Kleine vraag isset()

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Magento2 Developer

Functie Ben jij een ontwikkelaar en wil jij een volgende stap zetten en als teamlead aan de slag? Lees dan snel verder! Voor een gewilde opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een programmeur die als meewerkend voorman aan de slag wilt gaan. Een developer die een team van twee man aan zal sturen. Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien; Ontwikkelen en ontwerpen van API's; Maatwerkoplossingen; Databeveiliging; Optimalisatie webshops; Ontwikkelen technische implementaties voor verbetering database; Aanspreekpunt voor de organisatie en verantwoordelijk voor de aansturing van externe developers. Zoek je veel uitdaging en veelzijdigheid in je werk dan

Bekijk vacature »

Java Developer bij een jonge groeiende organisatie

Bedrijfsomschrijving Vind jij het als Java developer ook zo belangrijk dat een bedrijf je de ruimte en tijd geeft voor persoonlijke ontwikkeling? Dan zit je hier helemaal goed. Deze jonge organisatie is opgericht in 2018 en is ondertussen uitgegroeid tot een club van ongeveer 30 medewerkers. Het gaat hier om een echte Java club, die vrijheid en verantwoordelijkheid erg belangrijk vinden. Het bedrijf heeft een informele sfeer en de teams zijn erg hecht met elkaar. Ze delen graag de kennis en ervaringen met anderen, maar vinden andermans mening ook zeer belangrijk. De organisatie zet zich in voor ontwikkeling en besteed

Bekijk vacature »

Front end developer React

Functie Wij zijn van origine een wordpress bureau, maar sinds 2006 zijn wij dit wel redelijk ontgroeid. Naar mate de jaren verstreken zijn we gegroeid in omvang, maar ook in de complexiteit van opdrachten waarin wij onze klanten kunnen bedienen. Momenteel bestaat onze organisatie uit 4 front end developers, 12 back end developer 3 projectmanagers en een 2 koppig management. Wij zijn een hele informele, bijna familiaire organisatie. Geen strak pak of overhemd, nee gewoon dragen waar jij je prettig bij voelt. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 25 en 30 en wij doen er veel aan om onze hechte

Bekijk vacature »

Junior Outsystems developer

Functie Als junior Outsystems developer wordt jij onderdeel van een multidisciplinair team van 23 software engineers. Ons team werkt agile en termen als Continuous Integration en Continuous Delivery zijn bij ons dagelijkse koek. Wij werken aan uitdagende en afwisselende projecten met als doel onze klanten een totaal oplossing aan te bieden. Als junior Outsystems developer krijg jij bij ons de kans om jezelf te ontwikkelen naar een volwaardige ervaren en gecertificeerde Outsystems developer. Jij een team met ervaren mensen (10+ ervaring) om je heen. Zo heb jij niet het gevoel dat jij meteen in het diepe wordt gegooid en uiteraard

Bekijk vacature »

Senior Mobile Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Senior Mobile Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

Cloud Developer

Cloud Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer

Functie Om bovenstaande ambities waar te kunnen maken zijn ze op zoek naar een Front-end (Angular) developer. Het it-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn dus op zoek naar professionals die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaan, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties aan de slag gaat. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI

Bekijk vacature »

Senior PHP developer

Functie Jouw werkzaamheden zullen grotendeels bestaan uit het in teamverband ontwerpen, vernieuwen en door ontwikkelen van het systeem. Het is echt back-end werk (bijvoorbeeld het doorontwikkelen van een API) en dit moet je dan ook liggen. Ze zijn niet persee gebonden aan talen of tools maar gebruiken graag de technieken die het beste aansluiten op de gegeven oplossing. Voor nieuwe (versies van) componenten maken ze veelal gebruik van Go(lang). Bij aanpassingen aan bestaande onderdelen gebeurt dit in PHP en C++. Het team is heel divers, er hangt een relaxte sfeer en ze organiseren regelmatig leuke music nights, game nights e.d.

Bekijk vacature »

Senior Software developer PHP

Functie Jij als senior PHP ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 developers binnen onze organisatie Jij gaat de brug zijn tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je je taken op voor de dag. Een greep van jouw taken zijn: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden met Security & Privacy Eisen • Minimaal 4

Bekijk vacature »

Creatieve Front-end developer gezocht!

Functie Het front-end team bestaat momenteel uit 4 collega’s en is hard aan het groeien! Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren. Je werkt in het front-end team samen met de back-end teams en product owners om te zorgen dat de applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Jouw expertise zorgt ervoor dat de juiste keuzes gemaakt worden qua techniek en ontwerp, van back-end tot aan gebruiker. In samenspraak met je team bepalen jullie de beste keuze voor techniek. Ook is er altijd ruimte om nieuwe technieken te ontdekken. Eisen • Je hebt gedegen

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Ben jij een senior .NET developer en heb jij tevens ervaring als teamlead? Ben jij iemand met een helikopterview en denk jij graag mee met de klanten? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor een geweldig bedrijf zijn wij namelijk op zoek naar een ervaren .NET developer. Het bedrijf houdt zich bezig met het ontwerpen en bouwen van websites, portalen en applicaties voor met name zorg- en onderwijsinstellingen en overheidsinstanties. Jouw taken: Het fungeren als Lead Developer; Het meedenken met de business (dit vergt commercieel inzicht); Het begeleiden van diverse projecten (van klein tot groot); Het ontwerpen

Bekijk vacature »

Full stack developer

Functie Binnen een ontzettend stimulerende werkomgeving kom jij te werken in een software team van 14 developers. Met ontzettend stimulerend bedoel ik een modern pand, wat voorzien is van alle nodige soft- en hardware, zodat jij jouw werk goed kan uitvoeren. Daarnaast zitten ze in een bos, waardoor je in een groene omgeving rustig kunt werken. Het team bestaat uit front end, back end en full stack developers. Jij krijgt dus de keuze hier waar jij jezelf het liefst op zou richten, maar de voorkeur gaat uit naar back end. Er wordt hier Scrum (agile) gewerkt in multidisciplinaire teams met

Bekijk vacature »

C# ontwikkelaar

Functie omschrijving Werk jij graag met C# en het .NET framework in een leuk familiebedrijf? Lees dan snel verder! Jouw takenpakket hierbij is: Je gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving (ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de omgeving van Best en is een echt familiebedrijf. Je komt te werken in een klein team van developers, die zich voornamelijk bezighouden met

Bekijk vacature »

Web Application Developer

Dit ga je doen Samen met het team werk je aan de visualisatie functionaliteiten en hoe dit gebruikt kan worden in een operationele setting; Het ontwerpen, ontwikkelen, onderhouden en leveren van support betreft het Warehouse Management Systeem en de bijbehorende web visualisaties; Je gebruikt hierbijde tools WebGL en ASP.net; Het meewerken in implementatieprojecten; Het leveren van Go-Live Support; Sparren met jouw Amerikaanse collega's. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Web Application Developer. Ze zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van

Bekijk vacature »
Nigel

Nigel

10/02/2009 22:28:00
Quote Anchor link
Ik ben bezig met het leren van php.

Doormiddel van een script te zoeken en helemaal uit te pluizen.

Nu vond ik de Functie isset ()
Als ik goed heb gegoogled betekend dit kijken of een waarde bestaat.

Maar nu stond het volgende er achter

if(isset($_POST['ding1']) || isset($_POST['ding2'])){
$sql = mysql_query } else {}

Nu vroeg ik me eigen af wat dit betekende. ||

Als ik zelf een gooi doe denk ik dat die tegelijkertijd kijkt of 2 variabelen zijn ingevuld.

Klopt mijn gedachte??
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Nigel

PHP hulp

PHP hulp

25/11/2024 17:10:13

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

10/02/2009 22:29:00
Quote Anchor link
Nope het betekend OF.
EN doe je met &&

Nigel

Nigel

10/02/2009 22:35:00
Quote Anchor link
if(isset($_POST['ding1']) && isset($_POST['ding2'])){
echo "hallo" ;}

Dus als ding 1 bestaat Of ding 2 zegt hij hallo.

Kan het ook als ding1 En ding2 bestaat. dat hij hallo zegt?

PHP erik

PHP erik

10/02/2009 22:44:00
Quote Anchor link
Kijk eens goed. Spreek het uit:

if(isset($_POST['ding1']) && isset($_POST['ding2'])){
echo "hallo" ;}
als ding1 bestaat EN ding2 bestaat... echo hallo

if(isset($_POST['ding1']) || isset($_POST['ding2'])){
echo "hallo" ;}
als ding1 bestaat OF ding2 bestaat... echo hallo

if(!isset($_POST['ding1']) && !isset($_POST['ding2'])){
echo "hallo" ;}
als ding1 niet bestaat EN ding2 niet bestaat... echo hallo

if(!isset($_POST['ding1']) || !isset($_POST['ding2'])){
echo "hallo" ;}
als ding1 niet bestaat OF ding2 niet bestaat... echo hallo

etc

Nigel

Nigel

11/02/2009 12:33:00
Quote Anchor link
Oef. hoe dom ben ik.

Ik had het antwoord verkeerd gelezen.
Toch bedankt voor het antwoord.

Nu zie ik de uitroep tekens verschijnen.

Zonder uit roep teken bekend kijken of het bestaat.
Met uitroep teken betekend. kijken of het niet bestaat.

Ja nu snap ik het helemaal :)

Deze ga ik toevoegen aan me eigen lib.

Groetjes,

Nigel

Timen kut

Timen kut

11/02/2009 12:52:00
Quote Anchor link
Zijn $_POST waarden niet altijd gezet?? ipv isset() kun je beter !empty() gebruiken denk ik..

11/02/2009 13:37:00
Quote Anchor link
Timen schreef op 11.02.2009 12:52:
Zijn $_POST waarden niet altijd gezet?? ipv isset() kun je beter !empty() gebruiken denk ik..

Nee, ik denk niet dat ze altijd geset zijn, want je moet dus niet controleren of een form gepost is door $_POST['submit'] omdat die soms niet mee komt.
Wat betreft empty is wel oke natuurlijk, nadat er een trim over is geweest (denk ik).

Wouter De Schuyter

Wouter De Schuyter

11/02/2009 13:45:00
Quote Anchor link
Ik vind !empty() ook beter om te kijken of dingen gesetted zijn ;) Bv voor get waarden..

Daan van Renterghem

Daan van Renterghem

11/02/2009 14:53:00
Quote Anchor link
OT: oeioeioei, empty() en isset() zijn twee totaal verschillende dingen!

http://nl3.php.net/manual/en/function.isset.php
http://nl3.php.net/manual/en/function.isset.php

isset() gebruiken om te kijken of een variabele bestaat, empty eigenlijk nooit ;) kijk maar eens in de handleiding waarom niet, empty() geeft true bij een aantal dingen die toch echt een geldige waarde kunnen zijn.

$_Post variabelen zijn niet standaard geset, alleen als ze ook zijn verzonden. Dit kun je controleren met
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST')
?>

daarna kun je controleren of een variabele bestaat met isset(), daarna kun je de inhoud valideren.

Ontopic: || is _GEEN_ of doordat het niet altijd alles controleerd.
if($a or $b) is of

verschil:

exp1 || exp2 geeft true als exp1 true is of als exp2 true is, echter de controle stopt als exp1 true, ongeacht wat exp2 is (false of true).
exp1 or exp2 geeft true als exp1 true is, exp2 true is, of beide true zijn. Beide worden altijd gecontroleerd.

Let goed op wat je doet, bij twijfel -> handleiding raadplegen.

Richard van Velzen

Richard van Velzen

11/02/2009 15:18:00
Quote Anchor link
Daan, even op je laatste kleine opmerking over het verschil tussen || en or, dit is onzin. Beide hebben dezelfde betekenis, echter heeft or een andere precedentie. Daardoor krijg je bij dingen als $f = query('blaat') or die(); in $f wel de output van query('blaat'), terwijl als je || zou gebruiken je een boolean terug zou zien.

Zoals je zelf al zei, handleiding raadplegen. :]
http://www.php.net/manual/en/language.operators.logical.php

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.