Kijken welke niet in het kolom upload staat vanuit MYSQL.
Robin van der Vliet
21/05/2010 15:28:58Ik heb nu dit script om de geüploade bestanden te tellen maar als ik er een verwijdert die ergens tussen staat kunnen er per ongeluk conflicten optreden, dus dacht ik kan ik niet doen als er in het kolom code 1 staat dan gaat hij kijken of 2 er in staat en die staat er dus al in dus hij gaat kijken bij 3 hé die is er nog niet en dan pakt hij die ruimte.
Maar hij moet uiteindelijk doorgeven aan de variabele $upload welke hij pakt.
Dit is het huidige script wat ik nu gebruik:
Met vriendelijke groet, Robin van der Vliet.
Maar hij moet uiteindelijk doorgeven aan de variabele $upload welke hij pakt.
Dit is het huidige script wat ik nu gebruik:
Code (php)
1
2
3
4
2
3
4
<?php
$upload = mysql_query("SELECT * FROM upload");
$upload = mysql_num_rows($upload);
?>
$upload = mysql_query("SELECT * FROM upload");
$upload = mysql_num_rows($upload);
?>
Met vriendelijke groet, Robin van der Vliet.
PHP hulp
06/11/2024 00:30:12Joren de Wit
21/05/2010 15:35:08En waarom wil je een nieuw bestand 'ertussen plaatsen'? Werk gewoon met een id waar je een auto_increment op zet, dan heb je er verder geen omkijken meer naar.
Of gebruik je die getallen om een volgorde in je bestanden aan te geven? Zo ja, waar is die volgorde dan op gebasseerd? Mogelijk dat je de lijst veel eenvoudiger kunt sorteren.
Of gebruik je die getallen om een volgorde in je bestanden aan te geven? Zo ja, waar is die volgorde dan op gebasseerd? Mogelijk dat je de lijst veel eenvoudiger kunt sorteren.
Elwin - Fratsloos
21/05/2010 15:35:53Je zou een kolom sort_id bij kunnen houden in plaats van spelen met de auto_increment.
Gewijzigd op 21/05/2010 15:36:45 door Elwin - Fratsloos