kijk nu op nederland 3

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/05/2013 15:33:47
Quote Anchor link
Dat gaat inderdaad wel heel ver. Maar misschieen koppelen ze je hersens wel aan sensoren, en die sensoren aan een chip en dan wordt je vervolgens op sterk water gezet. Begraafplaatsen bestaan dan niet meer, maar dat worden dan gebouwen met een soort kluisjes waarin jouw hersens op sterk water staan met een microcomputer ernaast die jouw leven bepaalt. Die laat jou dan van alles beleven. En als je nabestaanden een kwartje in de microcomputer gooien dan ga je automatisch een dagje naar het pretpark, en als je er een euro in gooit ga je 2 weken op een luxe cruise vakantie. Uiteraard wordt alles gesponsord door Google :)

Zonder gekheid. Ik kan me niet voorstellen dat mensen voor altijd door zullen leven verbonden aan een computer. Wel denk ik dat er een tijd komt waarin kinderen geboren worden en direct een of ander apparaatje geimplanteerd zullen krijgen waarmee de gezondheid in de gaten wordt gehouden, zoals ook in de documentaire te zien was. Dan is het alleen te hopen dat dat apparaatje niet uitgroeit tot een ingebouwde telefoon, microcomputer, GPS ontvanger, digitaal paspoort enz. Lijkt me niet fijn om op die manier te leven... van de andere kant, tegen die tijd weten de mensen niet beter.

PHP hulp

PHP hulp

28/11/2024 14:35:53

Eddy E

Eddy E

11/05/2013 15:43:57
Quote Anchor link
Dat laatste is misschien zo gek nog niet.
Beste plek schijnt ook al bekend te zijn: rechterhand of in voorhoofd toch?

Voor diegene die het boek Openbaring (Revelations in het engels) kennen:
En het maakt, dat het aan allen, kleinen en groten, en rijken en armen, en vrijen en dienstknechten, een merkteken geve aan hun rechterhand of aan hun voorhoofden; En dat niemand mag kopen of verkopen, dan die dat merkteken heeft, of den naam van het beest, of het getal zijns naams.
Meer: http://www.online-bijbel.nl/bijbelboek/Openbaring/13/

Zit er dik in, dat je zonder chip gewoon niet meer kan betalen. Nu zijn er ook al winkels (tankstations iemand) waar je alleen met de chip (pinpas) kan betalen.
Ik ben geen doemdenker, want zo'n chip zal onwijs handig kunnen zijn. Maar laten we niet vergeten mens te zijn en te blijven. Wat die jongeman gisteren ook zei: "Misschien wil ik ook wel dwalen door de stad".
Misschien hoeft het niet altijd zo effecient mogelijk.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/05/2013 16:00:13
Quote Anchor link
Precies... alleen zoals je ook zag... die technische mannen daar, die staan daar helemaal niet bij stil. Al die technologie wordt maar overal in gepropt en zo wordt alles steeds technischer en technischer. Het lijkt mij niet prettig om met een chip in m'n kop te lopen. En wie weet wat ze nog meer in zo'n chip gaan stoppen. Stel dat iemand bedenkt dat je via zo'n chip agressie kunt onderdrukken... hé da's mooi, nooit meer ruzie en oorlog en iedereen is aardig voor elkaar. Het betekent echter wel dat ook een ander deel van de hersens hierdoor wordt aangetast, namelijk het deel dat zorgt voor de emoties. Mooi nu hebben we dus nooit meer oorlog, maar tegelijkertijd kunnen we ook nooit meer plezier ervaren. Neeee... we moeten het niet willen.

Tobias Tobias

Tobias Tobias

11/05/2013 17:11:21
Quote Anchor link
Ik heb het boek van Kurzweil besteld bij de bieb, ben benieuwd

Max van den Bosch

Max van den Bosch

11/05/2013 17:25:02
Quote Anchor link
Terugkijken:

- Deel 1
- Deel 2
- Deel 3

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.