Kan niet inloggen op mysql database

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jeffrey

Jeffrey

13/05/2005 11:12:00
Quote Anchor link
Ik ben voor een website een pagina aan het maken waar ze zelf de vacatures etc aan kunnen passen. Ik doe dit in combinatie met een mysql database. Op mijn eigen werkstation kan ik zonder problemen in die database komen, maar als ik het op de server plaats krijg ik deze melding:

Fout
MySQL retourneerde:

Access denied for user: 'jeffrey@localhost' (Using password: YES)

Ik heb de volgende instellingen in de config.inc.php staan:

$cfgServers[1]['host'] = 'localhost';
$cfgServers[1]['port'] = '';
$cfgServers[1]['socket'] = '';
$cfgServers[1]['connect_type'] = 'socket';
$cfgServers[1]['stduser'] = 'jeffrey';
$cfgServers[1]['stdpass'] = '*****;
$cfgServers[1]['auth_type'] = 'cookie';
$cfgServers[1]['user'] = 'jeffrey';
$cfgServers[1]['password'] = '*****';
$cfgServers[1]['only_db'] = '';
$cfgServers[1]['verbose'] = '';
$cfgServers[1]['bookmarkdb'] = '';
$cfgServers[1]['bookmarktable'] = '';

Weet iemand misschien wat het probleem is? Ik heb al verschillende dingen geprobeerd te veranderen maar niks helpt.
Gewijzigd op 13/05/2005 11:12:00 door Jeffrey

PHP hulp

PHP hulp

09/01/2025 09:14:09

Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

13/05/2005 11:18:00
Quote Anchor link
Dat ligt aan de instellingen van de MySQL server. De gebruiker Jeffrey met een wachtwoord mag geen verbinding maken vanaf localhost. Maar dat zei de foutmelding ook al.

(je vroeg om het probleem...)

De oplossing? De rechten van de gebruiker jeffrey veranderen zodat deze wel mag connecten vanaf localhost...

Elwin

Jeffrey

Jeffrey

13/05/2005 11:50:00
Quote Anchor link
Oke maar moet ik die rechten instellen op de server waar ik het plaats of moet ik deze ergens anders wijzigen? Als het op de server zelf moet gebeuren moet ik namelijk contact opnemen met degene waar ik dit voor doe.

Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

13/05/2005 12:09:00
Quote Anchor link
Je moet contact opnemen met de beheerder van de MySQL-server. In de meeste gevallen kunnen die je probleem oplossen. Geef de beheerder ook even de foutmelding (en zeg over welke server het gaat).

Elwin

Jeffrey

Jeffrey

13/05/2005 12:42:00
Quote Anchor link
Oke bedankt :)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.