Kan maar 1 row lezen.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

(Junior) PHP Ontwikkelaar bij een retail bedrijf i

Bedrijfsomschrijving Ben jij een ervaren PHP ontwikkelaar met een passie voor retail en ICT? Wil jij werken in een team dat zich bezighoudt met het ontwikkelen van uitdagende applicaties voor een groot retailbedrijf in Delft? Dan zijn zij op zoek naar jou! Functieomschrijving Als PHP Ontwikkelaar werk je in een team aan de ontwikkeling van applicaties die door de gehele organisatie worden gebruikt. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen, testen en implementeren van deze applicaties. Je werkt hierbij nauw samen met andere ontwikkelaars, projectmanagers en stakeholders binnen de organisatie. Je taken bestaan onder andere uit: Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en

Bekijk vacature »

SQL Database ontwikkelaar

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

PHP/Symfony developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Bergen op Zoom ben je als PHP/Symfony Developer niet alleen bezig met software ontwikkeling. Je bent buiten ontwikkeling ook continu bezig met het zoeken naar nieuwe trends en ontwikkelingen die van waarde kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Techstack: PHP, Symfony & mySQL. Jouw takenpakket ziet er als volgt uit: Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony-framework; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klanten; Het schrijven van een schone en efficiënte code volgens het Symfony framework; Onderhouden

Bekijk vacature »

Junior PHP Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale aspecten van Coolblue. Wat doe je als Junior PHP Developer bij Coolblue? Als Junior PHP Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen om te groeien als Junior Developer. Op dat moment komt je wil om steeds te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te kunnen maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan ook goed

Bekijk vacature »

Developer (One Data)

Do you have experience with managing IT Teams in a service delivery organization? Are you keen to bring the team and our platform to a higher level? Then Nutreco has a very interesting role for you! As a One Data developer you are responsible for the management, running and functional use of our integration landscape and processes within Nutreco. Nutreco is using at this time BizTalk 2016, and Apigee for its API management, to be replaced by Azure Integration Services as of 2023. You will be part of a virtual teams of 11 people (own and outsourced) working in an

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe software; Het ombouwen van de bestaande software; Zowel back- als front-end software ontwikkelen; Het testen; Het implementeren van de volledig geteste software; Het verzorgen van nazorg en het oplossen van bugs; Het opstellen en bijhouden van procesdocumentatie; Je draagt bij aan het agile/scrum processen van het team. Hier ga je werken Ongetwijfeld heb je een of meerdere producten van deze organisatie in huis. Het proces erachter, daar ben je ongetwijfeld minder bekend mee. Deze opdracht geeft je de kans meer over dit proces te weten te komen en een mooie bijdrage te

Bekijk vacature »

.Net Front-end Ontwikkelaar

Wij zoeken een .Net Front-end Ontwikkelaar! Omschrijving Kun jij snel schakelen en ben je stressbestendig? Dan zoeken wij jou! Als .Net Front-end Ontwikkelaar help je mee aan de webapplicatie die over de hele wereld door allerlei bedrijven wordt gebruikt. Je werkt daarnaast mee aan nieuwe en verbeterde functionaliteiten en helpt met het oplossen van bugs. Over de opdrachtgever Je komt te werken in een ambitieus team dat zich blijft ontwikkelen. Dit is alle informatie die we nu kunnen delen over de werkplek. Als jij de .Net Front-end Ontwikkelaar bent voor deze job, vertellen we je snel nóg meer. Eisen Heb

Bekijk vacature »

Laravel developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

Android developer

De functie Schiphol is een plek om te reizen, te verblijven en te werken. Door middel van data en technologie richten we op al deze gebieden het leef- en werkklimaat optimaal in en zorgen we voor een slimmere en efficiëntere operatie. Wij ontwikkelen nieuwe producten en diensten vanuit de wensen en behoeften van onze klanten, voorspellen passagier flows en testen digitale oplossingen om rijen en andere pijnpunten in het proces te verminderen. Met slimme feedback van sensortechnologie maken we zelfs data van toiletten en stoelen inzichtelijk en bruikbaar. Het Commercial Platform bestaat uit multidisciplinaire teams met een end-2-end verantwoordelijkheid voor

Bekijk vacature »

Full stack developer Node.js

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

Low Code Ontwikkelaar

In het kort Als Low Code Developer werk je aan projecten bij en voor onze klanten, waarbij je voor het ontwikkelen van de oplossingen een technisch low-code platform gebruikt. Samen met het team streef je naar de beste oplossing en bepalen jullie de juiste aanpak. Je rol is divers en je bent van begin tot eind betrokken bij de ontwikkeling zowel de back-end en de front-end van de applicatie. Naast de ontwikkeling en oplevering, breng je ook advies uit aan de klant waarom bepaalde keuzes worden gemaakt. Je bent dan ook communicatief sterk en kunt je keuzes goed (inhoudelijk) onderbouwen.

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer

Functie Om bovenstaande ambities waar te kunnen maken zijn ze op zoek naar een Front-end (Angular) developer. Het it-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn dus op zoek naar professionals die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaan, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties aan de slag gaat. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI

Bekijk vacature »

Lead javascript developer Node.js React

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij als developer werken bij een interne organisatie en de eigen software verder helpen ontwikkelen? Lees dan snel verder! In deze functie ga je werken als PHP Developer en de interne software en applicaties verder ontwikkelen. In het kort houdt dit in: Je gaat de interne applicaties en software verder optimaliseren. Verder bouw je verschillende API's en koppelingen tussen systemen. Je gaat het CRM-systeem door middel van PHP verder ontwikkelen. Ook ga je collega's ondersteunen bij vragen over de software en applicaties. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief in het

Bekijk vacature »

Back-end developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een gemotiveerde SQL Developer/ functioneel consultant. Jij wordt verantwoordelijk voor zowel het ontwerpen en implementeren van SQL-databases als voor het in kaart brengen van de bedrijfsprocessen van een organisatie en het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt als volgt uit te zien: Ontwerp en implementatie van SQL-databases: Je ontwerpt, ontwikkelt en implementeert SQL-databases om de data behoeften van de organisatie te ondersteunen; Analyse van bedrijfsprocessen: Je analyseert de bedrijfsprocessen van de organisatie om de behoeften van de klant te begrijpen en te vertalen naar

Bekijk vacature »
Mathieu Posthumus

Mathieu Posthumus

25/06/2014 15:13:28
Quote Anchor link
Hey mensen,

ik ben bezig met een activation email code.

bijna alles werkt.
1 account kan ik activeren.
maar als een ander account aanmaak. kan ik hem niet activeren hij zegt dan dat ie de email niet kan vinden en de activationcode niet kan vinde. maar dat kan hij wel bijn mijn 1e account en mijn 2e account.
waarom niet???

Hopelijk kunnen jullie helpen.

activate.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<?php
if (isset($_GET['succes']) == true && empty($_GET['succes']) == true) {
    echo '<h2>Thanks, we\'ve activated you\'re account...</h2>';
    echo '<p>And you\'re free to log in.</p>';
}
else if (isset($_GET['email'], $_GET['email_code']) == true) {
    $email      = trim($_GET['email']);
    $email_code = trim($_GET['email_code']);

if (email_exists($email) == false) {
        $errors[] = 'Oops, something went wrong, and we couldn\'t find that email!';
    }
else if (activate($email, $email_code) == false) {
        $errors[] = 'We had some problems to activate you\'re account.';
    }

if (empty($errors) == false) {
        echo '<h2>Oops...</h2>';
        echo output_errors($errors);
    }
else {
        header("Location: activate.php?succes");
    }
}
else {
    header("Location: index.php");
    exit();
}

?>

user.php
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
<?php
function activate($email, $email_code) {
    $email = mysql_real_escape_string($email);
    $email_code = mysql_real_escape_string($email_code);

$query = mysql_result(mysql_query("SELECT user_id FROM users WHERE email = '$email' AND email_code = '$email_code' AND active = 0"), 0);
    if ($query == 1) {
        mysql_query("UPDATE users SET active = 1 WHERE email = '$email'");
        return true;
    }
else {
        return false;
        echo $register_data['email'];
    }
}
function
register_user($register_data){
    array_walk($register_data, 'array_sanitize');
    $register_data['password'] = md5($register_data['password']);

$fields = implode(', ', array_keys($register_data));
    $data = '\'' . implode('\', \'', $register_data) . '\'';

mysql_query("INSERT INTO users ($fields) VALUES ($data)");

mail($register_data['email'], 'M-Tutorial - Activation code!', "Hello " . $register_data['first_name'] . ",\n\nThanks for that you registerd on our website.\n\nTo activate you're account please click the link below.\n\nActivation code: http://localhost/tutorial/activate.php?email=" . $register_data['email'] . "&email_code=" . $register_data['email_code'] . "\n\nWe all thank you and wish you much enjoy to our website. Kind regards from the MTUT Crew.", 'From: [email protected]');
}
function
email_exists($email) {
    $email = sanitize($email);

$query = mysql_query("SELECT user_id FROM users WHERE email = '$email'");
    if (mysql_num_rows($query) == 0) {

}
else {
        return (mysql_result($query, 0) == 1) ? true : false;
    }
}

?>

register.php
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<?php
if (isset($_GET['succes']) && empty($_GET['succes'])) {
    echo 'You\'ve been registerd succesfully.<br>Please activate you\'re account to log in on our website.';
}
else {
    if (empty($errors) == false) {
        echo output_errors($errors);
    }
else if (empty($_POST) == false && empty($errors) == true) {
        $register_data = array(
            'username' => $_POST['username'],
            'password' => $_POST['password'],
            'first_name' => $_POST['first_name'],
            'last_name' => $_POST['last_name'],
            'email_code' => md5($_POST['username'] + microtime()),
            'email' => $_POST['email']
        );

register_user($register_data);
        header("Location: register.php?succes");
        exit();
    }

?>

general.php
Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
function email($to, $subject, $header) {
    mail($to, $subject, $body, 'From: [email protected]');
}

?>

Ik geef alleen de stukjes code mee de van belang zijn.!!.

En jaja ik doe het nog met mysql. dat is omdat ze het zo in de tutorial doen maar als het zover is verander ik het naar mysqli_... en ik gebruik ook nu nog even md5() om te hashen.
Gewijzigd op 25/06/2014 15:14:17 door Mathieu Posthumus

PHP hulp

PHP hulp

05/11/2024 07:37:24

Erwin H

Erwin H

25/06/2014 15:20:07
Quote Anchor link
Volgens mij zit hier de fout:
Code (php)
1
2
3
<?php
return (mysql_result($query, 0) == 1) ? true : false;
?>

Wat je hier doet is testen of de waarde van de eerste kolom van de eerste rij gelijk is aan 1. Dat klopt dus alleen voor de gebruiker met id 1. Voor alle andere gebruikers klopt dat niet en dus kan je andere gebruikers nooit activeren.
Als je dit uit een tutorial hebt dan moet je die of weggooien.... of beter overtikken. Ik kan me niet voorstellen dat dit er zo in staat.

Mathieu Posthumus

Mathieu Posthumus

25/06/2014 15:23:30
Quote Anchor link
ik kan de video wel sturen maar moet ik dat dan veranderen naar
Code (php)
1
2
3
<?php
return (mysql_result($query, 0) >= 1) ? true : false;
?>

Gerhard l

gerhard l

25/06/2014 15:29:28
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?
function email_exists($email) {

$query = mysql_query("SELECT user_id FROM users WHERE email = '".mysql_real_escape_string($email)."'");
  if($query !== false){
    if (mysql_num_rows($query) == 1) {
      return true;
    }
  }

return false;    
}

?>
Gewijzigd op 25/06/2014 15:31:22 door gerhard l

Mathieu Posthumus

Mathieu Posthumus

25/06/2014 15:30:07
Quote Anchor link
Oke ik ga het even proberen dankje:)

Erwin H

Erwin H

25/06/2014 15:30:18
Quote Anchor link
Weet waar je me bezig bent (dat kan ik bijna bij elk topic hier wel zetten).
Je wilt helemaal niet weten wat de waarde is van die kolom, daar kan je namelijk helemaal niets mee. Wat mij betreft is die hele regel vreemd. Het enige wat je namelijk op dat moment kunt doen is testen of je een rij terug krijgt of niet (en dat doe je al in de eerdere conditie). Wat deze regel nog test is mij volkomen onduidelijk. Persoonlijk zou ik die hele else weggooien en alleen testen of er een rij terugkomt -> true, of dat er geen rij terug komt -> false.

Edit:
en dan kom je dus op wat Gerhard poste

Als dit zo in de tutorial staat dan weet je wat je er wat mij betreft mee kunt doen....
Gewijzigd op 25/06/2014 15:31:23 door Erwin H

Mathieu Posthumus

Mathieu Posthumus

25/06/2014 15:31:21
Quote Anchor link
Yes het werkt naja ik had dan die ik had gezegt. dat >= 1 werkt ook maar toch bedankt.:)

Gerhard l

gerhard l

25/06/2014 15:36:33
Quote Anchor link
Ik snap je laatste reactie niet helemaal, maar het moet gewoon == 1 zijn, ik denk niet dat je meerdere gebruikers op 1 emailadres hebt.
Maar fijn dat het werkt. Lees Erwin zijn reactie wel goed, over de werking van mijn stukje code en als die oude code inderdaad zo in je tutorial staat, kan je misschien beter een andere zoeken.

Obelix Idefix

Obelix Idefix

25/06/2014 15:42:13
Quote Anchor link
Zou gaan debuggen.
Plaats hier en daar een controle om te kijken/controleren of het script wel die stappen zet die jij denkt. Kom je er vanzelf achter waar het fout gaat.

Mathieu Posthumus op 25/06/2014 15:13:28:
activate.php
Code (php)
1
2
3
<?php
if (isset($_GET['succes']) == true && empty($_GET['succes']) == true) {
?>

Wat is hier de bedoeling? Eerst controleren of $_GET['succes'] bestaat en dan controleren of die leeg is?
Mathieu Posthumus op 25/06/2014 15:13:28:
user.php
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
function activate($email, $email_code) {
    $email = mysql_real_escape_string($email);
    $email_code = mysql_real_escape_string($email_code);

$query = mysql_result(mysql_query("SELECT user_id FROM users WHERE email = '$email' AND email_code = '$email_code' AND active = 0"), 0);
    if ($query == 1) {
        mysql_query("UPDATE users SET active = 1 WHERE email = '$email'");
        return true;
    }
else {
        return false;
        echo $register_data['email'];
    }
}

?>

Misschien goed om code over meerdere regels uit te schrijven en dan te gaan debuggen.
Hoe ziet je SELECT-query er uit? Klopt dat met wat je verwacht?
Lukt de query ook daadwekelijk?
Wordt de update-query succesvol uitgevoerd?
Kun je eerst een return in een functie geven en daarna nog een echo?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.