Kiezen Database type
Ik wil verschillende tabellen in een database netjes aan elkaar linken, maar ik heb hier en daar gehoord dat het beter kan dan gebruik te maken van MySQL. Daarom mijn simpele vraag: wat is het beste voor dit doeleinde?
Ps: Als iemand veel van databases weet, zou ik (heel) graag weten welke type database structuren handig zijn voor verschillende doeleinde? (misschien dat iemand daar een handig linkje voor heeft ofzo?)
daarnaast zal Frank je zeker PostgreSQL aanraden
Maar je kan ook gebruik maken van Oracle (10g), Access (voldoet erg goed bij kleine projecten), DB2 enz.
Anders kan je ook nog uitwijken naar InnoDB van MySQL
Maar als iets anders veel voordelen met zich meebrengt zou ik mezelf kunnen bedenken om te 'veranderen'.
@Hipka, ben ik al mee bezig :D
Het ligt er maar net aan wat je wilt, als het je PUUR om snelheid te doen is en niet om mogelijkheden zou ik Mysql MyIsam gebruiken.
Als je het goed aan wilt pakken zou ik niet de innoDB engine van Mysql pakken maar direct naar PostgreSQL gaan.
But that's just me !
Suc6
(Artikel 2 is b.t.w. in de maak)
Trouwens, al die "SQL" dingen lijken qua taal grotendeels wel op elkaar. Bij sommigen zijn er een paar verschillen door extra mogelijkheden die deze databases hebben. Maar ze zijn echt niet moeilijker in gebruik dan MySQL, in sommige situaties, zoals bijvoorbeeld het koppelen van tabellen en het bewaken van de integriteit, wat je bij MySQL zonder InnoDB nog met PHP moet bewaken, zijn andere dan de MySQL variant gemakkelijker in gebruik.
PostgreSQL is ook nog eens goed gedocumenteerd, wat het leren van sommige features wel zo gemakkelijk maakt.
-> My Choice : PostgreSQL <-
is frankk ziek ofzo?
FRANK kom is hier met je luie reet :P
EINDELIJK vraagt eens iemand welke db hij moet nemen
en dan hoor ik jou niet.. schiet als de sodemieter op
hahahaha (geintjuhh =P)
</offtopic>
check
Vers van de pers en daar staan wel wat DB eigenschappen in
Vers van de pers en daar staan wel wat DB eigenschappen in