Kan bestanden niet verwijderen
_~3WXDE.$_G
~1463GR0.\\
~DTG6KB0.\\\
~HWT9NX0.\\
~P42QQD0.\\\
~P46LND0.\\\
~THE5IK0.\\\
~TSRK030.\\
Als ik deze bestanden (0 bytes) met Windows verkenner probeer te verwijderen krijg ik de volgende foutmelding:
Kan bestand niet verwijderen. Kan geen gegevens van bronschijf of bronbestand lezen.
Als ik het in total commander probeer krijg ik:
File not found!
Mijn PHP script kan ze ook niet verwijderen, maar die zegt dat ze zo heten:
.....\\
...\\\\\\
...\\\\\\\\
..\\
.\\
.\\\\\\\\
.\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\
Natuurlijk wil ik hier graag van af, heeft iemand ervaring met zulke bestanden of kent iemand een oplossing?
Alvast bedankt.
Kan je niet inloggen met root op je linuxserver??
Edit
Dan stuit je meteen op mijn 2e probleem, ik kan wel inloggen met root, maar dan heb ik minder rechten dan wanneer ik inlog met mijn gewone account.
Gewijzigd op 24/12/2010 10:41:24 door com puter
Com puter op 24/12/2010 10:40:16:
Dan stuit je meteen op mijn 2e probleem, ik kan wel inloggen met root, maar dan heb ik minder rechten dan wanneer ik inlog met mijn gewone account.
Vreemd. En anders probeer je eens een sudo? i <3 sudo!
Wikipedia:
The sudo command is a program for some Unix and Unix-like computer operating systems that allows users to run programs with the security privileges of another user (normally the superuser, or root).
helaas:
-ash: sudo: not found
Kan je ook met telnet of putty inloggen met je "gewone account" en kan je dan de bestenden vinden?
John D op 24/12/2010 10:54:27:
Met root minder rechten?? root zou juist alle mogelijke rechten moeten hebben....
Dat dacht ik ook, maar helaas...
Ik zal nu proberen met telnet en mijn gewone account de bestanden op te speuren.
Edit
Ik heb met telnet en vele cd's en dir's de bestanden gevonden, maar als ik ze probeer te verwijderen met rm krijg ik:
No such file or directory.
Gewijzigd op 24/12/2010 11:02:09 door com puter
Kan je ze niet eerst proberen te re-namen en dan proberen verwijderen?
Gewijzigd op 24/12/2010 15:11:22 door Dalando De Zuil
Com puter op 24/12/2010 10:56:01:
Probeer rm -rf * of ga 1 directory hoger staan en doe rm -rf *Ik heb met telnet en vele cd's en dir's de bestanden gevonden, maar als ik ze probeer te verwijderen met rm krijg ik: No such file or directory.
Dalando De Zuil op 24/12/2010 15:08:42:
Grapjas....
Op Linux?? Ja, ik had na de titel meteen aan unlocker gedacht, maar toen begon ik pas de openingspost te lezen :X
Dalando De Zuil op 24/12/2010 15:12:02:
Ja, ik had na de titel meteen aan unlocker gedacht, maar toen begon ik pas de openingspost te lezen :X
Ook hierbij geldt het gezegde:
"lees de draad, voordat je blaat ;-)"
John D op 24/12/2010 15:11:26:
Op Linux??Er is ook Wine, jeweets..... ;-)
Gewijzigd op 24/12/2010 15:13:52 door - Ariën -
Milo S op 24/12/2010 12:08:53:
Kan je ze niet eerst proberen te re-namen en dan proberen verwijderen?
Ook bij renamen, "no such file or directory" :(
Quote:
Probeer rm -rf * of ga 1 directory hoger staan en doe rm -rf *
Geprobeerd, het bestand wordt niet verwijderd, maar ik krijg ook geen error, gewoon, helemaal niks :s
Volgens mij ben ik vergeten te vertellen, dat dit gewoon een simpele huis tuin en keuken server is, er is geen mogelijkheid om er een beeldscherm, muis en toetsenbord op aan te sluiten. Ik kan er alleen met windows verkenner, ftp en telnet bij.
Gewijzigd op 24/12/2010 19:28:07 door - SanThe -
- SanThe - op 24/12/2010 19:27:39:
Santhe: Dat wordt al afgedekt door het command dat eerder gegeven is: Met telnet kom je er dus gewoon in. Op de server doe je bij bijvoorbeeld dit bestand _?~3WXDE.$_G rm *3WXDE*
rm -rf *
@com puter: wat zie na de rm -rf * als je daarna ls doet ?
Zie je dan nog bestanden met vreemde namen?
Gewijzigd op 24/12/2010 20:36:35 door Aad B
.....\\
...\\\\\\
...\\\\\\\\
..\\
.\\
.\\\\\\\\
.\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\
Net als mijn php script zei.
Helaas is het nog niet gelukt :'(
Ik heb het volgende geprobeerd:
rmdir map
Directory not empty.
rm -rf map/
-ash: -rf not found
Misschien zijn er na de feestdagen nog frisse ideeën? Anders geef ik het op.
rm -R mapnaam
Zou je niet het slachtoffer geworden kunnen zijn van een hackaanval, waarbij er een rootkit op geinstalleerd is? Als je met root en het 'rm' commando die zooi niet weg krijgt, dan doet we dit toch wel vermoeden.