kies je tabel-namen zorgvuldig!!!
Ik heb een paar uur zitten zoeken naar iets waar ik niet uitkwam. Kreeg de hele tijd een melding dat mijn query niet klopte, terwijl alles tot in den treure bekeken, getest, bekeken, getest was.
Wat was het geval: (ik wil dit graag even delen, waarschijnlijk een open deurtje voor de meesten onder ons, maar voor degenen die het niet weten, wellicht een handige tip zodat je niet zoals ik uren onnodige ergernis opwekt)
Voor een klant had ik een bestelformuliertje op een site geplaatst met een koppeling naar een database. Alle velden keurig verzonden naar tabel 'order'. Hier ging het dus fout. Na ellenlang gezoek, viel mijn oog op een stukje query waar 2x order achter elkaar stond. 'SELECT * FROM order ORDER BY....' Blijkbaar zijn er dus een aantal namen (logisch natuurlijk) die je niet als tabelnaam kunt gebruiken......OAHHHH had ik dat maar eerder geweten.
Excuses als dit bericht hier misplaatst is, maar ik wilde dit graag even kwijt en waar beter dan www.phphulp.nl
Groet Raúl
- MySQL
- PostgreSQL
Tip: Zet je query tussen dubbele quotes ", binnen de query heb je namelijk enkele quotes ' nodig rondom een string.
mebus schreef op 12.04.2008 11:48:
` = alleen geen nette oplossing!
Nee, dat is meer een gebed aan onze Lieve Heer met het verzoek om zo veel mogelijk bugs in je systeem... Wanneer je geen zin hebt in bugs, gebruik je natuurlijk geen backticks.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -
@pgFrank, ik gebruik het iig niet. Ik had het eigenlijk ook niet moeten zeggen van die backticks..