Kennemercollegeboeken - Reacties
Ik ben nu enkele weken bezig met de volgende site:
http://kennemercollegeboeken.hostzi.com/
Zou ik hier reacties op mogen ontvangen?
Groet,
Frank
Kijkend naar je code zie ik dat je begint met een head-tag. Sterker nog; je hebt 2x head-tag.
Klopt (dus) niet.
"Op kennemercollege boeken kan je eenvoudig een boek toevoegen voor het vak Nederlands. " Hoe dan? Wat dat zie ik nergens.
De linkjes onder 'account' tonen een witte pagina, zonder verdere lay-out/opmaak met een paar invoervelden.
- Lay-out/website zegt mij niet wat ik er kan
- Wel apart dat ik bij het email adres '/' kan invullen en dan geregistreerd wordt. (kan vervolgens niet inloggen)
- copyright teken in footer werkt niet
- je CSS is onjuist. HTML5 semantiek is o.a. bedacht, zodat je in je CSS direct dat gedeelte kan benaderen. Dus als je header hebt. Ga je niet nog eens een id 'header' aan maken en in je css dan ook nog eens een stijl #header declareren. Dat is onnodig, kan je net zo goed alles met divjes doen.
- Je hebt als openingstekst: Op kennemercollege boeken kan je eenvoudig een boek toevoegen voor het vak Nederlands. Hoe doe ik dat? korte beschrijving van je hele website op de homepagina.
- registratie pagina is heeeeeeel traag.
- 'Welkom in het ledenpaneel. Wij raden je aan niet de back en forward toets te gebruiken.' Ik raad je af dit mensen te verbieden xD
- lay-out verspringt als ik naar een andere pagina ga als ik ingelogd ben (met user: admin o.0)
- Als ik ingelogd ben en op de voorpagina klik moet ik opnieuw inloggen?!
- Ik mag de back en foward knoppen niet gebruiken maar als ik naar nieuws ga heb ik geen keus! evenals het forum, waar ik OPNIEUW moet registreren.
- Als ik op boek toevoegen klik en vervolgens op boek toevoegen klik krijg ik een 404 van 000webhost
- menu spelletjes valt weg als ik ingelogd ben omdat de navigatie te lang is (mozilla firefox)
Overal:
tjsa niet echt spectaculair. Ik mis waar de website voor dient.
Quote:
- Je hebt als openingstekst: Op kennemercollege boeken kan je eenvoudig een boek toevoegen voor het vak Nederlands. Hoe doe ik dat? korte beschrijving van je hele website op de homepagina.
Ik zal morgen even alles afgaan en wijzigen, dan neem ik er even de tijd voor. Het is voor het vak 'Nederlands' op een school, waar de leraar uitleg geeft hoe alles werkt. Edit: Ik zal hier nog even een tutorial voor schrijven op de site zelf
Gewijzigd:
Quote:
- 'Welkom in het ledenpaneel. Wij raden je aan niet de back en forward toets te gebruiken.' Ik raad je af dit mensen te verbieden xD
Dit kan ik niet verbieden, maar anders moet je opnieuw inloggen. Daarom staat er ook 'Raden aan'
Quote:
- Als ik ingelogd ben en op de voorpagina klik moet ik opnieuw inloggen?!
Is nu aangepast
Quote:
- Als ik op boek toevoegen klik en vervolgens op boek toevoegen klik krijg ik een 404 van 000webhost
Foutje in de doorwijzing, is nu aangepast
De rest zal ik morgen ochtend/middag afwerken. Voor nu bedankt voor alle reacties!
Toevoeging op 07/06/2013 07:17:59:
Quote:
Er is ruimte tussen het menu en de groene 'footer'.
Is nu opgelost door een aantal <br> tussen te voegen.
Quote:
De linkjes onder 'account' tonen een witte pagina, zonder verdere lay-out/opmaak met een paar invoervelden.
De layout is ook hier toegevoegd.
Dit is niet echt een design/opmaak anno 2013 vind je wel?
Je site is niet in het middel uitgelijnd, het staat linksboven in de hoek, en het overige is wit. Het is zoiezo netter om de site of volledig over de pagina te verdelen, of uit te lijnen in het midden.
Waarom worden je links onder 'HOME' allemaal in nieuwe vensters geopend? Je weet dat pop-up blockers dit natuurlijk blokkeren.
Een menu maak je doorgaans op met unsorted list en links, niet met paragraven.
Dan zou het menu er zo uit zien.
<ul>
<li>Je href hier, met eventueel je pop-up(raad ik niet aan!)</li>
</ul>
Wil je het stylen zonder anno 2000 blauwe underlined hyperlinks als menu links geef je de ul een id en style je de li in je style sheet.
Leer je aan om alle tekst in HTML tussen <p></p> te zetten en niet zo los in je pagina, net als in je footer. Mocht je het later willen uitlijnen, marges aanpassen, etc kun je dit makkelijk en snel doen.
Het probleem van het in en uitloggen op alle pagina's kan je voorkomen door op alle pagina's session_start(); boven in te plaatsen. Ik neem aan dat je hetzelfde login script gebruikt als je onlangs gepost hebt.