kleine B-day reminder maken...

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

SQL developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de omgeving van Tilburg zijn wij op zoek naar een ervaren SQL ontwikkelaar. Hier wordt jij mede verantwoordelijk voor zowel de design en implementatie van SQL-databases als voor het verstaan van de processen van klanten naar het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt er als volgt uit te zien: Het ontwerpen en implementeren van databaseschema's: Je bent in staat om een database te ontwerpen en de structuur van tabellen, relaties, indexen en andere objecten te definiëren; Het schrijven van complexe SQL-query's: Je kunt complexe query's schrijven om gegevens uit de database

Bekijk vacature »

Randstad B.V.- Freelance Senior Fullstack Develope

Startdatum: 01.05.2023 Richttarief: € 75,00 - €85,00 Duur van de opdracht: 1 jaar Uren per week: 40 Werkmodel: Hybride, dinsdag en donderdag aanwezig op kantoor in Diemen en meer wanneer dit nodig is. Functieomschrijving: De ideale kandidaat gaat onderdeel uitmaken van een junior team binnen het foundation domein. Vanuit het foundation domein werkt dit team samen met andere foundation teams en teams uit het online domein (professionals B2B en B2C) voor het bouwen en integreren van HRM functionaliteiten (verlof en benefits) in de persoonlijke portal van Interim Professionals. Er is meer backend werk dan frontend, maar kandidaat moet beiden leuk

Bekijk vacature »

.NET Developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een .NET Developer! Wil jij werken voor een internationaal bedrijf waar je legio mogelijkheden krijgt als Software Ontwikkelaar? Grijp nu je kans en kijk snel of jouw vaardigheden aansluiten bij onderstaand profiel! Je kunt een uitdagende rol gaan vervullen als .NET Developer binnen een internationaal bedrijf dat gevestigd is in omgeving Bergen. Dit bedrijf is zeer vooruitstrevend en verricht betekenisvol werk. Binnen dit bedrijf wordt gewerkt aan de productie en ontwikkeling van medische middelen. Als .NET Developer ga jij je bezig houden met het volgende: Je wordt betrokken bij alle fasen van software

Bekijk vacature »

Oracle Apex Developer

Dit ga je doen Jouw taken bestaan uit: Het bouwen maatwerk Oracle applicaties voor Europese business units; Het implementeren van de nieuwste technieken om te blijven innoveren; Actief meedenken en aandragen van verbetervoorstellen. Hier ga je werken Deze organisatie in de regio Veenendaal is een van wereld grootste retailers met ruim 16.000 winkels in 27 markten en jaarlijks ruim 5,3 miljard klanten die winkelen bij een van hun welbekende retailmerken. Binnen de organisatie is er een IT Group actief die dient als IT Service Provider voor de hele organisatie en waar dagelijks IT'ers werken aan state-of-the-art IT oplossingen. Dit doen

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar start jij een team met 12 programmeurs. Jullie zijn verantwoordelijk voor het huidige platform van deze organisatie. Als team werken jullie in tweewekelijkse sprints en starten jullie iedere dag met een stand-up. Jij werkt samen met jouw team aan het uitbreiden van het huidige platform door middel van nieuwe features. Daarnaast zorg jij er samen met jouw team voor dat het platform veilig is en gebruiken jullie de nieuwste technieken om deze veiligheid te waarborgen. Zo maken jullie gebruik van C# .NET, .NET Core, React, Azure, Kubernetes, ASP.NET, MVC. Jij gaat aan het werk in

Bekijk vacature »

Cloud Developer

Cloud Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Senior .NET Developer I goed salaris en deels thui

Bedrijfsomschrijving Mijn opdrachtgever is al ruim 20 jaar een gevestigde naam in de wereld van software ontwikkeling, met drie kantoren in de Randstad, waaronder Alphen aan den Rijn. Zij richten zich op het bouwen van IT-oplossingen die ervoor zorgen dat de productiviteit van klanten te allen tijden optimaal is. Hiervoor neemt jouw nieuwe werkgever het volledige ontwikkelproces tot haar rekening; van het eerste gesprek om de klantwensen in kaart te brengen, tot aan het uiteindelijke onderhoud van de opgeleverde oplossing. In totaal werken er inmiddels bijna 200 gemotiveerde IT-ers binnen deze organisatie. De gemiddelde leeftijd ligt rond de 35. Het

Bekijk vacature »

Airport Developer / System engineer

De functie Als onze nieuwe Airport Developer / System Engineer is je doel om uit nieuwbouw- en onderhoudsprojecten maximale waarde te creëren voor Schiphol Group en haar stakeholders. Vanuit je visie en expertise, maar ook (technologische) ontwikkelingen, wetgeving en beleid vertaal je klantwensen naar een gedegen programma van eisen. In de planontwikkelingsfase werk je nauw samen met Plan Ontwikkelaars om je kennis in te brengen ten behoeve van de kwaliteit van het investeringsvoorstel. Je overlegt met diverse partijen, stelt de vraag achter de vraag en verbindt zo de belangen van de luchthaven, proceseigenaar en asseteigenaar om tot een gedragen ontwikkelopgave

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Onze klant is sinds 2 jaar actief als adviseur en bemiddelaar in de verzekeringsmarkt. Sindsdien proberen zij deze slapende markt flink wakker te schudden. Dit willen zij doen door het bouwen van slimme vergelijkers op hun eigen website en die van partners. Het bedrijf wil continu voorop lopen, zodat consumenten eenvoudig de verzekeringen kunnen vinden die het beste bij ze past. Functieomschrijving Als Front-end Developer werk je aan vergelijkingsmodules die consumenten dagelijks gebruiken bij het vergelijken en afsluiten van verzekeringen. Je vindt het leuk om samen te werken met de product owner, bestaande modules te verbeteren en nieuwe vergelijkers "from

Bekijk vacature »

Software developer (PHP) - Utrecht centrum

Functie Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten. Het team bestaat uit 4 developers, een klein team dus met korte lijnen. Alles in intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. In het team streven ze naast de hoogst haalbare kwaliteit. Hiervoor werken ze nauw met elkaar samen en levert

Bekijk vacature »

Software developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Middelburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze PHP/Symfony Developer. Een enthousiast persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe en nieuwe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel persoonlijke als professionele groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Aanpassingssuggesties van collega’s in kaart brengen, vervolgens te analyseren en daarna te concluderen of de aanpassing een verbetering is; Ontwikkeling en beheer van de serviceportal in Symfony en

Bekijk vacature »

Medior Front-end Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte websites die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zit onze development afdeling en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé Medior Front-end Developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het uitwerken van designs tot functionele layouts Je

Bekijk vacature »

Programmeur / Developer

Voor een familiebedrijf in Doetinchem, actief in de machinebouw voor de food-sector, zijn wij op zoek naar een programmeur / developer. In deze functie ben je werkzaam in een team van 5 medewerkers. Je werkzaamheden bestaan onder andere uit het verhelderen van requirements vanuit de opdrachtgever, de klant en de afdeling ontwikkeling. Je verricht haalbaarheidsstudies en werkt specificaties uit die je afstemt met de opdrachtgever. Je ontwerpt design in software en stemt af met je collega's. De huidige vision-systemen zijn geschreven in C software, welke draait op een CUDA platform. Je schrijft en codeert software en zal gaan testdraaien. Tot

Bekijk vacature »

Back end developer Digital Agency

Functie Wij zijn van origine een wordpress bureau, maar sinds 2006 zijn wij dit wel redelijk ontgroeid. Naar mate de jaren verstreken zijn we gegroeid in omvang, maar ook in de complexiteit van opdrachten waarin wij onze klanten kunnen bedienen. Momenteel bestaat onze organisatie uit 4 front end developers, 12 back end developer 3 projectmanagers en een 2 koppig management. Wij zijn een hele informele, bijna familiaire organisatie. Geen strak pak of overhemd, nee gewoon dragen waar jij je prettig bij voelt. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 25 en 30 en wij doen er veel aan om onze hechte

Bekijk vacature »

Functioneel applicatiebeheerder - SOP-SYS-SAM

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Functioneel Applicatiebeheerder op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je gaat samenwerken in een team van circa 15 functioneel applicatiebeheerders en gaat onderdeel uitmaken van een DevOps team. Met dit team ga je applicaties (laten) ontwikkelen en beheren. Hierbij concentreer je je vooral op de functionele aspecten, zodat

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Marije

Marije

07/08/2006 21:11:00
Quote Anchor link
Hoi mensen,

ik wil op mijn website een kleine remimber maken van verjaardagen.. in een klein boxje rechtsbovenin de pagina moeten bijv 6 mensen komen te staan die binnenkort jarig zijn. Kan iemand mij vertellen hoe ik de data zo kan sorteren dat hij weet welke datum het is en dus aankomende 5 verjaardagen laat zien?

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben....

groetjes!
Marije

PHP hulp

PHP hulp

24/11/2024 17:57:53

Jelle -

Jelle -

07/08/2006 21:25:00
Quote Anchor link
Moeten we eerst weten hoe jij het opslaat in de database

Marije

Marije

07/08/2006 21:26:00
Quote Anchor link
3 velden... ID NAME en DATUM (0000-00-00)

bijvoorbeeld id=1 name=Jan Jansen date=1970-02-10

Willem Jan Z

Willem Jan Z

07/08/2006 21:32:00
Quote Anchor link
SELECT id, naam, DATE_FORMAT(datum,'%d-%m-%Y')
FROM tabel
WHERE datum > CURRENT_DATE()
LIMIT 0,6;

Ik denk dat dit al voldoende is.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

07/08/2006 21:32:00
Quote Anchor link
Edit:

Nee, dat klopt niet. Het gaat namelijk om hun geboortedatum
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn

Marije

Marije

07/08/2006 21:37:00
Quote Anchor link
willem-jan? ik heb je code ingevoerd en het lijkt te werken.. maar wat doet het stukje code? laat hij alleen de nieuwste 6 zien? of?

Marije

Marije

07/08/2006 21:38:00
Quote Anchor link
oh darn je hebt gelijk....
hij moet dus alleen naar de maand en dag kijken...

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

07/08/2006 21:39:00
Quote Anchor link
@Marije: ik neem aan dat je de geboortedatum van de personen in je tabel hebt staan?

Frank -

Frank -

Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
WHERE
  MONTH(datum) > MONTH(CURDATE())
AND
  DAYOFMONTH(datum) > DAYOFMONTH(CURDATE())

Deze WHERE ziet er wat beter uit. Er zullen namelijk weinig bezoekers zijn met een geboortedatum in de toekomst...

Edit: van de = even een > gemaakt.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

Quote Anchor link
Marije:
oh darn je hebt gelijk....
hij moet dus alleen naar de maand en dag kijken...

Precies! Ik ben al voor je bezig, moment...

Frank -

Frank -

07/08/2006 21:41:00
Quote Anchor link
Hó Jan! Stop maar! Er staat al iets dat in de juiste richting gaat.

Marije

Marije

07/08/2006 21:42:00
Quote Anchor link
:) ik ben benieuwd

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

07/08/2006 21:42:00
Quote Anchor link
@ Frank: die klopt ook niet, want iemand kan deze maand nog jarig worden.

Edit:

En stel dat het vandaag 31 maart is?

Volgens mij moet hij zo:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
SELECT
    name,
    CONCAT(YEAR(CURDATE()), DATE_FORMAT(datum, '-%m-%d')) AS verjaardag
FROM tabel
WHERE
    CONCAT(YEAR(CURDATE()), DATE_FORMAT(datum, '-%m-%d')) > CURDATE()
ORDER BY verjaardag ASC
LIMIT 6

Willem Jan Z

Willem Jan Z

07/08/2006 21:45:00
Quote Anchor link
Ik was weer lekker wakker iid :) Je kan alleen jarig zijn in de toekomst op je geboortedag :s
Als je dan op schrikkeldag jarig ben, ben je voorlopig echt nog niet jarig :)

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

07/08/2006 21:50:00
Quote Anchor link
Frank:
Hó Jan! Stop maar! Er staat al iets dat in de juiste richting gaat.

Aanvulling: stel, ik ben op 3 april geboren, en vandaag is het 31 maart. Dan kun je niet stellen dat de maand groter moet zijn dan mijn geboortemaand EN dat de dag groter moet zijn dan mijn geboortedag. Vandaar mijn iets ingewikkelder oplossing. Maar hij werkt :-) (Lokaal getest)

Frank -

Frank -

07/08/2006 21:57:00
Quote Anchor link
@Jan: Je hebt volkomen gelijk! Ik had even niet aan die dagen van de maand gedacht... Neem het dagnummer van het jaar en dit probleem is ook weer opgelost! DAYOFYEAR() is je beste vriend.

(wat ben ik toch blij met de handleiding)

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

07/08/2006 21:59:00
Quote Anchor link
@Frank: ja, da's ook een goeie oplossing!
Edit:

Ehh, Marije, snap je het nog?

Frank -

Frank -

07/08/2006 22:06:00
Quote Anchor link
Ik denk dat dit hem moet worden, deze is ook schrikkeljaar-proof. Personen geboren op 29 februari krijgen dan 1 maart als verjaardag aangewezen.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
SELECT
    name,
    CONCAT(YEAR(CURDATE()), DATE_FORMAT(datum, '-%m-%d')) AS verjaardag
FROM tabel
WHERE
    DAYOFYEAR(CONCAT(YEAR(CURDATE()), DATE_FORMAT(datum, '-%m-%d'))) > DAYOFYEAR(CURDATE())
ORDER BY verjaardag ASC
LIMIT 6

Marije

Marije

07/08/2006 22:06:00
Quote Anchor link
ja sorry ik kon even niet op de website komen (raar) maar ik heb het erin gezet en volgens mij werkt het.
Ik heb direct even getest en klopt het dat hij vanaf volgend jaar niet meer weergeeft dus de geboortedatum 1978-01-01 geeft hij niet weer? Komt dat over een maand ofzo?

in ieder geval al super bedankt Jan!

Marije

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

07/08/2006 22:10:00
Quote Anchor link
Hmm.. leuk idee, zo ff combineren met dit :P.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

07/08/2006 22:17:00
Quote Anchor link
@ Frank: toch nog even een kleine opmerking:
29 feb 2004 geeft hetzelfde dagnummer als 1 maart 2005. Is het dan niet beter om gewoon het geboortejaar uit het veld met de geboortedatum te trekken (zoals in mijn eerdere voorbeeld) en daar het huidige jaar voor in te vullen? Dan kan MySQL gewoon twee waarden van het type DATE vergelijken en gaat het altijd goed, lijkt me?

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.