Kijken of gebruiker bestaat

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Roy B

Roy B

26/03/2013 23:46:02
Quote Anchor link
Ik ben bezig met een website voor een klant en deze wil geen dubbele gebruikersnamen in zijn database. Nu heb ik een User class en een UserMapper class. Ik vraag me af hoe ik dit makkelijk kan verwerken? Iemand die mij kan helpen? Ik denk zelf aan een methode die vervolgens een query uitvoert, maar ik ben benieuwd naar jullie hulp en mening
Gewijzigd op 27/03/2013 00:00:13 door Roy B

PHP hulp

PHP hulp

28/11/2024 03:38:32

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

26/03/2013 23:56:52
Quote Anchor link
en hoe ga je controleren of een gebruiker al een account heeft? het enigste dat nog een beetje uniek kan zijn is een emailadres. want die kun je laten verifiëren. maar goed de gemiddelde doorgewinterde computergebruiker heeft al enkele emailadressen waarmee hij met ieder adres dus al weer een account kan aanmaken.

Roy B

Roy B

27/03/2013 00:03:54
Quote Anchor link
Dat klopt! Het gaat de klant puur om het voorkomen van dubbele namen, er van uitgaande dat gebruikers niet onnodig veel accounts aanmaken. Dat is overigens bijna niet te voorkomen, omdat (zoals je zelf al aangeeft) de meeste mensen tegenwoordig meerdere e-mailadressen hebben. Dus stel dat pietje al bestaat, mag deze niet nog eens worden geregistreerd.

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

27/03/2013 00:08:34
Quote Anchor link
nou ja dan gewoon voordat je een nieuw account wegschrijft in je database even als onderdeel van de validatie van het formulier checken of de gebruikersnaam of het emailadres al voorkomt in de database.

Jan R

Jan R

27/03/2013 08:27:13
Quote Anchor link
Je kan ook 1 email adres delen met meerdere gebruikers.
Kijk maar naar een koppel(vooral ouderen welke niet zo goed met de computer werken :))

1 adres voor zowel mijnheer als mevrouw

Roy B

Roy B

27/03/2013 10:35:13
Quote Anchor link
Frank Nietbelangrijk op 27/03/2013 00:08:34:
nou ja dan gewoon voordat je een nieuw account wegschrijft in je database even als onderdeel van de validatie van het formulier checken of de gebruikersnaam of het emailadres al voorkomt in de database.

Zo ver was ik zelf ook al, maar ik vraag ik ben nieuwsgierig hoe andere dit zouden oplossen.

Jan R op 27/03/2013 08:27:13:
Je kan ook 1 email adres delen met meerdere gebruikers.
Kijk maar naar een koppel(vooral ouderen welke niet zo goed met de computer werken :))

1 adres voor zowel mijnheer als mevrouw

Dat zou inderdaad kunnen. Het gaat hier puur om het voorkomen van dubbele namen in de database.

Tips zijn welkom :)
Gewijzigd op 27/03/2013 10:36:26 door Roy B

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.