jubileumtocht2008.nl
Wat Tommy zei is wel zo (dat je home.php eigenlijk niet zonder de rest aan moet kunnen roepen) Je kan daarvoor wel een mod-rewrite gebruiken, maar dan moet je heel veel aanpassen. Alleen wat hij ook zei, om je gewoon naar de index door te sturen ben ik geen fan van! Zoek je iets in google, kom je bij jou op een (eigenlijke) subpagina uit, wil je daarheen en dan moet je op jou site zelf opnieuw op zoek naar die pagina. :)
Als je de pagina's home.php en dergelijke in een andere map zet, en daar onderstaande code in een .htaccess bestand bij plaatst, zal je alleen vanuit PHP pagina's de onderdelen die je in die map hebt staan aan kunnen roepen.
Edit:
Ik heb hier heel veel berichten verwijderd omdat die niets met het topic te maken hadden. Er wordt om een review gevraagd, en niet om de hele boel hier maar vol te spammen.
Ik heb hier heel veel berichten verwijderd omdat die niets met het topic te maken hadden. Er wordt om een review gevraagd, en niet om de hele boel hier maar vol te spammen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robert Deiman
Het is inderdaad wel jammer dat de layout best wel ver naar onder gaat waardoor er aan de zijkant een scrollbalk komt. Heel erg is dit niet hoor :-)
Kheb er eigenlijk niks op aan te merken.
In IE doet die het zoals ik verwacht.
Nice
Btw, groen is de nieuwe web-kleur van 2008 :) (daarom is mijn site geen groen maar donker grijs, licht grijs, zwart, wit en oranje, want dat is het in 2009)
Webroot is waar de server begint met zoeken. Waar je index.php staat (waarschijnlijk) een niveau hoger, kan je server niet zien. Daar staan ze veilig!
In IE is die perfect.
Mijn site's bevatten altijd grijs en oranje.
Puur omdat ik het mooi vind.
Heel onbewust gedaan. Dus wel grappig dat je dat zo zegt!
Mijne omdat ik grijs en zwart op wit mooi vind, en oranje omdat het rockstar games logo oranje is :D
Zo krijg je een min-height van 500px in alle browsers die ik op mijn computer heb staan ;) (IE6, IE7, Opera, Firefox, Safari en Mozilla)
Als ik puur naar het design kijk, is hij zeer uitnodigend en duidelijk, maar de PHP-Scripting, CSS en HTML kan nog wel een stukje netter.
je mag van mij nog een steunkleur gebruiken. Daarmee bedoel ik je hebt een achtergrondkleur (bruinachtig, caramelig iets), je hebt een basis kleur (groen in verschillende tinten) en daarnaast mag je nog een steunkleur gebruiken een contrasterende kleur (rood oranje blauw roze) die je gebruikt om de echt belangrijke dingen van een pagina (menu titels enz) meer uit te lichten.
vb:
http://www.csszengarden.com/?cssfile=208/208.css
wit is hier de achtergrondkleur, grijs de basiskleur en roze (ik buig mee met de doelgroep) de steunkleur.
Het resultaat hiervan is dat je pagina kunt "scannen" op zoek naar belangrijke informatie...
Sommige dingen in je code zijn niet valid:
1) je sluit de style tag twee keer af
2) hebt gebruik van de font tag in je code. Die er uit halen en je teksten met CSS stylen.
menu vind ik erg mooi :)
alleen de titel is overal het zelfde :(
het is altijd:
Jubileumtocht
mooier is als je het zou maken:
Jubileumtocht - Home of Jubileumtocht - Bereikbaarheid etc. etc.
verders,
hmmhmm, erg mooi ^-^
Verder loopt bij bereikbaarheid je onderste regel tekst onder je footer, waardoor je een stukje mist.
Je zou je menu uitgeklapt kunnen laten op de pagina waar je je bevind.
En ik zou je footer altijd aan de onderkant van je pagina laten zitten en zodra er meer tekst inkomt dat hij meegaat met je tekst. Dan hoef je dus niet te scrollen en waarschijnlijk alleen maar bij bereikbaarheid.
Dat zijn puntjes wat het gebruikersgemak toch wel erg verhoogt.
Links begint je menu eigenlijk pas waar je header ook begint, maar rechts eindigt je content tegen de witte border om alles heen en eindigt niet onder je header (dus 5 px vanaf die witte border ofzo), dat zal het een stuk mooier maken.
Aan de onderkant zou ik ook een stukje overlaten, zodat je daar ook een stukje donkerder groen hebt.
Dit zijn kleine puntjes natuurlijk, maar kijk maar wat je ermee doet.
Ik zou iig wel ervoor zorgen dat je alleen maar een scrollbalk krijgt als je meer tekst hebt en anders gewoon de footer onderaan en mooi zonder scrollbalk.