Kijken wat het eerste teken is van iets in de tabel ?
Altin
03/11/2006 15:40:00Hey
Ik wil een soort navigatie, dat wanner je op een letter klikt, het toont alles wat er in de database zit met als eerste letter, de letter die je hebt geklikt.
Dit is al ongeveer gelukt:
Dus moet ik per keer maar linken naar ?char1=a en dan toont het alles wat er met een a begint.
Nu zou ik ook een link "#" willen hebben. Als je daarop klikt, toont het alles wat er in de database zit dat met een cijfer begint.
Ik heb geen idee hoe daaraan te beginnen.
Kan iemand helpen aub ?
Bij voorbaat dank!
Ik wil een soort navigatie, dat wanner je op een letter klikt, het toont alles wat er in de database zit met als eerste letter, de letter die je hebt geklikt.
Dit is al ongeveer gelukt:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
// Get Bands By Letter
if(isset($_GET['char1'])) {
if(ctype_alpha($_GET['char1']{0})) {
$bandlist = mysql_query('SELECT bandname, ID FROM lyricsband WHERE LOWER(LEFT(bandname, 1)) = \'' . $_GET['char1']{0} . '\'');
echo "<ul>";
while ($band = mysql_fetch_array($bandlist)) {
$bandname = $band["bandname"];
$bandid = $band["ID"];
echo "<li><a href=?bandid=$bandid>".$bandname."</a></li>";
}
echo "</ul>";
}
}
?>
// Get Bands By Letter
if(isset($_GET['char1'])) {
if(ctype_alpha($_GET['char1']{0})) {
$bandlist = mysql_query('SELECT bandname, ID FROM lyricsband WHERE LOWER(LEFT(bandname, 1)) = \'' . $_GET['char1']{0} . '\'');
echo "<ul>";
while ($band = mysql_fetch_array($bandlist)) {
$bandname = $band["bandname"];
$bandid = $band["ID"];
echo "<li><a href=?bandid=$bandid>".$bandname."</a></li>";
}
echo "</ul>";
}
}
?>
Dus moet ik per keer maar linken naar ?char1=a en dan toont het alles wat er met een a begint.
Nu zou ik ook een link "#" willen hebben. Als je daarop klikt, toont het alles wat er in de database zit dat met een cijfer begint.
Ik heb geen idee hoe daaraan te beginnen.
Kan iemand helpen aub ?
Bij voorbaat dank!
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.