, want daar kunnen ze dan ook niet meer bij ;)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - -
Jason de Ridder schreef op 13.01.2008 14:54:
Tommy,
--------------
Lotte,
Als je met een includes werkt. (een slechte vorm denk ik.) zou ik deze buiten de webroot (of een beveiligde dir zetten)
--------------
Lotte,
Lol, internet dating @ phphulp xD
Misschien een nieuw forum voor maken?
Verder is het een mooi design, maar zoals gezegt het menu misschien iets donkerder maken, of een andere kleur (wat dan nog wel in het kleurenschema past)
Herjan schreef op 13.01.2008 14:55:
Ik weet wel of het werkt. Niet dus ;) Wanneer is een array nou gelijk aan een string?
En ontopic, ziet er leuk uit Lotte. Ik houd sowieso wel van groen. Alleen is er aan de linkerkant van je header meer ruimte dan aan de boven- en rechterkant. Dat is eigenlijk het enige dat ik aan te merken heb erop.
Ik zag net al dat het niet werkte :]
Ik zie wat je bedoeld, ik ga het even aanpassen ;-)
@Peter, dat is mijn oom >:]
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door PHP hulp
Lotte schreef op 13.01.2008 14:55:
Jason, je moet niet met moeilijke woorden gaan praaten. Het woord webroot is voor mij net zo duidelijk als het woord eeh... whatever x'] Ik weet iig niet wat een webroot is [a]
De hoofd map van je website, meestal public_html, html, of www
Herjan schreef op 13.01.2008 14:55:
En ontopic, ziet er leuk uit Lotte.
ziet lotte er leuk uit? of haar layout?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Wouter K