juiste documentatie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front end developer React

Functie Wij zijn van origine een wordpress bureau, maar sinds 2006 zijn wij dit wel redelijk ontgroeid. Naar mate de jaren verstreken zijn we gegroeid in omvang, maar ook in de complexiteit van opdrachten waarin wij onze klanten kunnen bedienen. Momenteel bestaat onze organisatie uit 4 front end developers, 12 back end developer 3 projectmanagers en een 2 koppig management. Wij zijn een hele informele, bijna familiaire organisatie. Geen strak pak of overhemd, nee gewoon dragen waar jij je prettig bij voelt. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 25 en 30 en wij doen er veel aan om onze hechte

Bekijk vacature »

Laravel PHP developer in een jong team

Bedrijfsomschrijving Als je op zoek bent naar een werkplek waar plezier en uitdaging hand in hand gaan, dan is dit bedrijf de juiste keuze voor jou. Hier kun je werken aan uitdagende projecten en krijg je als developer veel verantwoordelijkheid. Het bedrijf waardeert kwaliteit boven kwantiteit en richt zich op het ontwikkelen van hoogwaardige applicaties en websites waar klanten enthousiast over zijn. Dit bedrijf is vooruitstrevend en streeft naar het leveren van de best mogelijke resultaten voor hun klanten. Als medior PHP ontwikkelaar met 3 jaar ervaring ben jij de persoon die we zoeken. Je krijgt hier de kans om

Bekijk vacature »

Back end developer

Functie Jij als full stack ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor 90% van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van grote maatwerk applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. De technische uitdaging momenteel is dat

Bekijk vacature »

Software developer (PHP) - Utrecht centrum

Functie Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten. Het team bestaat uit 4 developers, een klein team dus met korte lijnen. Alles in intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. In het team streven ze naast de hoogst haalbare kwaliteit. Hiervoor werken ze nauw met elkaar samen en levert

Bekijk vacature »

C# .NET Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Arnhem gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Als C# .NET Developer binnen dit bedrijf houd je je niet alleen bezig met het verbeteren van

Bekijk vacature »

C# .NET Backend Developer HBO Javascript

Samengevat: Deze werkgever is een professionele speler op gebied van IT en E-Commerce. Wil jij werken voor een e-commerce platform? Heb je ervaring met C#, Javascript en Scrum? Vaste baan: C# .NET Developer Backend E-Commerce 3.400 - 4.500 Backend Developer Wij ontwikkelen software voor E-Commerce toepassingen. Ons eigen Content Management systeem biedt een integrale oplossing met diverse ERP software. Onze systemen zijn vaak complex en omvangrijk en draaien bij grote organisaties. Maar ook kleine ondernemingen hebben steeds vaker behoefte aan een vlekkeloos werkende E-Commerce oplossing. Zij bieden een uitdagende werkomgeving met gezellige collega's. Je krijgt veel vrijheid en er is

Bekijk vacature »

PHP back-end developer gezocht!

Functie Werk je liever zonder druk en keiharde deadlines maar met de focus op kwaliteit? Dan kom je hier op de juiste plek terecht! In Het team bestaat momenteel uit 12 developers, hiernaast werken er collega’s van front-end, UX maar ook marketing/sales en support. In iedere sprint ontwikkel je samen functionaliteiten met als uitdaging om de klanten de beste gebruikerservaring te bieden. Ze bieden een werkplek waar je jezelf kunt blijven ontwikkelen, en mee te werken aan zowel bestaande als nieuwe mogelijkheden. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar een papiertje) • Je denkt graag mee over

Bekijk vacature »

Back-end PHP Developer

Dit ga je doen Her- en uitbouwen van het inhouse softwareplatform dmv PHP; Onderhouden van bovengenoemd platform in PHP; Sparren met het team; Meedenken over nieuwe functionaliteiten, security etc; Jouw input leveren aan het proces door op de hoogte te blijven van nieuwe ontwikkelingen etc. Hier ga je werken Onze klant, gevestigd in de omgeving van Alkmaar, levert wereldwijd oplossingen op het gebied van IT. Dag in dag uit werken zij met veel passie aan hun product waarmee ze streven naar verbeteringen binnen zorg. Voor onze klant zijn we op zoek naar een medior PHP Developer. Je komt te werken

Bekijk vacature »

Senior .NET Ontwikkelaar

In het kort Als Senior .NET ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag met complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek (denk aan ECT) en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan

Bekijk vacature »

Java developer

Als Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze klanten. Geen werkdag is hetzelfde, je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfskritische systemen. Een voorbeeld hiervan is een cliënt-volgsysteem bij Reclassering Nederland. Andere klanten waar wij onder andere voor werken: KPN, Philips, Nationale-Nederlanden, Kamer van Koophandel, ABN AMRO, Bovemij, Arval en de Politie. Werken bij Sogeti Nieuwe ontwikkelingen volgen we op de voet en delen we binnen de

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij recent jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een erkende werkgever in regio Waalwijk zijn wij op zoek naar een back-end developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om ze

Bekijk vacature »

Developer Angular & Kotlin

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van mobiele apps en webapplicaties; Het opstellen van technisch ontwerp en het bespreken van ontwerpen met de software architect; Het uitvoeren van werkzaamheden op het gebied van technisch testen; Het in de gaten houden van nieuwe ontwikkelingen op jouw vakgebied en het adviseren van de organisatie hierover. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze organisatie is van oorsprong een familiebedrijf, er wordt hard gewerkt, er heerst een no nonsense en doeners mentaliteit, een informele sfeer en er is een mix van

Bekijk vacature »

Medior/senior PHP ontwikkelaar E-commerce

Functie Het software development team bestaat momenteel 5 scrum teams . Ieder team heeft een eigen SCRUM Master en eigen tester. Zij werken voornamelijk in PHP en met hun eigen geschreven framework wat Symfony based is . Jij bent samen met je collega’s verantwoordelijk voor het interne softwaresysteem en alle projecten die daar omheen lopen. Alles wat jij ontwikkelt, wordt direct toegepast en uitgerold (wereldwijd). Dit maakt jouw werk tastbaar en uitdagend! Een greep uit jouw werkzaamheden: Toevoegen en ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten Logistieke software ontwikkelen voor intern gebruik Tientallen gigabytes aan data inzichtelijk maken Altijd op zoek gaan naar

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Bas de jong

Bas de jong

10/10/2012 12:03:40
Quote Anchor link
hallo allemaal,
ik ben nieuw op dit forum en heb een vraag.

ik kan programmeren in de taal visual basic
ik kan databases bouwen in microsoft acces
dus beslissingsstructuren en werken met constanten en variabelen zijn mij niet onbekend.

momenteel ben ik een website aan het afbouwen
op deze website moet een winkelwagensysteem komen
het is de bedoeling dat ik dat systeem ga bouwen
mijn programmeerkennis is goed alleen ben ik nog niet zo bekend met de syntaxis van PHP.
ik heb dus een goed gestructureerd opstapje nodig om mijn doel te bereiken.
wie kan mij hierover adviseren welke stappen ik het beste kan ondernemen?

bvd Bas de jong

PHP hulp

PHP hulp

22/11/2024 10:40:51

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/10/2012 12:10:09
Quote Anchor link
Ik zou zeggen: Begin eens aan een tutorial PHP.
Deze kan je vinden op http://www.phptuts.nl

Bas de jong

Bas de jong

10/10/2012 12:33:51
Quote Anchor link
bedankt voor de link,
hier ben ik idd al mee bezig.
ik zou wel graag wat informatie willen vinden over de inrichting van een winkelwagensysteem
er staan niet meer dan 20 producten op de site
missch voorbeeld zonder SQLdb?
of is het juist handiger om wel SQLdb te gebruiken?
mg bas

Chris PHP

Chris PHP

10/10/2012 12:49:27
Quote Anchor link
Het is slimmer om zoiets altijd met een database te doen, je bent veel flexiebeler en je data staat stukken veiliger.

Hoe wil je immers anders alle klantgegevens, etc bewaren?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/10/2012 12:51:23
Quote Anchor link
Het bewaren is niet zozeer het probleem, maar het ordenen en het filteren wat je uiteindelijk wilt doen op een logische manier.

Bas de jong

Bas de jong

10/10/2012 13:24:10
Quote Anchor link
inderdaad beter met een db werken
ben nu al begonnen met ontwerpen db structuur
datamanagement kan met SQL ( ben ik al bekend mee)
vraag me alleen nog af hoe ik een ingelogde klant producten laat toevoegen aan de winkelwagentabel.
doen jullie dan een sessieID koppelen aan een klantID ? of is daar een speciale techniek voor.
ook het doorgeven van factuurbedrag aan IDEAL script ga ik nog uitzoeken want dat is me ook nog niet helemaal duidelijk.
de scripts moeten uiteraard in php geschreven worden dus daar ga ik me maar in vastbijten.
alvastbedankt voor de snelle reactie's

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

10/10/2012 13:35:19
Quote Anchor link
Let dan op het relationele datamodel van je database. Je hebt verschillende één-op-veel-relaties:

• Eén klant kan meerdere bestellingen plaatsen.
• Eén bestelling kan meerdere artikelen bevatten.

Bij veel grotere webwinkels is de bestelling (of eigenlijk: de inhoud van het winkelwagentje) niet afhankelijk van de sessie. Terugkerende bezoekers treffen dan bij een volgende sessie het winkelwagentje aan zoals ze dat hebben achtergelaten.

iDEAL-koppelingen werken altijd met centen, dus een bedrag in euro's vermenigvuldig je met 100.

Bas de jong

Bas de jong

10/10/2012 13:45:46
Quote Anchor link
hmm daar heb je zeker gelijk in ja ik zal de sessie id moeten gaan vervangen voor een andere waarde.
bedankt voor de tip.
en wat betreft de relatie's zal ik zeker rekening gaan houden met de verschillende relatiesoorten.

bedankt !!

Ozzie PHP

Ozzie PHP

10/10/2012 13:58:06
Quote Anchor link
Ward van der Put op 10/10/2012 13:35:19:
Bij veel grotere webwinkels is de bestelling (of eigenlijk: de inhoud van het winkelwagentje) niet afhankelijk van de sessie. Terugkerende bezoekers treffen dan bij een volgende sessie het winkelwagentje aan zoals ze dat hebben achtergelaten.

Heb je het dan over "bekende" bezoekers of over onbekende bezoekers?

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

10/10/2012 14:06:19
Quote Anchor link
Liefst beide natuurlijk. Als een nieuwe klant de sessie verliest — "We gaan aan tafel!" — en later op de avond terugkeert, is het wel zo handig dat het al gevulde winkelwagentje nog beschikbaar is.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

10/10/2012 14:22:46
Quote Anchor link
En wil je dit dan opslaan via cookies?

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

10/10/2012 14:31:43
Quote Anchor link
Ja, maar in het cookie sla je alleen versleuteld een unieke id op. Via die id vind je dan het achtergelaten winkelwagentje terug in de database.

Als je commercieel een beetje sluw bent, doe je er nog meer mee. Je kunt bijvoorbeeld terugvinden welke productpagina's de bezoeker eerder heeft bekeken; vervolgens presenteer je aanbiedingen uit de categorieën waarin de bezoeker belangstelling had, niet de categorieën die de bezoeker eerder links heeft laten liggen. Je gaat geen potloden lopen venten aan iemand die eerder langs kwam voor gouden pennen ;)

Ozzie PHP

Ozzie PHP

10/10/2012 14:32:52
Quote Anchor link
Haha... lol...

Maar ik zit me even af te vragen of dit onder de nieuwe cookiewet valt. Ik denk dat je toestemming moet vragen om dit soort cookies te plaatsen.

Marvin H

Marvin H

10/10/2012 14:36:58
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 10/10/2012 14:32:52:
Haha... lol...

Maar ik zit me even af te vragen of dit onder de nieuwe cookiewet valt. Ik denk dat je toestemming moet vragen om dit soort cookies te plaatsen.

Klopt, het mogen alleen functionele cookies zijn die noodzakelijk zijn voor het draaien van de website... zoals login- en winkelwagen cookies. Het bijhouden van bezochte pagina's is verboden via cookies, natuurlijk kan je het wel bijhouden in een database zonder cookies (dit valt buiten de cookiewet)

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

10/10/2012 14:40:18
Quote Anchor link
Deels wel, deels niet. Een cookie dat de inhoud van het winkelwagentje bijhoudt, is een functioneel cookie en daarvoor is geen toestemming vereist.

Voor elke variant van een tracking cookie is wel toestemming vereist. Dat zou dus gelden voor mijn tweede voorbeeld.

Dan nog is er wel een mouw aan te passen. In geanonimiseerde sitestatieken kun je meestal clusters van verschillende categorieën gebruikers terugvinden. Om bij het voorbeeld te blijven: er zijn kopers van potloden en er zijn kopers van pennen. Als je uit de inhoud van het winkelwagentje kunt afleiden dat de gebruiker meer een potloodkoper is, kun je het aanbod daarop afstemmen.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

10/10/2012 14:50:36
Quote Anchor link
Ward van der Put op 10/10/2012 14:40:18:
Deels wel, deels niet. Een cookie dat de inhoud van het winkelwagentje bijhoudt, is een functioneel cookie en daarvoor is geen toestemming vereist.

Tot zover klopt het. Maar op het moment dat de gebruiker weer op de site komt en jij de inhoud van zijn winkelmandje nog weet, is het opeens wel een tracking cookie. Ik denk dus dat je voor het onthouden van het winkelmandje wel degelijk toestemming moet vragen als je het via een cookie doet.

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

10/10/2012 15:07:38
Quote Anchor link
Ozzie, keer je argumentatie eens om... Waarom zou het wel mogen met een sessiecookie maar niet met een gewoon cookie? Sterker nog, je kunt de sessieduur op 90 dagen zetten en dan doet het sessiecookie hetzelfde als een gewoon cookie.

Zolang je alleen functionaliteit aanbiedt, zijn beide toegestaan: je volgt het winkelwagentje, niet de persoonsgegevens van een gebruiker. "Er zit 10 kilo bananen in het winkelwagentje" is geen persoonsgegeven, zelfs als zou je eruit kunnen afleiden dat iemand ongezonde belangstelling heeft voor bananen.

Verder zou je nog kunnen beargumenteren dat er een actieve opt-in is geweest. Door iets toe te voegen aan het winkelwagentje, geeft de gebruiker namelijk zelf te kennen dat er iets in het winkelwagentje moet worden opgeslagen. Of die functionaliteit vervolgens is geïmplementeerd via een database, een sessiecookie of een gewoon cookie, is dan bijzaak.

Bas de jong

Bas de jong

10/10/2012 15:29:12
Quote Anchor link
right...

Ozzie PHP

Ozzie PHP

10/10/2012 15:37:28
Quote Anchor link
Ward, het zou kunnen dat het klopt wat jij zegt maar helemaal zeker ben ik er niet van. Functionele cookies zijn nodig om een website op een goede manier te laten werken. Het opslaan van een winkelmandje is NIET nodig om een site goed te laten werken. Ik betwijfel dan ook of dit onder de noemer "functionele cookie" valt.

Eddy E

Eddy E

10/10/2012 15:45:40
Quote Anchor link
Wat heb je aan een online-winkel als je wel alles mag aanklikken, maar bij de kassa met een lege kar staat? Dan werkt het toch niet?
Goed werken is ook onthouden wat ik wil kopen.

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

10/10/2012 15:46:37
Quote Anchor link
Ozzie, ik begrijp je bezwaren heel goed. Het is inderdaad lastig hoe we de nieuwe cookiewet moeten interpreteren zolang er geen jurisprudentie is. Sterker nog: er wordt terecht steen en been geklaagd dat de verantwoordelijke toezichthouder, de OPTA, nog steeds geen duidelijke richtlijnen, FAQ's, enzovoort heeft gepubliceerd over wat nu wel en niet mag.

De heersende opinie onder ondernemers in e-commerce is echter dat het vullen van een winkelwagentje onmisbare standaardfunctionaliteit is. Een winkelwagentje bevat producten, geen persoonsgegevens.

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.