Kapotte harddisk Ubuntu

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior .NET developer

Functie Jij gaat als Medior .NET ontwikkelaar aan de slag in ons scrumteam met 6 developers die gepassioneerd en actief bezig zijn om onze spelers kwalitatieve en mooie spelervaringen aan te bieden. Als medior .NET developer ga jij werken aan een technisch hoogwaardig platform welke bezoekerspieken verwerkt van tienduizenden tot honderdduizenden gebruikers per minuut! Ons scrumteam werkt in drie wekelijkse sprints en wij beginnen iedere ochtend met een stand-up. Jij werkt bij ons met C# .NET, .NET Core, React.JS, Xamarin, Azure, Docker en Kubernetes. Wij hechten enorm veel waarde aan het leveren van hoogwaardige en kwalitatieve code. Zodra jij de

Bekijk vacature »

Senior Front-End Developer

Als Senior Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Senior Front-End Developer bij Coolblue? Als Senior Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Senior Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Nadenken

Bekijk vacature »

API Developer Red Hat Fuse

Dit ga je doen Als API Developer zal je verantwoordelijk zijn voor het: het maken van API's en het correct laten draaien van de API's op het platform. Hierdoor kom je in aanraking met Red Hat Fuse, Springt Boot, 3Scale, Red Hat SSO, Openshift en Azure DevOps; zorgen voor de kwaliteit van de ontwikkeling, integratie en prestaties van de API's; zorgen voor een stabiel integratieplatform. Hier ga je werken Deze organisatie is een toonaangevende speler in de vastgoedbranche en telt momenteel ruim 500 medewerkers. Met meer dan 150 applicaties staat er een complex applicatielandschap dat hoofdzakelijk op OpenShift, Azure en

Bekijk vacature »

Back end developer Onderwijssoftware

Functie Als back end developer kom jij terecht in een klein, maar hecht team bestaande uit 5 andere developers (waarvan 2 senioren, 2 medior en 1 junior). Met de gezamenlijke missie om “ieder kind te helpen met onze software” wordt er dagelijks gepassioneerd en hard gewerkt aan ons in-house ontwikkeld platform. Deze software is gebaseerd is op AI, machine Learning en wetenschappelijke inzichten. Dagelijks zul jij werken met onze high traffic webapplicatie. We hebben ruim 300.00 gebruikers en meer dan 2 miljard records waar je te maken mee krijgt! Verder zul jij je bezighouden met: – Het ontwikkelen van hoogwaardige

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Front-end Angular developer

Functie In jouw rol als Front-End developer werk je samen met de backend developers om middels tweewekelijkse sprints het platform naar een hoger niveau te tillen. Hiernaast heb je affiniteit met data en werk je graag samen met het team om de gegevensintegriteit en -beveiliging te waarborgen, om ervoor te zorgen dat de gebruiker wereldwijd de beste SaaS-services heeft. Deze organisatie heeft meer dan 100 mensen in dienst, waarvan er 45 in Nederland werken. Het ontwikkelteam bestaat uit 10 mensen en is verdeeld in 2 scrumteams. Het eerste team bestaat uit Java en Scala ontwikkelaars. Het tweede team, waar jij

Bekijk vacature »

Lead Java Developer

Dit ga je doen Je taken bestaan onder andere uit: Het aansturen van een development team bestaande uit 8 collega's op technisch maar ook HR gebied; Het maken van strategische keuzes omtrent de (nieuw)bouw van deze applicatie; Het maken van technische ontwerpen; Hands-on mee ontwikkelen met het team (met o.a. Java, Spring, Angular, REST); Reviewen van code en feedback geven op collega developers. Hier ga je werken Als Lead Software Developer ben je verantwoordelijk voor één van de vier Agile Java ontwikkelteams die bouwen aan technologie die duizenden instanties wereldwijd verbindt. Dit Agile team, data Jira en Confluence gebruikt en

Bekijk vacature »

Mendix Ontwikkelaar - Vernieuwen van het applicati

Bedrijfsomschrijving De ontwikkelingen in de transportsector gaan razendsnel. Bij ons kun je een belangrijke rol spelen in deze sector. We streven ernaar om onze klanten te ontzorgen op het gebied van continuïteit en veiligheid met innovatieve producten en diensten. We willen dat onze klanten de veiligste vervoerders van Europa worden. Ons team werkt hard om deze ambitieuze doelstellingen te bereiken en we bieden een motiverende werkomgeving aan. We zijn op zoek naar zelfstarters met een focus op resultaat en beslissingsbevoegdheid. Functieomschrijving Als Mendix ontwikkelaar bij deze organisatie heb je een gevarieerde baan. Het applicatielandschap wordt vernieuwd en de “schade en

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving Startende Software Ontwikkelaar gezocht met kennis van C# .NET! Ben jij net klaar met je opleiding en ben je op zoek naar je eerste echte werkervaring? Of heb jij al enige werkervaring maar ben toe aan iets nieuws? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Wij zoeken namelijk een Junior Software Ontwikkelaar die klaar is voor een nieuwe uitdaging bij een leuke werkgeven in de regio Zeist. In deze functie werk jij vaak aan verschillende projecten en ga je bij klanten op bezoek. Ben jij op zoek naar een functie met uitdaging, diversiteit en verantwoordelijkheid? Dan is

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework. Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Je komt te werken in een klein team van developers, die zich voornamelijk bezighouden met back-end development. Verder staat dit

Bekijk vacature »

Leidinggevend Full Stack Developer

Hé jij, nieuwe Pinkcuber! Ga aan de slag bij Pinkcube, online leverancier van promotieartikelen! Een innovatieve organisatie waar extra stappen zetten voor klanten de normaalste zaak van de wereld is. Ambitieus zijn we ook. ‘Naoberschap’ staat bij Pinkcube hoog in het vaandel; we helpen elkaar en iedereen is welkom. Pinkcube is Great Place to Work Certified, erkend leerbedrijf, maatschappelijk betrokken partner van stichting Present en partner van CliniClowns. En misschien wel jouw nieuwe werkgever. Wij zoeken namelijk een enthousiaste: Leidinggevend Full Stack Developer (40 uur, medior/senior) Ben jij klaar om baanbrekende ideeën tot leven te brengen en deel uit te

Bekijk vacature »

Full stack developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Fullstack JavaScript developer (ReactJS, NodeJS, T

Functie Het team bestaat momenteel uit ruim 15 collega’s, waarvan ruim de helft in het ontwikkelteam werkzaam is. Er zijn gave plannen om het platform ook te gaan toepassen op bijv. vliegvelden, maar ook internationale groei zit in het verschiet en daarom zijn ze op zoek naar versterking. Als Fullstack JavaScript developer werk je nauw samen met 9 fullstack (Python en .NET) developers. Binnen het team ga jij je toespitsen op het creeren van de optimale toegankelijkheid en user experience. Om dit voor elkaar te krijgen zul je ontwerpen, programmeren, testen en implementeren. Het hele proces dus! Maar ook bijvoorbeeld

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Doorontwikkelen van software; Ontwikkelen en testen van nieuwe functionaliteiten; Implementaties van nieuwe functionaliteiten en updates; Verzorgen van technische migraties naar nieuwe frameworks; Verwerken van incidenten. Hier ga je werken Onze klant, gevestigd in de regio Amsterdam, draagt bij aan het verbeteren van de veiligheid en efficiëntie van de Nederlandse infrastructuur door het ontwikkelen van afgemeten software oplossingen. Zo passen zij location intelligence toe om onderhoud en reparaties efficiënt te laten verlopen. Verder zorgen deze systemen dat incidenten zo snel mogelijk worden opgelost. Als Front-end Developer ben jij samen met je team betrokken met het (door)ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Roel -

Roel -

20/01/2012 20:07:20
Quote Anchor link
Hoi hoi,

Ik heb een probleem dat ik waarschijnlijk niet eens op kan lossen. Toch wil ik het jullie vragen omdat jullie misschien weten of het opgelost kan worden.

M'n zus heeft een paar jaar geleden een netbook gekocht. Deze had Windows 7 Starter, alleen wegens agressie heeft ze er meerdere malen harde klappen op gegeven toen hij niet snel genoeg reageerde. Erg dom natuurlijk, dat heb ik ook al gezegd.

Nu is het zo dat Windows 7 niet meer opstartte. Toen ik hem probeerde te imagen (er stond een legale versie is) lukte dat niet. De ene keer kwam hij tot de 57% in een DOS-venster en de keren daarna reageerde ie helemaal niet meer.

Bij het opstarten kun je nu een aantal keuzes maken en er staat ook dat de status van de hard disk bad is. Daarom heb ik de desktop versie van Ubuntu gedownload (11.10) en geboot vanaf een USB-stick. Wonder boven wonder werkt dit gewoon en ik kan er weer mee werken.

Bij het opstarten krijg ik zoals ik al zei de melding van meerdere opties. Image recovery en zo. Er staat ook bij:
Pri master Hard Disk:S.M.A.R.T. Status BAD, Backup and Replace

Ik boot Ubuntu nu vanaf m'n USB en dat werkt. Als ie eenmaal opgestart is krijg ik inderdaad meldingen dat de harddisk niet goed meer is. Dit krijg ik dan in een pop-upje:
Hard Disk Problems Detected
A hard disk is reporting health problems.

Ik klik dan op Examine en selecteer vervolgens de juiste harddisk.
Dan staat er bij SMART Status: DISK FAILURE IS IMMINENT

Een installatie werkt gewoon, maar als ik dan probeer te booten, dan krijg ik zo'n knipperende underscore en het harddisk lampje doet niks.

Kan ik hier iets tegen doen?

Hartelijk, hartelijk bedankt!

PHP hulp

PHP hulp

21/11/2024 21:51:13

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

20/01/2012 20:10:17
Quote Anchor link
Ik vrees toch echt dat de HD aan het einde van zijn latijn zal zijn.
Even de leverancier bellen, lijkt me?

Roy -

Roy -

20/01/2012 20:15:19
Quote Anchor link
Netbooks meestal 1 jaar garantie, maar licht uiteraard aan het merk. Geen garantie? Nieuwe hardeschijf of beter een ssd!
Wanneer er nog belangrijke bestanden op stonden kan je een recovery uitvoeren.

Wil je het ook nog zwart op wit hebben, kijk van welk merk je hardeschijf is en Google eens naar "{merk} hard disk diagnostic". Meeste merken hebben een tooltje en sommige bijv. seagate en wd hebben nog een herstel optie!

Roel -

Roel -

20/01/2012 20:20:27
Quote Anchor link
Ik denk dat er geen garantie meer op zit.
En ik heb al wat zitten Googlen voor een nieuwe harddisk, maar die kosten al gauw €100,-.

Roy -

Roy -

20/01/2012 20:24:21
Quote Anchor link
Prijzen zijn i.v.m. de overstromingen in thailand hoog inderdaad. Fabrikanten die onder water staan. Productie van SSD's is daarin tegen weer versneld waardoor die alleen maar in prijs zakken.

Frank WD

Frank WD

20/01/2012 21:50:13
Quote Anchor link
@roy,
Dit vind ik persoonlijk onzin hoor. Wat heeft een overstroming te maken met een struktueel hoog houden van de prijzen. Ze gooien het allemaal op overstroming, maar als je rechtstreeks uit thailand besteld zijn de prijzen het zelfde als voor de overstroming. De winkels en distributie zetten zelf de prijzen hoog om uit de overstroming een slaatje te slaan.

@Roel,
€100,- euro voor een laptop hdd is wel erg veel. Laat eens horen wat je zoekt aan merk en grote schijf. Wellicht kan ik je wel voorzien in een schijfje die meer maals goedkoper is.
Gewijzigd op 20/01/2012 21:50:41 door Frank WD

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

20/01/2012 21:52:53
Quote Anchor link
Frank van sloten op 20/01/2012 21:50:13:
@roy,
Dit vind ik persoonlijk onzin hoor. Wat heeft een overstroming te maken met een struktueel hoog houden van de prijzen. Ze gooien het allemaal op overstroming, maar als je rechtstreeks uit thailand besteld zijn de prijzen het zelfde als voor de overstroming. De winkels en distributie zetten zelf de prijzen hoog om uit de overstroming een slaatje te slaan.

Levertijden, vraag....
Die overstroming is echt geen reden om alleen voor de winkels even hogere prijzen te heffen. Geloof me, hun betalen ook nu meer voor de inkoop.

Dus ik vind je verhaal wel een beetje uit de lucht gegrepen, mits je met eenb ron komt.

Frank WD

Frank WD

20/01/2012 22:00:41
Quote Anchor link
@-Aar-
Als je vind dat dit uit de lucht gegrepen is, das is natuurlijk jou mening. En een meming mag men hebben natuurlijk alle respect voor.

Bron kan ik je wel geven. Bel morgen even naar swift computers in Oldenzaal(Overijzel) en vraag daar even naar Bas van de ICT afdeling.
Deze kan mijn verhaal bevesteging. Hij zegt ook dat er een lichte prijs verhoging is geweest bij inkoop. Deze prijs verhoging is niet gelinkt aan de overstroming.
Maar deze prijs verhoging is echt geen 25 tot 35% zoals bijna alle computer bedrijven voorlecht.

Het lijkt mij toch wel dat medio 2012 de mensen toch wel snappen dat iedereen in deze tijd overal maar een slaatje probeert te slaan en elke dingetje of natuur rampen en prijs verhoging aanslaan.

EDIT:
Levertijd vertraging zie ik niet als een noodzaak om een prijzverhoging door te voeren. Je dient alleen langer op je product te wachten.
Gewijzigd op 20/01/2012 22:02:04 door Frank WD

20/01/2012 23:49:07
Quote Anchor link
Nieteens proberen te imagen joh, gewoon een omzeilde Windows 7 van internet halen en installeren. Microschoft verdiend genoeg, heb nog nooit een Windows product gekocht, en zal ik ook nooit doen ;)

Over de HDD, deze zijn tegenwoordig zo duur vanwege gezeik daar in het oosten.

Het downloaden van illegale software is strafbaar en er staan boetes op. PHPhulp staat niet achter het gebruik van illegaal en wordt om deze reden ook niet geaccepteerd op het forum.[/modedit]
Gewijzigd op 21/01/2012 00:46:54 door Bas IJzelendoorn

Pieter Jansen

Pieter Jansen

20/01/2012 23:58:17
Quote Anchor link
Je hoeft geen nieuwe Harddisk te halen hoor, je moet alleen zorgen dat de bootsector van de HDD weer op orde is, meestal betekent dit een paar keer overschrijven ( format c). Als alle bitjes weer terug staan kun je er een MBT repair op uitvoeren, die maakt een kleine partitie aan, kopieert de bootsector en probeert het dan te herstellen, vaak gaat dit meteen de eerste keer goed.

Als die echt stuk was, zouden er wel dikke gaten vallen maar daar is geen sprake van, dus gewoon compleet schoon whipen, je MBT herstellen en klaar is die weer.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

20/01/2012 23:59:14
Quote Anchor link
Rick de Graaff op 20/01/2012 23:49:07:
Nieteens proberen te imagen joh, gewoon een omzeilde Windows 7 van internet halen en installeren. Microschoft verdiend genoeg, heb nog nooit een Windows product gekocht, en zal ik ook nooit doen ;)

Beste Rick, wat jij zelf doet dat moet je zelf weten. Echter, het aansporen tot het verkrijgen van illegale software wordt op dit forum NIET getolereerd!

Roel -

Roel -

21/01/2012 00:01:20
Quote Anchor link
Hmm, het is wellicht het proberen waard Merijn.
Hoe kan ik dit doen?

Vanuit Ubuntu?

Toevoeging op 21/01/2012 00:03:34:

En Rick, ik had niet eens een Windows versie hoeven downloaden, die stond er al op.
De harddisk deed het gewoon niet. Die moet ik zien te fixen, heeft verder niks met W7 te maken.

Pieter Jansen

Pieter Jansen

21/01/2012 17:06:29
Quote Anchor link
Roel, tegenwoordig kan dat vanuit de BIOS van het moederbord. Mits USB werkt. Het is een programma die je eerder moest flashen. Mocht je geen USB hebben, kun je natuurlijk een cdtje proberen en mocht het dan niet werken zou het wellicht via een rare constructie in Ubuntu kunnen.

Anders moet je even bij de computer zaak in de buurt langs gaan, die hebben de tools vast en zeker.

Roel -

Roel -

21/01/2012 19:02:45
Quote Anchor link
USB werkt inderdaad, zo heb ik Ubuntu er ook op gekregen.
Een ander probleem is dat ik geen CD-speler heb, het is een netbook. :-(

Hoe kan ik vanuit de BIOS m'n harde schijf formatten, of weet je dat niet?

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

21/01/2012 19:09:57
Quote Anchor link
Je zult toch ook je data willen behouden? Maar je zal er waarschinlijk niet aan ontkomen om een nieuwe HD te hopen.

Roel -

Roel -

21/01/2012 19:11:17
Quote Anchor link
Ik hoef geen data te bewaren.
Maar dat denk ik helaas ook niet nee...

Bram Boos

Bram Boos

21/01/2012 20:05:32
Quote Anchor link
Formatteren heeft geen zin. Die smart melding is niet meer dan een brandmelder in je huis. Tegen die tijd dat de brandmelder aan is gegaan is de brand al te groot om te blussen. Hetzelfde geld voor je harde schijf, het is niet meer te repareren.

Roel -

Roel -

21/01/2012 20:47:53
Quote Anchor link
Waarom zegt die aap dat dan. Daar ben ik dus nog een dag mee bezig geweest.
Ik ben bang dat ze een nieuwe mag kopen, een nieuwe harde schijf doe je ook niet zomaar in een netbook.

Misschien is het een goede leer voor de volgende keer, geef je apparatuur geen klappen... * zucht *

Roy -

Roy -

21/01/2012 21:09:35
Quote Anchor link
Als het mijn schijf was had ik een nieuwe gehaald. Stel je krijg de schijf op wat voor manier dan ook weer aan de praat vertrouw ik hem niet. Ben je net lekker bezig met wat bestandjes, hopa! alles weg. Nogmaals, ik zou een nieuwe halen.

Roel -

Roel -

21/01/2012 21:19:20
Quote Anchor link
Jij hoeft het niet te betalen zeker.
De prijs van een nieuwe HD is ongeveer de helft van een nieuwe netbook.

Roy -

Roy -

21/01/2012 21:48:22
Quote Anchor link
Gelukkig niet. Je vraagt om advies, bij deze.

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.