Keuzelijst uit MYSQL-tabel

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior Software Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer!? Sta jij aan het begin van jouw loopbaan of heb jij misschien al enige ervaring? Vind jij het daarnaast belangrijk om jezelf constant te kunnen ontwikkelen en uitdagen? Lees dan snel verder! Voor een vooraanstaand softwarehuis in Nieuwegein ben ik op zoek naar een Junior Software Developer. De eigenaar van het bedrijf is ervan bewust dat je als junior nog een hoop kan leren, waardoor je de eerste maanden veel begeleiding en diverse trainingen krijgt. Daarna ga je samen met je collega's aan zowel kleine als grote projecten werken.

Bekijk vacature »

Als Front-end developer werken aan apps voor het o

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

Software Developer

Longship.io gaat de wereld veroveren met baanbrekende software en legendarische... pizza-avonden! Lees hier de vacature van IT Operations Manager! Bij Longship werken we met een team van 5 mensen aan software voor laadpaal operators. Longship is ontstaan in 2020 met als doel om de elektrische mobiliteitstransitie aan te jagen. We zijn nu al een wereldwijde speler doordat we continu voorop lopen in innovatie. Ons platform helpt het versneld elektrificeren van wagenparken, internationaal! Wij zijn een startup met grote ambities die we willen bereiken met een relatief klein en efficiënt team. Je krijg de kans om ontzettend veel te leren van

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET developer start jij in een development team met twee ervaren software ontwikkelaars. Jouw persoonlijke ontwikkeling is voor ons erg belangrijk en jij gaat dan ook meelopen met onze Senior .NET ontwikkelaar die jou met zijn kennis en ervaring een goede begeleiding kan aanbieden. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit

Bekijk vacature »

Low-code developer

Functie omschrijving Heb jij altijd al een training willen volgen in het buitenland? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alphen ad Rijn zijn wij op zoek naar kandidaten die aan de slag willen als Low Code Developer! Beschik jij over HBO/WO nivo, bij voorkeur Informatica, maar een ander technische opleiding zoals bijv. wiskunde, natuurkunde is ook goed. Heb jij aantoonbare affiniteit met IT en ben jij gedreven, enthousiast, communicatief vaardig en klantgericht? Lees dan snel verder! Je wordt getraind tot een volwaardig Low Code Developer, het traject ziet er als volgt uit: Start 1e week januari, opleiding van 3 weken

Bekijk vacature »

Senior Airport Developer ( System engineer)

De functie Nice to know (you) De nieuwe A-pier wordt de duurzaamste van Schiphol. Als deze af is ligt er 4000 vierkante meter zonnepanelen op het dak. En de toiletten? Die spoelen door met regenwater. we gaan ervoor: het creëren van de meest duurzame en hoogwaardige luchthavens ter wereld. een toekomstbestendig en duurzaam Schiphol. Daar werken we elke dag hard aan in team Development & Sustainability. Jij bent regisseur, expert én aanjager van de ontwikkeling van Schiphol. Connecting your world Hoe maak je de ambities en doelstellingen van Schiphol concreet in een project? De waarde voor Schiphol naar eisen die

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer

Als Senior PHP Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn en coach je andere developers op de hard en soft skills. Wat doe je als Senior PHP Developer bij Coolblue? Als PHP Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Hoewel je een PHP Developer bent, sta je open om C# of Typescript in te zetten of te leren. Ook PHP Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Doorontwikkelen van software; Ontwikkelen en testen van nieuwe functionaliteiten; Implementaties van nieuwe functionaliteiten en updates; Verzorgen van technische migraties naar nieuwe frameworks; Verwerken van incidenten. Hier ga je werken Onze klant, gevestigd in de regio Amsterdam, draagt bij aan het verbeteren van de veiligheid en efficiëntie van de Nederlandse infrastructuur door het ontwikkelen van afgemeten software oplossingen. Zo passen zij location intelligence toe om onderhoud en reparaties efficiënt te laten verlopen. Verder zorgen deze systemen dat incidenten zo snel mogelijk worden opgelost. Als Front-end Developer ben jij samen met je team betrokken met het (door)ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Typescript Developer / Cloud platform

Dit ga je doen (Door)Ontwikkelen van het cloud platform; (Door)Ontwikkelen van microservices; Bouwen van nieuwe functionaliteiten; Verbeteringen aandragen voor het cloud platform; Sparren met de business. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Eindhoven, levert een compleet dienstenpakket op het gebied van IT. Zij pakken verschillende (complexe) vraagstukken van grote organisaties op. De sfeer intern is gezellig en informeel. Men houdt van hard werken maar gezelligheid door middel van een borrel of gezamenlijke lunch komt er veel voor. Als Typescript ontwikkelaar word je onderdeel van het team gericht op de (door)ontwikkeling van hun eigen cloud platform welke wordt

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Senior Front-end Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Senior .NET Developer I goed salaris en deels thui

Bedrijfsomschrijving Mijn opdrachtgever is al ruim 20 jaar een gevestigde naam in de wereld van software ontwikkeling, met drie kantoren in de Randstad, waaronder Alphen aan den Rijn. Zij richten zich op het bouwen van IT-oplossingen die ervoor zorgen dat de productiviteit van klanten te allen tijden optimaal is. Hiervoor neemt jouw nieuwe werkgever het volledige ontwikkelproces tot haar rekening; van het eerste gesprek om de klantwensen in kaart te brengen, tot aan het uiteindelijke onderhoud van de opgeleverde oplossing. In totaal werken er inmiddels bijna 200 gemotiveerde IT-ers binnen deze organisatie. De gemiddelde leeftijd ligt rond de 35. Het

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in regio Etten-Leur zijn wij op zoek naar een Fullstack Developer met PHP/Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het bouwen van maatwerk software voor klanten die actief zijn in een specifieke markt. Als fullstack developer ben je samen met een enthousiast team van 7 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en innovatie van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Verder ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Ervaring met Laravel is een must. Om de klant zo goed mogelijk te

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar MS Dynamics 365 Projecten

Samengevat: Deze werkgever is de kwaliteitsdienst in de tuinbouwsector. Ben jij een ervaren ontwikkelaar? Heb jij ervaring met Ms Dynamics 365 BC? Vaste baan: Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC ICT MBO 3.500 - 5.000 Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Ons bedrijf bewaakt en bevordert de kwaliteit van producten, processen en ketens in de tuinbouw. Wij kenmerken zich door openheid, ruimte voor initiatief, collegialiteit en zelfontplooiing. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. Functie: Voor de vacature als Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Roelofarendsveen MBO

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Front-End React Developer

Als Front-End React Developer verbeter je de user experience van onze eigen webapplicaties voor onze collega's binnen Coolblue. Wat doe je als Front-End React Developer bij Coolblue? Als Front-end React Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten met React.js. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end React Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2 3 4

Erwin H

Erwin H

13/03/2012 12:12:56
Quote Anchor link
Eerlijkheidshalve dien ik te zeggen dat ik niet alle drie de pagina's heb doorgenomen om te zien wat er allemaal al wel is aangekaard en wat niet. Maar bovenstaande code lijkt mij de huidige code en daar vind ik de volgende fouten in:

regel 10: $step heeft hier nog geen waarde gekregen dus kan je ook niet echoen.
regel 29 e.v.: een group by kan je in principe alleen gebruiken als er een aggregate functie in de select wordt gebruikt. Dat gebruik je niet, dus je SQL statement is in principe fout.
regel 74: $lokatie heeft hier volgens mij ook nog geen waarde gekregen, kan je dus ook niet echoen
regel 96: $_POST['lokatie'] eerst testen met isset() alvorens je het aanspreekt. Als het niet bestaat gaat je script onderuit
regel 107: het <form> dat je hier opent wordt nergens gesloten.
regel 131: een '}' in html? php tags eromheen vergeten?
Gewijzigd op 13/03/2012 12:13:18 door Erwin H

PHP hulp

PHP hulp

23/12/2024 12:43:35

John Adje

John Adje

13/03/2012 12:52:06
Quote Anchor link
Ik heb wel het geveol dat ik gigantisch aan het tobben ben.
Ik had onderstaande code goed.
Iemand kon inloggen en kiezen.
Het enige wat er nog moest gebeuren dat de keuze bevestigd moest worden in een de tabel worden bijgeschreven...

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
<?php
session_start();
if(!isset($_SESSION['myusername'])){
header("location:main_login.php");
}

?>

<table border="4" cellspacing="1" cellpadding="1" width="600" align="center" >
<tr> <td style="text-align: center" >
<?
echo 'Je bent  ingelogd met volgende gebruikersnaam: ';
echo $_SESSION['myusername'];
echo "<br><br>";
echo "Per locatie zijn beperkt plaatsen beschikbaar. Hieronder zie je de locatie die nog open staan.";
echo "<br><br>";
?>

</td></tr>

<tr><td style="text-align: center" >
<?
/*************************
* zonder foutafhandeling *
**************************/

$sql = "SELECT
            lokatie_id, lokatie_naam
    FROM
            lokaties
    WHERE
            lokatie_id
    NOT IN
            (SELECT
                lokatie_id
             FROM
                members
            GROUP BY
                lokatie_id
            HAVING
                COUNT(lokatie_id) >=2)"
;
//hier connecten met de db
//Gegevens in onderstaand kader mogen aangepast worden
//+---------------------------------------------------------+
//login gegevens                                            |

$host = "localhost";//locatie van de MySQL server             |
$username = "***";//gebruikersnaam van de MySQL server            |
$password = "***";//wachtwoord van de MySQL server        |
$database = "rstscholingnl_";//database die aangesproken moet worden    |

//connecteren

$lnk = mysql_connect($host,$username,$password) or die(mysql_error()); //connecteren met de server
mysql_select_db($database,$lnk) or die(mysql_error()." [".$database."]"); //selecteren van de database

$result = mysql_query($sql);
if (mysql_num_rows($result) > 0) {
    echo '<select name="lokatie">';
    while ($row = mysql_fetch_row($result)) {
        echo '<option value="' . $row[0] . '">';
        echo $row[1] . '</option>';
    }

echo '</select>';
}

else {
echo 'Sorry, er zijn geen lokaties meer beschikbaar';
}

?>

<option value="Choose" selected></option><?php echo $lokatie ?><br><br>

</tr></td>
</table>

Toevoeging op 13/03/2012 15:34:29:

Ik ben flink aan de slag gegaan en heb nu odnerstaande formulier:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
<center>

<?php
session_start();
}

?>

<?
echo 'Je bent  ingelogd met volgende gebruikersnaam: ';
echo $_SESSION['myusername'];
echo "<br><br>";
echo "Per locatie zijn beperkt plaatsen beschikbaar. Hieronder zie je de locatie die nog open staan.";
echo "<br><br>";
?>

<html>

<body>

<form action="bevestig.php" method="post" ">
Lokatiekeuze:
<?
/*************************
* zonder foutafhandeling *
**************************/

$sql = "SELECT
            lokatie_id, lokatie_naam
    FROM
            lokaties
    WHERE
            lokatie_id
    NOT IN
            (SELECT
                lokatie_id
             FROM
                members
            GROUP BY
                lokatie_id
            HAVING
                COUNT(lokatie_id) >=2)"
;
//hier connecten met de db
//Gegevens in onderstaand kader mogen aangepast worden
//login gegevens                                            |

$host = "localhost";//locatie van de MySQL server             |
$username = "***";//gebruikersnaam van de MySQL server            |
$password = "***";//wachtwoord van de MySQL server        |
$database = "rstscholingnl_";//database die aangesproken moet worden    |

//connecteren

$lnk = mysql_connect($host,$username,$password) or die(mysql_error()); //connecteren met de server
mysql_select_db($database,$lnk) or die(mysql_error()." [".$database."]"); //selecteren van de database

$result = mysql_query($sql);
if (mysql_num_rows($result) > 0) {
    echo '<select name="password">';
    while ($row = mysql_fetch_row($result)) {
        echo '<option value="' . $row[0] . '">';
        echo $row[1] . '</option>';
    }

echo '</select>';
}

else {
echo 'Sorry, er zijn geen lokaties meer beschikbaar';
}

?>

<option value="lokatie_id" selected></option><?php echo $lokatie_id ?><br><br>
 <input type="submit"  value="Verzenden"/>
 </form>

</body>
 </html>

[\code]

[size=xsmall][i]Toevoeging op 13/03/2012 15:37:16:[/i][/size]

de pagina bevestig.php ziet er als volgt uit.

<?php
          mysql_connect("localhost", "***", "***");
            mysql_select_db("rstscholing_");

$query = mysql_query("INSERT INTO members (username, lokatie_id) VALUES ('{$_SESSION['username']}', '{$_POST['lokatie_id']}')");

print ("Gegevens ingevoerd");
?>

De keuze wordt niet bijgeschreven in de tabel. Weet iemand wat ik niet goed doet?

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

13/03/2012 18:47:44
Quote Anchor link
erwin:
een group by kan je in principe alleen gebruiken als er een aggregate functie in de select wordt gebruikt. Dat gebruik je niet, dus je SQL statement is in principe fout

Ik ben dit niet met je eens, er staat een aggregate functie in de HAVING clause, er staat (volgens mij) nergens voorgeschreven dat ie in een SELECT moet.
Daarnaast heb ik in de SELECT één kolom en dat is de kolom waarop gegrouped wordt, dus in dit geval is er niks mis met het gebruik van GROUP BY

John Adje

John Adje

13/03/2012 18:57:26
Quote Anchor link
Volgens mij gaat selecteren van de vrije lokaties goed.
Probleem is alleen de gekozen plaats in mysql bij de ingelogde persoon te krijgen.

Erwin H

Erwin H

13/03/2012 19:54:04
Quote Anchor link
Ger van Steenderen op 13/03/2012 18:47:44:
Ik ben dit niet met je eens

Begrijp ik. Het is ook een beetje een punt met een mening. Vandaar ook het "in principe" in mijn statement. Het verbaast me op zich ook niet dat John aangeeft dat het wel werkt. Alleen in mijn opinie zou je hier niet een group by moeten gebruiken, maar een distinct in de select. Maar ik ben met je eens dat het een beetje een mening tegen mening is.

Maar dan de vraag waarom het niet goed gaat. Ik zie dat je in je insert een waarde uit $_POST['lokatie_id'] haalt. Alleen als ik in je php/html kijk dan zie ik geen input met als name "lokatie_id", dus is er wel een lokatie_id key in je POST array? Ik zie wel dit, maar dit klopt niet want de option staat niet binnen een select:
<option value="lokatie_id" selected></option>
Code (php)
1
<?php echo $lokatie_id ?>

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

13/03/2012 20:19:52
Quote Anchor link
@John:
Ik denk moet dat je even de volgorde van je script veranderen:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?php
session_start();
    exit;
}

else {
    if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] != 'POST') {
        // display first form
    }
    else {
        if (!isset($POST['confirm']) {
            // display choice form
            // and collect data from first form
            // display second form

}
        else {
            //ecexute query
        }
    }
}

?>

John Adje

John Adje

13/03/2012 23:32:39
Quote Anchor link
Bedankt voor aale hulp tot nu toe. Bijzonder leerzaam!

Laatste bericht volg k niet.
Dit moet ik zetten ipv??

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

14/03/2012 18:13:50
Quote Anchor link
John,
Ik had niet gezien dat de je aan apart scipt had voor de bevestiging.
Maar ik zie dat je in INSERT doet op de members tabel, maar daar staan ook een username en een password in, dus ik vraag me af via welke tabel de inlog verloopt. Hbe je daar een aparte tabel voor, dan zijn die kolommen in de members tabel volledig overbodig. En heb je maar één cursus?

@Erwin: ik ben heel nieuwsgierig hoe jij deze query met een SELECT DISTINCT zou oplossen.
Gewijzigd op 14/03/2012 18:14:22 door Ger van Steenderen

John Adje

John Adje

22/03/2012 19:37:23
Quote Anchor link
Inmiddels helemaal gelukt!

Ik laat de mensen nu kiezen uit een dropdown.
Heeft iemand een idee hoe ik ipv een dropdown een lijstje krijg met radiobuttons waaruit men maximaal één keuze kan maken?

Pagina: « vorige 1 2 3 4

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.