kleine plaatjes opslaan IN mysql database als blob
John Hendriks
20/06/2013 10:52:25Tbv een zgn smoelenboek wil ik pasfotos van 150 x 200 pixels opslaan IN de mysql database.
Op deze wijze hoop ik dat ze beter afgeschermd zijn voor de buitenwereld ivm privacy.
De extranet site die ik wil bouwen is weliswaar afgeschermd met sessie variabelen, maar
ieder die de link naar het plaatje kent of kan raden kan het plaatje ook ophalen.
Is het opslaan van kleine plaatjes als blob een probleem voor mysql?
Op deze wijze hoop ik dat ze beter afgeschermd zijn voor de buitenwereld ivm privacy.
De extranet site die ik wil bouwen is weliswaar afgeschermd met sessie variabelen, maar
ieder die de link naar het plaatje kent of kan raden kan het plaatje ook ophalen.
Is het opslaan van kleine plaatjes als blob een probleem voor mysql?
PHP hulp
17/11/2024 18:24:00Wouter J
20/06/2013 10:54:46Ja, plaatjes opslaan in MySQL is een hele grootte uitdaging waar ik echt niet aan zou gaan beginnen.
John Hendriks op 20/06/2013 10:52:25:
Je kunt de afbeeldingen opslaan in een beveiligde directory en ze vervolgens ophalen met een PHP-script dat de toegangsrechten controleert via bijvoorbeeld de sessie.